Som jag förstår det så var mordet alltså planerat, vilket betyder att mannen har tagit på sig vita byxor vid en knivattack samt använt den mest befolkade och övervakade platsen i området som flyktväg och hoppat över de CCTV-övervakade tunnelbanespärrarna i blodsprayade, vita kläder.
Som jag förstår det så var mordet alltså planerat, vilket betyder att mannen har tagit på sig vita byxor vid en knivattack samt använt den mest befolkade och övervakade platsen i området som flyktväg och hoppat över de CCTV-övervakade tunnelbanespärrarna i blodsprayade, vita kläder.
Smart.
Verkar smart... Noterade även att han glömde/slängde skorna, är i strumplästen på tunnelbane bilden.
15 års fängelse för mord och narkotikabrott. Han döms också till livstids utvisning från Sverige.
”Massoud Massoudis berättelse under huvudförhandlingen har varit svårtolkad. Han har berättat att han vid tidpunkten för den åtalade gärningen mått psykiskt dåligt, hört röster, varit eller känt sig förföljd och därför beväpnat sig med kniv. Han har sagt sig inte minnas den aktuella händelsen”, framgår i domen från Solna tingsrätt.
/.../
Vid en rättspsykiatrisk utredning bedömdes Massoud Massoudi inte lida av någon allvarlig psykisk störning.
Blir rörd till tårar när jag ser att det fortfarande verkar finnas rättvisa i detta arma land.
Patrask som denna Afghan skulle aldrig ha släppts in i Sverige. Hoppas detta är startskottet för hårdare domar mot dessa "ankarbarn".
Blir rörd till tårar när jag ser att det fortfarande verkar finnas rättvisa i detta arma land.
Patrask som denna Afghan skulle aldrig ha släppts in i Sverige. Hoppas detta är startskottet för hårdare domar mot dessa "ankarbarn".
Lång väg kvar. Det krävdes att den här juvelen hade ihjäl någon för att han inte skulle anses passa in i Sverige. Narkotikabrott, rattfylla, olovlig körning och misshandel var dittills helt ok.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!