2018-07-03, 18:23
Medlem
(FB) Israeliska soldater beordras ha blöjor p.g.a. urinering av rädsla. ---Sant (Bild)

Jag vill diskutera blöjutdelningar i Israels militär och dess psykologiska orsaker. Moderator wirelessgkit stänger ner tråden utan att ange varför vare sig i tråd eller via pm-diskussion som jag ska bifoga eftersom jag tydligen måste det.
Jag anser att tråden är viktig, saklig och intressant. Och undrar varför tråden försvann, särskilt utan förklaring.
Blöjor i en militär är ett intressant och annorlunda ämne med många infallsvinklar och samtalsplan med intressanta slutsatser och föresatser.
Källor har uppgivits med bild som ej kan förnekas och det enda som kvarstår är en bra diskussion som hade börjat. Men moderatorn ville stänga tråden och jag kräver en förklaring.

p.m: (jag skrev ett till utan att få svar, därav denna trådstart.

Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Citat:
Ursprungligen postat av boghalamon
Citat:
Du har fått en varning för brott mot .
Ämne:
Citat:
Israeliska soldater beordras ha på sig blöjor då de kissar på sig av rädsla när de möts av motstånd som inte är civilt.
https://i.4pcdn.org/pol/1407092457096.jpg

Detta är ett intressant fenomen som jag aldrig stött på tidigare och det hade varit intressant att diskutera den mentala inställningen denna militär verkar ha. Att man blir så rädd, är det inte konstigt? Beror det på dålig träning som inte förbereder dem mentalt, eller är det en sociologi som gäller alla israeler?
Är träningen så dålig att de inte klarar av riktig strid?
Kanske det beror på att de är värnpliktiga som inte vill kriga egentligen?
Hela grejen är ju att kriga, och så är de rädda för det? Kanske man ska ha lite acceptans för att soldater kan bli rädda? Kanske detta finns i andra militärer också?

Jag vill ha en seriös diskussion så inget trams om man kan ha davidsstjärnor på blöjorna eller om det finns blöjmedaljer om man lyckas inte urinera sig.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen:

Trams

vad
är
trams?

Det här.

/Mod
Citera
2018-07-03, 18:58
Medlem
Med tanke på dina andra trådstarter så undrar man vad DU har för agenda.

"Mer än halva Israels armé är haschpundare"
"Judar har infiltrerat AMD (processortillverkare), går AMD i konkurs?"
Citera
2018-07-03, 20:50
Medlem
Japhys avatar
Du kanske kan använda en bättre källa än en bild från internet med en text på. Då skulle nog tråden få leva. Men eftersom det bara verkar vara fejk news blir tråden onödig och dum.
Citera
2018-07-03, 23:47
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Dina trådar håller generellt låg kvalitet, saknar rimlig utformning eller så kommer du med uppseendeväckande påståenden utan att lämna källhänvisningar. Eller så publicerar du uppenbara falsarier.

Ex din blöjsoldatstråd understödjer du med en bild på en soldat med en färgglad barnblöja av up-and-go-modell på sig, inte en vuxenblöja. Bredvid denna presenterar du ett gäng soldater som ligger på en väg. Ett par av soldaterna har uppenbart fejkade urinfläckar ditmålade. Jag hittade originalbilden. http://www.voa-islam.com/photos3/pasukan-israel-tiarap-ketakutan.jpg

En av dina andra undermåliga trådar såg ut så här.
(FB) Blackwater vs franska främlingslegionen
Kommentar överflödig

Blackwatertråd nr två saknar källhänvisningar och jag när jag hittade var du kanske fått ditt påstående ifrån så kan man ju säga att källan är minst sagt suspekt: http://kayhan.ir/en/news/54646 Kayhan är ju en av de mest regimtrogna och konservativa propagandatidskrifterna man kan hitta i Iran. Poängen här är dock att du själv ska presentera dina källor, det ska inte läsaren behöva leta reda på. Händelsen ifråga kan dessutom vara återuppståndna gamla nyheter från en gammal nära nog identisk händelse från 2016.

Frågor på det?

/Mod
Citera
2018-07-04, 11:37
Medlem
Citat:
Dina trådar håller generellt låg kvalitet, saknar rimlig utformning eller så kommer du med uppseendeväckande påståenden utan att lämna källhänvisningar. Eller så publicerar du uppenbara falsarier.

Ex din blöjsoldatstråd understödjer du med en bild på en soldat med en färgglad barnblöja av up-and-go-modell på sig, inte en vuxenblöja. Bredvid denna presenterar du ett gäng soldater som ligger på en väg. Ett par av soldaterna har uppenbart fejkade urinfläckar ditmålade. Jag hittade originalbilden. http://www.voa-islam.com/photos3/pasukan-israel-tiarap-ketakutan.jpg

En av dina andra undermåliga trådar såg ut så här.
(FB) Blackwater vs franska främlingslegionen
Kommentar överflödig

Blackwatertråd nr två saknar källhänvisningar och jag när jag hittade var du kanske fått ditt påstående ifrån så kan man ju säga att källan är minst sagt suspekt: http://kayhan.ir/en/news/54646 Kayhan är ju en av de mest regimtrogna och konservativa propagandatidskrifterna man kan hitta i Iran. Poängen här är dock att du själv ska presentera dina källor, det ska inte läsaren behöva leta reda på. Händelsen ifråga kan dessutom vara återuppståndna gamla nyheter från en gammal nära nog identisk händelse från 2016.

Frågor på det?

/Mod

Andra trådar har inte med denna att göra även om jag anser dem tillräckliga och intressanta.

Finns det nån regel att man måste ha källa om man startar tråd?

Att du nu tar upp en falsifierad bild av Israel för att dölja urineringen är tråkigt, men du kunde gjort det i tråden istället för att stänga ner den.

Generellt är ditt svar helt värdelöst och det förklarar ingenting. Så varför stängde du min tråd?
Citera
2018-07-04, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du kanske kan använda en bättre källa än en bild från internet med en text på. Då skulle nog tråden få leva. Men eftersom det bara verkar vara fejk news blir tråden onödig och dum.

Det är en äkta bild, det ser man ju. Så om CNN anklagas för fake news, ska alla trådar som innehåller nåt de skrivit om stängas ned? Finns det en regel emot fake news på denna sida och vem bestämmer vad som är fake news?
Citera
2018-07-04, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Med tanke på dina andra trådstarter så undrar man vad DU har för agenda.

"Mer än halva Israels armé är haschpundare"
"Judar har infiltrerat AMD (processortillverkare), går AMD i konkurs?"

Jag vill diskutera olika ämnen och självklart ska även Israel kunna diskuteras.
Citera
2018-07-04, 11:45
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det är en äkta bild, det ser man ju. Så om CNN anklagas för fake news, ska alla trådar som innehåller nåt de skrivit om stängas ned? Finns det en regel emot fake news på denna sida och vem bestämmer vad som är fake news?
Om du anser att det där duger som underlag för en TS kanske facebook är ett bättre alternativ för dig. Kan du inte hitta en vettigare källa finns ju möjligheten att du bara blivit lurad. Mitt förtroende för CNN må vara lågt, men mitt förtroende för ett intenetmeme är lägre.
Citera
2018-07-04, 12:22
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Andra trådar har inte med denna att göra även om jag anser dem tillräckliga och intressanta.
Du tog inte med din följande PM- fråga där du undrade varför jag raderade alla dina trådar. Jag har inte raderat någon av dina trådar, jag har skickat tre av dem till papperskorgen. Antagligen kommer jag skicka ett par till av dem dit när jag sätter mig och går igenom listan på rapporterade inlägg, kanske nån gång ikväll. Inte för att jag riktar in mig på just dig eller israelfrågan, utan för att du som person hittills alstrat mestadels undermåliga trådstarter. Om du vill ha dina trådar kvar utanför papperskorgen så är det inte svårare än att höja kvaliteten på dina inlägg.

Citat:
Generellt är ditt svar helt värdelöst och det förklarar ingenting. Så varför stängde du min tråd?
Det har jag svarat på redan, tråden var trams.

Edit: Det visade sig att de ordinarie modsen i Vapen och Militär nu är tillbaka från sina förhinder och jag kan kliva av från forumdelen., där jag varit tillfällig inhoppare. Då minskar såklart risken att jag papperskorgar några av dina trådar ikväll. Jag återfinns i mina ordinarie forumdelar: Ekologi, Kemi, Recycle your stuff, Mondo gore, och såklart även i Papperskorgen.
Senast redigerad av WirelessGkit2 2018-07-04 kl. 13:19.
Citera
2018-07-04, 16:12
Medlem
Citat:
Du tog inte med din följande PM- fråga där du undrade varför jag raderade alla dina trådar. Jag har inte raderat någon av dina trådar, jag har skickat tre av dem till papperskorgen. Antagligen kommer jag skicka ett par till av dem dit när jag sätter mig och går igenom listan på rapporterade inlägg, kanske nån gång ikväll. Inte för att jag riktar in mig på just dig eller israelfrågan, utan för att du som person hittills alstrat mestadels undermåliga trådstarter. Om du vill ha dina trådar kvar utanför papperskorgen så är det inte svårare än att höja kvaliteten på dina inlägg.

Det har jag svarat på redan, tråden var trams.

Edit: Det visade sig att de ordinarie modsen i Vapen och Militär nu är tillbaka från sina förhinder och jag kan kliva av från forumdelen., där jag varit tillfällig inhoppare. Då minskar såklart risken att jag papperskorgar några av dina trådar ikväll. Jag återfinns i mina ordinarie forumdelar: Ekologi, Kemi, Recycle your stuff, Mondo gore, och såklart även i Papperskorgen.

Denna tråd behandlar tråden om blöjutrustning i Israels militär, så att du insisterar på att dra upp andra trådar är fel. De andra trådarna var dock ändå mycket intressanta och givande.

Du har inte förklarat varför tråden är "trams". Jag anser tråden vara intressant, lärorik, bildande, logisk, klok, och mycket mer positivt som allt hade börjat behandlas i tråden om blöjor i Israels militär. Så vad var tramsigt?
Citera
2018-07-04, 17:13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Du har inte förklarat varför tråden är "trams".

Det har h*n just visst gjort:

Citat:

Ditt diskussionsunderlag var således ett falsarium.
Citera
2018-07-04, 18:56
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Denna tråd behandlar tråden om blöjutrustning i Israels militär, så att du insisterar på att dra upp andra trådar är fel. De andra trådarna var dock ändå mycket intressanta och givande.

Jag tog såklart upp de andra ämnena eftersom du skickade detta informativa PM till mig, och därmed besparade jag servern en eller två andra klagomålstrådar från din sida.

Citat:
idiot

varför raderar du alla mina trådar?

Du verkar ha lite svårt med att vänta en rimlig tid mellan dina PM och mina, så för framtida behov får du här mitt ungefärliga dygnsschema.

ca 06.00 vaknar
ca 06.10 kaffet färdigt
ca 06.15 frukosten uppäten, kaffet har börjat verka
ca 06.15 till 07.00 dricker resten av mitt kaffe på toaletten och har dagens första avföring
ca 07.00 till 07.15 duschar
ca 07.15 torkar mig, påklädning
ca 07.30 matar djuren och släpper ut dem
ca 07.45 åker till jobbet
ca 08.00 till 17.00 arbetar, vanligen utan lunchrast, kissar tre gånger, avföring sällsynt
ca 17.00 lagar kvällsvard
ca 18.00 maten uppäten, kaffe kan ge dagens andra avföring, om jag har tur
ca 18.30 avkomman duschar, kort paus, kanske internet
ca 19.00 nattar avkomman
ca 19.30 sätter mig i soffan och läser nyheter
ca 20.00 avkomman kan med lite tur slutat hojta om diverse påkomna oviktigheter
ca 20.30 Nu kanske jag loggar in på flashback, jag har även annat för mig ibland, eller ofta
ca 00.30 - 01.00 sängdags
ca 03.00 vaknar, pissar, tror att det är morgon och börjar meckla med kaffebryggaren, inser vad klockan är
ca 03.20 somnar om

Som du ser så är det mest framgångsrika tidsfönstret för Flashback ca 4 timmar på kvällen. Då fick du även svar. När svaret sedan uteblev så borde du ha väntat till nästa aktivitetsfönster. Du ser ju på tidsstämpeln i PM'et när jag svarade dig.

Citat:
Du har inte förklarat varför tråden är "trams". Jag anser tråden vara intressant, lärorik, bildande, logisk, klok, och mycket mer positivt som allt hade börjat behandlas i tråden om blöjor i Israels militär. Så vad var tramsigt?

Dina och mina åsikter delar sig något här. Jag ser ditt "mästerverk" som tramsande trollande fyllt av fabulerande idioti och falska påståenden backat av påhittade fakta som du försökte pådyvla övriga användare som sanning, i sin helhet konstruerad för att få reaktioner som passar din agenda, vad den nu kan tänkas vara. Och därmed har du även brutit mot regel 0.09, jag valde dock att ge dig en varning för 0.03, vilket är är ett beslut som står mig som moderator fritt att fatta.

Ärligt talat skiter jag i din agenda, dina skräptrådar, och nu har jag ödslat nog med tid på dig.Du kommer inte få några fler svar från mig i det här ämnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in