2018-07-04, 13:41
Medlem
Hej. Vad behöver jag för mjukvara för att göra trades som denna? Är det infront osv som gäller, eller?
Risk/reward verkar bättre än att köpa/sälja "vanligt" ?
Anser även att detta blir billigare än att blanka aktier?

Hör gärna åsikter, är ny inom optioner osv.

https://imgur.com/AcXTWwP
Citera
2018-07-04, 15:27
Medlem
Hkarns avatar
Du behöver en mäklare som har tillgång till amerikanska optioner typ IB sen är det bara köpa out of money weekly calls.

Vid blankning via lite så blir ju största förlusten 0 iallafall
Citera
2018-07-04, 15:51
Medlem
Menade inte specifikt amerikanska optioner, men om vi tar svenska optioner för att förenkla.
Jag har avanza och de har listor med optioner och div men det är ju knappast smidigt ( svårt att se pot vinst, förlust osv). Men om man kör via Infront tex kanske de blir mer likvärdigt?

Formulera blankning mening igen?

Tack så länge.
Citera
2018-07-05, 10:09
Medlem
Samma typ av trades kan göras på svenska marknaden med OMX calls och puts.

Du behöver en programvara eller platform som kan visualisera options strategier och/eller räkna ut probabiliteter och profit/loss.

Fråga Calle på optionsbloggen.se om han känner till något som är tillgängligt för retail traders.
Citera
2018-07-05, 15:41
Medlem
Exakt så! Tackar.

Provade å drog iväg ett mail får se vad som händer.
Citera
2018-07-06, 09:04
Medlem
Se inte optioner som en aktieposition med hävstång. Optioner är mer komplicerade än detta. Jag rekommenderar att du kör på "fejk"-pengar med thinkorswim https://www.thinkorswim.com/. Där kan du öppna ett konto som varar i 3 månader och får 100k $ "fejk"-pengar som du kan testa mjukvaran med och man kan då testa hur optioner fungerar och så vidare.

Jag rekommenderar att man läser lite böcker före man börjar med riktiga pengar också. En bok som brukas rekommenderas är "Options as a Strategic Investment" av McMillan .

Om du istället gillar videor så rekommenderar jag Tastytrade.com och deras nybörjarfilmer, "Mike and his whiteboard" eller "Where Do I Start".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in