Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-03, 02:51
  #1
Medlem
Enmansdemos avatar
Verkar bara finnas i märket Dyall

http://www.imagebam.com/image/4a569c909768874

Finns den att få tag på idag obegagnat?
Citera
2018-07-03, 09:25
  #2
Medlem
Ser helt enkelt ut som en skjorta med avklippta ärmar, baserat på passformen.
Min rekommendation är att ta dig till närmsta second hand och välja ett par testskjortor och pröva dig fram. Jag har själv gjort en likadan!
Citera
2018-07-03, 09:35
  #3
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Verkar bara finnas i märket Dyall

http://www.imagebam.com/image/4a569c909768874

Finns den att få tag på idag obegagnat?

Är du säker på märket Dyall, var fick du det ifrån. Skådespelaren på Rederiet screenshoten är väl Karl Dyall ...
Citera
2018-07-03, 14:20
  #4
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Är du säker på märket Dyall, var fick du det ifrån. Skådespelaren på Rederiet screenshoten är väl Karl Dyall ...
Det var därför jag bara var vitsig med att kalla märket Dyall..eftersom den uppenbara frågan var till dig, vad är det här för märke? då både Dyall
och den där tomten på bilden har exakt samma, varför jag inte tror att det är så enkelt som att det skulle vara en skjorta man klippt av ärmarna på, dessutom ser vi i mitt fula kollage en Hanna Marklund iklädd någon slags kvinnlig motsvarighet till västskjortan som inte ser särskilt avklippt skjorta ut
Citat:
Ursprungligen postat av StepOnMyCouchBill
Ser helt enkelt ut som en skjorta med avklippta ärmar, baserat på passformen.
Min rekommendation är att ta dig till närmsta second hand och välja ett par testskjortor och pröva dig fram. Jag har själv gjort en likadan!
Förväntar du dig att jag ska ha kompetens nog att klippa av ärmarna med en kökssax?, då överskattar du mig en smula

Varför gjorde du en likadan då?, hur kom du på iden att man kunde kapa öh?
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-07-03 kl. 14:25.
Citera
2018-07-04, 00:01
  #5
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kläder och skor: klassisk stil --> Kläder och skor: köpråd
/Moderator
Citera
2018-07-05, 16:50
  #6
Medlem
[/quote] Förväntar du dig att jag ska ha kompetens nog att klippa av ärmarna med en kökssax?, då överskattar du mig en smula

Varför gjorde du en likadan då?, hur kom du på iden att man kunde kapa öh?[/quote]

Har tidigare i mitt liv varit smått insatt och haft ett intresse för kläder, och tyckte väl helt enkelt att det var snyggt.

Om du mot all förmodan skulle ta mod till dig och pröva, kan jag ge dig ett par lätta tips:
Om du kollar på en skjorta, ser du sömmen där ärmen är påsydd på axeln. Klipp aldrig längre än den sömkanten. Varför du inte bör klippa längre än så här, är för att skjortan kommer se ut som ett linne, och det är inte snyggt för fem öre - har själv prövat det.
Börja försiktigt, klipp skjortan som en t-shirt, och känn efter själv om du vill ha ärmarna kortare. Inga konstigheter, lättare gjort än sagt!
__________________
Senast redigerad av StepOnMyCouchBill 2018-07-05 kl. 16:51. Anledning: Glömde citera
Citera
2018-07-07, 01:01
  #7
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag bumpar tråden i jakt på vad Dyall är för typ av märke/konstruktion

Citat:
Ursprungligen postat av StepOnMyCouchBill
Om du mot all förmodan skulle ta mod till dig och pröva, kan jag ge dig ett par lätta tips:
Om du kollar på en skjorta, ser du sömmen där ärmen är påsydd på axeln. Klipp aldrig längre än den sömkanten. Varför du inte bör klippa längre än så här, är för att skjortan kommer se ut som ett linne, och det är inte snyggt för fem öre - har själv prövat det.
Börja försiktigt, klipp skjortan som en t-shirt, och känn efter själv om du vill ha ärmarna kortare. Inga konstigheter, lättare gjort än sagt!
När man har problem med att veta hur en sömnkant kan tänkas se ut och inte orkar sätta sig in i det heller är det bättre att pantsätta livet på att hitta den äkta produkten, för du inser som jag...att det där var ett riktigt 90-tals designplagg, precis som ett par klippta jeans är

Nu vet jag...jag mailar tv4 som gjorde programmet till höger och kräver ett och annat

ärmlös flanellskjorta my arse , går inte att översätta till engelska, då shirt betyder allmän tröja och inte skjortam vi kan göra det till den här trådens mål, hitta en google träff på detta på egnelska

armless shirt funkar inte
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-07-07 kl. 01:21.
Citera
2018-07-09, 17:12
  #8
Medlem
Jag prövade googla på "Flannel cut off sleeves" och fick massvis med länkar. Många DIY-videos också, om du inte hittar det du söker och tvingas göra det själv!
Citera
2018-07-18, 13:00
  #9
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StepOnMyCouchBill
Jag prövade googla på "Flannel cut off sleeves" och fick massvis med länkar. Många DIY-videos också, om du inte hittar det du söker och tvingas göra det själv!
Tackar, precis vad jag behövde, hur skulle jag kunna anat att ordet "cut off sleeves" är engelska termer, och anledningen till att du vill göra det själv? är det för att dessa inte finns att köpa obegagnade? 2018?, det är ju konstigt iaf att det inte finns i Sverige...
Citera
2018-07-19, 02:24
  #10
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Förväntar du dig att jag ska ha kompetens nog att klippa av ärmarna med en kökssax?, då överskattar du mig en smula
Men hur jävla dålig motorik har du egentligen? Hur svårt kan det vara att klippa av ärmarna på en skjorta, för du kan väl hantera en sax förmodar jag... eller?
Varför krångla till det? Klipp av skiten och vips så har du en resa tillbaka i tiden och kan känna dig nöjd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback