2018-07-02, 13:12
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Att ordna en kricketmatch med utrustning och domare är alldeles för komplicerat för att några immigranter skulle ordna det på egen hand. Låter mer som arrangerat av Stadsmissionen eller SDN.

Finns flera etablerade cricketlag i Göteborg med omnejd sendan ett par år tillbaka.
Både med pakistanier, afghaner, indier och annat.
Citera
2018-07-02, 13:42
Medlem
BarryHeros avatar
Cricket i Sverige?

Aldrig ens hört talas om.
Citera
2018-07-02, 15:50
Medlem
I Malmö kan man se dessa cricketlag spela och då är det alltid bruna indierliknande män som spelar. Tänker på Bulltoftaparken
Citera
2018-07-02, 16:53
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Cricket i Sverige?

Som med mycket av det mångkulturella Sverige sker det parallellt. När fotbollsträningarna är slut och alla svenskar åkt hem samlas en massa indier på träningsplanerna och spelar cricket. Går du på vuxensimskola - vilket åter igen, inte många svenskar gör - kommer du märka att det fullkomligt dräller av indier.
Citera
2018-07-02, 17:33
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Cricket i Sverige?

det är väl afghaner, pakis, bengaler och indier som spelar det. de tre sistnämnda grupperna torde vara relativt små i sverige om man räknar bort adopterade och utbytesstudenter. tror inte utbytesstudenter befattar sig med afghandominerade idrottsföreningar heller.

tippar på afghaner mot afghaner
Citera
2018-07-02, 17:34
Bannlyst
En udda sport att bli våldsam
Citera
2018-07-02, 17:34
Medlem
Kennethkvartings avatar
Cricket är ganska stort i Afghanistan
Citera
2018-07-02, 17:55
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Inget listat på någon klubbs hemsida vad jag kan hitta. Kan det varit en spontan match?

Indier är kopiöst överrepresenterade som cricket-utövare men jag har aldrig sett en indier skicka en annan till sjukhus sådär. Högljudd argumentation däremot.

Afghanistans nationalsport har jag för mig. Den är i alla fall extremt stor där också.
Citera
2018-07-02, 17:56
Medlem
crawlys avatar
Jag vet att det funnits flera projekt att få ensamkommande att börja med just Cricket istället för att hänga kring centrumkärnor och liknande.
Citera
2018-07-02, 19:41
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Hittade det här nyss. Två lag som möttes idag på Kviberg.

https://www.facebook.com/WatanZalmiGbg/

Watan Zalmi Cricket Club, Göteborg

Men vet inte om det var dessa lag..

Inte en vit människa i något av lagen när man tittar på Fejsbok.
Jag har alltid trott att cricket var lite av en gentlemannasport, kan religion på något sätt ha blandats in?
Citera
2018-07-02, 22:58
Medlem
EyesWideShuts avatar
Cricket är en stor sport bland pashtunerna, dvs majoritetsbefolkningen i Afghanistan. Det är inte en stor sport bland hazarerna (minoritetsbefolkningen). Eftersom det nästan bara är hazarer som kommit till Sverige så är cricket inte något som speciellt många afghaner i Sverige håller på med. Det finns fler pakistanier i Sverige än vad många tror och de utgör nog majoriteten av dem som ägnar sig åt cricket i Sverige.
Citera
2018-07-03, 03:04
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EyesWideShut
Cricket är en stor sport bland pashtunerna, dvs majoritetsbefolkningen i Afghanistan. Det är inte en stor sport bland hazarerna (minoritetsbefolkningen). Eftersom det nästan bara är hazarer som kommit till Sverige så är cricket inte något som speciellt många afghaner i Sverige håller på med. Det finns fler pakistanier i Sverige än vad många tror och de utgör nog majoriteten av dem som ägnar sig åt cricket i Sverige.

Paxare brukar inte slåss med slagträn i samband med bollspel. I så fall skulle hela Pakistan vara ihjälslagna vid det är laget då det är något av en nationalsport. Dom håller på med sådant där på varje ledig och något sånär platt jordplätt.

Nej, det luktar afghaner om det hela. Eller Mena. Eller en blandning av dessa med bristande impulskontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in