2018-07-05, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Det är även symtom på många andra sjukdomar. Det kan också vara rent psyko-somatiska besvär han lider av.
Som orsakar en kvinnlig kroppsform?:/
Citera
2018-07-05, 21:49
Bannlyst
Alltså han är inte tjock som en ”vanlig” tjock kille utan fettet sätter sig exakt som det skulle göra på en kvinna. På brösten och på höfterna där sitter nästan allt hans fett.
Citera
2018-07-05, 21:50
Medlem
Popetoterors avatar
Ja besynnerligt om det skiljer från 5 till 6 så är det ingen fara däremor så är det stora faran att han är 15 år och väger 97 kg, puberteten kan man lätt se mellan benen.
Men hur kommer det sig att han är så överviktig, ganska mycket dessutom.
Han kan inte träna och äter nyttigt...rens skämtet.
Skyll inte på Lågt testosteron orsakar nedstämdhet och depression bara ursäkter. för att slippa äta nyttigare och röra sig mindre.
Vem skulle inte vara deprimerad vara 15 år och väga 97kg.
Det har inget med hans hormoner att göra, ät mindre och rör sig mer.

Patetiskt
Citera
2018-07-05, 21:53
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNIPER.RIFLE
Vilka skulle dessa andra saker kunna vara som orsakar kvinnobröst på en 15 åring? Och som får en kille att se ut som en tjej?

Vet ej. Jag är inte läkare.

Citat:
Som orsakar en kvinnlig kroppsform?:/

Kan det vara så att han ser ut på ett sätt han inte gillar, och därför mår han dåligt och ältar sina tankar och mår ännu sämre och gör problemen värre?

Gå till en läkare och låt han förklara sina problem och hur han mår, så får ni se vad de säger att de kan vara? Kan ju vara något annat också ju, du är väl inte läkare?

Ni kan ju nämna till läkaren att ni misstänker att det kan vara testosteron.
Citera
2018-07-05, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Ja besynnerligt om det skiljer från 5 till 6 så är det ingen fara däremor så är det stora faran att han är 15 år och väger 97 kg, puberteten kan man lätt se mellan benen.
Skyll inte på Lågt testosteron orsakar nedstämdhet och depression bara ursäkter. för att slippa äta nyttigare och röra sig mindre.

Patetiskt
Alltså han vägde inte så här mycket för typ 2 år sen. Han började öka i vikt fast han hade inte börjat äta mer godis eller så. Och innan han vägde så mycket hade han fortfarande exakt lika mycket kvinnobröst och breda höfter som han har idag. Har du haft lågt testo själv? En sådan person orkar knappt gå upp ur sängen på morgonen.
Citera
2018-07-05, 21:55
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror

Patetiskt

Exakt!

Eller sitt och älta det här och sedan vaknar han upp 25 år gammal, väger fortf runt 100 eller mer, och fortfarande gnälla på att "Det är läkarnas fel, jag har låg testosteron".

Runkar snubben mkt?
Citera
2018-07-05, 21:56
Medlem
Är det S-Testosteron du talar om, ligger referensintervall för pojkar mellan 14-15 år runt 0,8-29 nmol/L och pojkar mellan 16-20 år runt 4,1-33 nmol/L.
Citera
2018-07-05, 21:58
Bannlyst
Citat:
Exakt!

Eller sitt och älta det här och sedan vaknar han upp 25 år gammal, väger fortf runt 100 eller mer, och fortfarande gnälla på att "Det är läkarnas fel, jag har låg testosteron".

Runkar snubben mkt?
Han runkar aldrig. Det enda som orsakar plötslig gyneomasti är för höga estrogennivåer. Och det enda som orsakar det är när man inte har tillräckligt med testosteron eller när man tar steroider vilket han inte gör. När han var smalare så hade han fortfarande en kvinnas kropp. Bröst breda höfter osv.
Citera
2018-07-05, 21:58
Medlem
tussebuss avatar
Be honom gå till vårdcentralen och ta ett sköldkörtelprov! Det kan mycket väl vara det som är problemet.
Citera
2018-07-05, 22:01
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Han runkar aldrig. Det enda som orsakar plötslig gyneomasti är för höga estrogennivåer. Och det enda som orsakar det är när man inte har tillräckligt med testosteron eller när man tar steroider vilket han inte gör. När han var smalare så hade han fortfarande en kvinnas kropp. Bröst breda höfter osv.

Jag känner inte till orden du använder dig av.

Ok, men ni får boka tid åt honom med läkare och förklara hans problem med hur han mår helt enkelt som jag sa tidigare. Inte mkt annat att göra.

Jag tror knappast att det finns någon hemsida som ni kan visa upp för en läkare som gör att "ahaa, vi hade fel, här har ni testo"

Nä, men allvarligt, lycka till och hoppas att han blir bättre
Citera
2018-07-05, 22:01
Bannlyst
Sök på eneuch eller kleinfelter syndrome och se på bilderna som kommer upp. Ungefär så ser hans kropp ut. Varför hamnar allt fett han har på samma platser som en kvinna skulle få det på? Varför är det så att han fick en mindre mängd könshår för 4 år sen men inga andra förändringar förutom kvinnobröst och enormt breda höfter? Det låter inte normalt i mina öron.
Citera
2018-07-05, 22:04
Bannlyst
Citat:
Jag känner inte till orden du använder dig av.

Ok, men ni får boka tid åt honom med läkare och förklara hans problem med hur han mår helt enkelt som jag sa tidigare. Inte mkt annat att göra.

Jag tror knappast att det finns någon hemsida som ni kan visa upp för en läkare som gör att "ahaa, vi hade fel, här har ni testo"

Nä, men allvarligt, lycka till och hoppas att han blir bättre
Det är det att läkaren inte är intresserad av att hjälpa. Läkaren har inte ena träffat honom utan bara fått hans nivåer berättat.

Ja vi får hoppas att det löser sig för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in