Citat:
Ursprungligen postat av
Sainsburys
Det låter som en typisk 30-årskris med mera.
Tänk inte på din ålder och på vad du går miste om, varför? För det spelar ingen roll om du är 20, 30, 40 eller 50. DU som person kommer alltid känna dig ung i hjärtat, den enda skillnaden är livserfarenheten. 30-50 åringar finns det gott om som gör saker dom ville göra när dom var yngre, mig inkluderat.
Stressa inte, fokusera på det du gör, och njut av livet när du känner att du kan. Bara för att du blir äldre så betyder det ingenting, du är fortfarande precis samma person inombords, det ändras aldrig.
Ja, det lutar till störst del åt denna 'ålderskris' som du nämner, jag känner att jag inte kommer någonstans i livet genom passivitet pga rädslor. Men det är just att jag behöver vägledning för att komma ut ur dessa rädslor som jag nämnde i OP. Det ska kunna gå med hjälp av olika hobbies, böcker, och jobb, men jag vet inte vart man kan börja så att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
aza000fraza
Kognitiv beteendeterapi?
Har testat, men det var inte så hjälpsamt då det är mer inre tankbanor som är i vägen och som jag måste krossa innan jag ger mig an olika utmaningar.