2018-07-04, 09:38
Medlem
Hlewagastirs avatar
I ett par veckor har tråden (FB) Ett stort SD-avslöjande utlovas i juli varit den populäraste i politikforumet. Ser att folk har anmält den men moderator har inte reagerat.

Tråden har tveklöst fått mer uppmärksamhet än vad avslöjandet som aldrig verkar dyka upp kommer att få. Det mesta som skrivs i den är vilda spekulationer om vad avslöjandet är.

Har därför svårt att förstå att detta inte bryter mot regeln om falsk ryktesspridning. Tråden är ju en självuppfyllande profetia.
Citera
2018-07-04, 09:51
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
I ett par veckor har tråden (FB) Ett stort SD-avslöjande utlovas i juli varit den populäraste i politikforumet. Ser att folk har anmält den men moderator har inte reagerat.

Tråden har tveklöst fått mer uppmärksamhet än vad avslöjandet som aldrig verkar dyka upp kommer att få. Det mesta som skrivs i den är vilda spekulationer om vad avslöjandet är.

Har därför svårt att förstå att detta inte bryter mot regeln om falsk ryktesspridning. Tråden är ju en självuppfyllande profetia.
Du får väl ivart fall vänta på att juli tar slut.
Citera
2018-07-04, 09:53
Medlem
Drama-Llamas avatar
Diskussionen utgår från innehållet i en tidningsartikel: https://nyheteridag.se/plus/mathias-wag-bomben-kommer-slappas-pa-sverigedemokraternas-dag-i-almedalen/

Det kan visa sig på lördag, som alltså är SD:s dag i Almedalen, att det bara var tomt prat – men hur det kan bli falsk ryktesspridning att diskutera utifrån en faktisk artikel begriper jag inte riktigt.
Citera
2018-07-04, 10:07
Avslutad
Jag håller faktiskt med TS. Tråden har fått oerhört mycket uppmärksamhet och även om jag själv skrev ett enda inlägg bland (tror jag) de tjugo första så har jag omvärderat saken efterhand som jag sett tråden explodera av svar och spekulationer.

Wågh är en otäck typ men han är ingen idiot. Han planterade ett rykte om en stor SD-skandal i kompisen Chang Fricks clickbait-blogg och det ryktet fick ersätta en verklig skandal, något jag inte tror att han sitter på. Men, folk skapar en stor storm genom att svamla om allt och inget i en enorm tråd som han säkert sitter och punktmarkerar och fiskar efter uppslag i.

Vad han gjorde var alltså att kasta en dynamitgubbe i ett brunnshål för att se vad som kommer upp av smällen. Alltså borde tråden falla under 0.09 då den direkt uppmanar till spekulativ och falsk ryktesspridning.
Citera
2018-07-04, 10:29
Medlem
BigFatCones avatar
Men för i helvete. Det är ju klart att man måste få spekulera om såna saker. Ämnet i sig handlar ju inte om falsk ryktesspridning. Om man ser inlägg som bryter mot reglerna så RP:ar man dom. Trådstarten i sig bryter inte mot några regler och det är givetvis tillåtet att spekulera i vad det är SD har i pipen. Faktum är att stora delar av forumet bygger på just spekulationer.
Citera
2018-08-04, 05:17
Medlem
Hlewagastirs avatar
Nu är juli över och inget har avslöjats. Har ni fortfarande samma syn på tråden?
Citera
2018-08-04, 07:09
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Nu är juli över och inget har avslöjats. Har ni fortfarande samma syn på tråden?
Jag håller med det BigFatCone skrev för en månad sedan.
Citera
2018-08-04, 10:53
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag står fast vid det jag har skrivit, ja.
Citera
2018-08-04, 16:08
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Varför skulle en spekulationstråd helt plötsligt bli 0.09 bara för att spekulationerna inte inträffar?

Förstår öht inte hur du kan se spekulationer som 0.09.
Citera
2018-08-04, 19:19
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Det är väl SD-dokumentären som skapades som avslöjades, eller var det någon annan som skulle avslöja något dåligt om SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in