2018-07-05, 20:14
Medlem
Min gissning.
Alt 1-
BO tillhör en kriminell organisation som försökt att utpressa honom. Men den teorin stämmer om Jimmy är ägare/delägare i nån firma.
Alt 2-
Någon stalker som förföljde Jimmys fru.
Citera
2018-07-05, 20:21
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Min gissning.
Alt 1-
BO tillhör en kriminell organisation som försökt att utpressa honom. Men den teorin stämmer om Jimmy är ägare/delägare i nån firma.
Alt 2-
Någon stalker som förföljde Jimmys fru.

Jag lutar år alt 2.
Citera
2018-07-05, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Om vi ska utgå ifrån namnet du skrivit ut så finns det endast fyra personer födda 91 i Västra Götaland med det namnet.

Ingen är skriven i Vänersborg, närmaste är Trollhättan och den snubben tror jag inte alls att det är.

Vem är det du syftar på?

Häng inte ut namn på BO om du inte är säker

Isåfall får du pröva att leta igen. Exempelvis Joach*m L*arss*n, 26 år. K*ast*njev*gen..
Citera
2018-07-05, 20:38
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwito
Isåfall får du pröva att leta igen. Exempelvis Joach*m L*arss*n, 26 år. K*ast*njev*gen..

Fel födelseår och adressen är ett gruppboende.
Citera
2018-07-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwito

Han är född år 1992.
Citera
2018-07-05, 21:18
Medlem
Min gissning&teori är att någon av tjejerna har varit otrogen och därav har ett svartsjukedrama uppstått?

Vet något liknande fall som är väldigt identiskt som detta och då handla det om otrohet.
Citera
2018-07-05, 21:24
Medlem
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Ööh? Lite märkligt skrivet av dig.

Det går att läsa till sig att BO "troligtvis" sköts tills döds av ett hagelgevär. Att MGM "troligtvis" la in vapnet i sitt vapenskåp efter skottet. Något som är säkert är att MGM är jägare, vilket kan betyda att de hypoteserna är sannolika.

Jag vet mycket väl att man inte SKA skjuta någon med vilket vapen som helst. Det är ett brott oavsett om det är ett jaktvapen, en hammare eller en plastpåse??

Att påstå att jaktvapen ALDRIG används för brott är ett märkligt påstående. Då får du nog läsa på lite om vår kriminalhistoria.
Ja det är ju bara en månad sedan en pappa sköt ihjäl en blatte som utpressade hans son på pengar i Hylte med ett hagelgevär som han dessutom hade licens för.
Citera
2018-07-05, 21:27
Medlem
Jag fick ett anonymt pm som skrivit att, möjligen Jimmys fru har ett finger i det hela. Otrohet? Stalker? eller.......? Jag vill inte skriva på vilket sätt hon är inblandad innan jag blivit säker. Ni kan bedöma själva men jag tycker att det låter trovärdigt.
Senast redigerad av matematiker 2018-07-05 kl. 21:49.
Citera
2018-07-05, 21:27
Medlem
Någon som har info om BO, samt vad det är för typ av kille?
Citera
2018-07-05, 21:51
Medlem
Jag kommer från området, tycker att det är otroligt märkligt att det inte kommit ut vem BO är. Inte hört något. Däremot har vänner till MGM bekräftat att det är han som sitter anhållen.
Citera
2018-07-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag fick ett anonymt pm som skrivit att, möjligen Jimmys fru har ett finger i det hela. Otrohet? Stalker? eller.......? Jag vill inte skriva på vilket sätt hon är inblandad innan jag blivit säker. Ni kan bedöma själva men jag tycker att det låter trovärdigt.

De bodde ju inte ihop under många år och stod inte skriva tillsammans på samma adress trots att de hade barn ihop. Har man full tillgång till deras facebook så är Johanna extremt svartsjuk och vill ha koll på MGM ständigt. Han verkar inte så intresserad i den uppmärksamheten just på sociala medier.

Många svartsjuka kvinnor har dålig självkänlsa och drar till sig skit med andra män för att få uppmärksamhet. En liten 91:a kanske gav henne uppmärksamhet och sen spårade det ur.
Citera
2018-07-05, 22:05
Medlem
Huguess avatar
Alla dessa spretiga spekulationer om parmiddagar,dukningar etc etc samt den tydliga förvåningen över att detta händer i vad majoriteten anser vara ett bra och tadelfritt område.....
Vid en icke alltför omfattande och krävande studie av de föreslagna namn som figurerar kan man enkelt konstatera att det är ett klassiskt utslag av vad WT presterar när en dansk fläskfile med halvprefabricerad pommes serveras på en sommaraltan i ett område som de facto är nedsmittat av just lågbegåvad WT med icke ännu konstaterade diagnoser utklädda i dressmanskjortor och lyxiga festtoppar från Odd Molly.
Tragiskt men icke förvånande - människor slår ihjäl,skjuter varandra,horar än hit o dit,leker medelklass och tappar koncepterna efter några glas lådvin.....
Människan är ett primitivt djur som på märkliga vägar lyckats placera sig högst i näringskedjan.
Omgivningen och pressen uttrycker sin oro,sorg,förvåning över ngt som egentligen signifikativt för det stora flertalet av de enkla hominider som bebor klotet oavsett stad,stadsdel eller gata...

Som sagt tragiskt men fullt naturligt och bortglömt efter nån månad när fokus ligger på skolstart,semesteravslut och långt gångna tankar på separation och ny bil i höst.
Adieu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in