Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-30, 18:20
  #1
Medlem
DissociativePandas avatar
Gjorde mitt livs största misstag i torsdags, fick i mig 60mg alprazolam. Tänkte bara fråga om det går att dö av enbart alprazolam. tack för era svar.

Edit: Finns det något som jag kan dricka eller äta för att få återhämta mig själv eller minimera skadan på hjärnan.
__________________
Senast redigerad av DissociativePanda 2018-06-30 kl. 18:24.
Citera
2018-06-30, 18:36
  #2
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Bensodiazepiner --> Drogakuten
/Moderator
Citera
2018-06-30, 18:40
  #3
Medlem
Hypotetiskt går det. LD50 är den dos av ett läkemedel som motsvarar då hälften av försöksdjur dött av en överdos. LD 50 för alprazolam är 331-2171 mg per kg kroppsvikt, så du kan själv räkna ut att du troligtvis skulle behöva ofantliga mängder för att dö.
Citera
2018-06-30, 18:54
  #4
Medlem
franzstrudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DissociativePanda
Gjorde mitt livs största misstag i torsdags, fick i mig 60mg alprazolam. Tänkte bara fråga om det går att dö av enbart alprazolam. tack för era svar.

Edit: Finns det något som jag kan dricka eller äta för att få återhämta mig själv eller minimera skadan på hjärnan.
Hej!
Är en väldigt hög dos för alprazolam.
Har du inte tagit något annat så är du dock utan fara gällande skador på hjärnan, överdos och andra hemskheter.
Man måste anstränga sig rejält för att ta livet av sig med bensodiazepiner, oftast däckar men innan fått i sig tillräckliga mängder.

Oavsett, har du druckit alkohol eller tagit några andra preparat så bör du iaktta extrem försiktighet och åka in till akuten.

Har du däremot endast tagit dessa 60mg så behöver du inte oroa dig. Andas och ta det lugnt, käka en gott & blandat och sov.
Det mest riskfyllda med höga doser endast bensodiazepiner
är att man kan hamna i olyckliga situationer(tänk skitfull, ramla i trappen osv)

Edit:
Såg nu att det var i Torsdags du smackade i dig 60mg Alprazolam.
Då är det absolut ingen fara, det du känner nu är möjligtvis en liten avtändning där man lätt blir orolig, ångestfylld och lite panik.
Rent fysiskt och medicinskt så är tillochmed aprazolam ute ur kroppen och du har knappt spår kvar i kroppen.
Så oroa dig inte över det, men om du känner att du mår kasst psykiskt så sök vård för det..
__________________
Senast redigerad av franzstrudel 2018-06-30 kl. 19:02.
Citera
2018-06-30, 18:59
  #5
Medlem
DissociativePandas avatar
Tack för era svar! En till fråga om ni har tid, den jag bor med ringde polisen och se skickade mig till sjukhuset. Kan det bli något påföljd pga det som hände? Det var enbart aplrazolam.
Citera
2018-06-30, 19:01
  #6
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DissociativePanda
Gjorde mitt livs största misstag i torsdags, fick i mig 60mg alprazolam. Tänkte bara fråga om det går att dö av enbart alprazolam. tack för era svar.

Edit: Finns det något som jag kan dricka eller äta för att få återhämta mig själv eller minimera skadan på hjärnan.
Nej du kommer nog inte få några skador och du kommer inte att dö.
Däremot kommer du på sikt bli skadad och få allvarliga konsekvenser om du inte gör något åt ditt missbruk.

Starta en tråd i (FB) Drogrehabilitering , det kan vara en början.
Citera
2018-06-30, 19:06
  #7
Medlem
franzstrudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DissociativePanda
Tack för era svar! En till fråga om ni har tid, den jag bor med ringde polisen och se skickade mig till sjukhuset. Kan det bli något påföljd pga det som hände? Det var enbart aplrazolam.
Bråkade du med polisen? ;-)
Om du blev skickad till sjukan så blir det inga påföljder såklart, det är till för vård och hjälp.
Står det en barsk polis brevid dig just nu som påpekar våld mot tjänsteman så kanske du bör fundera i de banorna.

Men som sagt, om du blir skickad till sjukan så bit dig fast och se till att du får hjälp.
Ta detta tillfälle i akt och se till att du får hjälp då du uppenbarligen inte mår något vidare som petar i sig 60mg Xanor.
Citera
2018-06-30, 21:01
  #8
Medlem
truthwillouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franzstrudel
Hej!
Är en väldigt hög dos för alprazolam.
Har du inte tagit något annat så är du dock utan fara gällande skador på hjärnan, överdos och andra hemskheter.
Man måste anstränga sig rejält för att ta livet av sig med bensodiazepiner, oftast däckar men innan fått i sig tillräckliga mängder.

Oavsett, har du druckit alkohol eller tagit några andra preparat så bör du iaktta extrem försiktighet och åka in till akuten.

Har du däremot endast tagit dessa 60mg så behöver du inte oroa dig. Andas och ta det lugnt, käka en gott & blandat och sov.
Det mest riskfyllda med höga doser endast bensodiazepiner
är att man kan hamna i olyckliga situationer(tänk skitfull, ramla i trappen osv)

Edit:
Såg nu att det var i Torsdags du smackade i dig 60mg Alprazolam.
Då är det absolut ingen fara, det du känner nu är möjligtvis en liten avtändning där man lätt blir orolig, ångestfylld och lite panik.
Rent fysiskt och medicinskt så är tillochmed aprazolam ute ur kroppen och du har knappt spår kvar i kroppen.
Så oroa dig inte över det, men om du känner att du mår kasst psykiskt så sök vård för det..


OT men det är värt det. Behövs fler sådana här inlägg på FB, och inte bara folk som trycker ned andra. +1
Citera
2018-07-03, 16:30
  #9
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franzstrudel
Bråkade du med polisen? ;-)
Om du blev skickad till sjukan så blir det inga påföljder såklart, det är till för vård och hjälp.
Står det en barsk polis brevid dig just nu som påpekar våld mot tjänsteman så kanske du bör fundera i de banorna.

Men som sagt, om du blir skickad till sjukan så bit dig fast och se till att du får hjälp.
Ta detta tillfälle i akt och se till att du får hjälp då du uppenbarligen inte mår något vidare som petar i sig 60mg Xanor.

Möjligtvis besök hos socialtjänsten, men det är ju frivilligt.
Citera
2018-07-03, 17:00
  #10
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Möjligtvis besök hos socialtjänsten, men det är ju frivilligt.
Har Ts körkort så ligger det definitivt i farozonen och skiter denne i att att komma på kallelsen till soc så ryker det garanterat...
Eller kanske det inte är socialtjänsten men någon som jobbar för/åt Transportstyrelsen kommer garanterat höra av sig och vilja träffas, om det nu finns körkort eller ett lämplighetsintyg i rullorna.
Citera
2018-07-04, 23:45
  #11
Medlem
Jag har överdoserat lugnande vid flera tillfällen (självmordsförsök) och det har aldrig blivit några lagliga konsekvenser av det. Inte heller har Trafikverket haft några synpunkter på mitt körkort.
Citera
2018-07-06, 16:10
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DissociativePanda
Gjorde mitt livs största misstag i torsdags, fick i mig 60mg alprazolam. Tänkte bara fråga om det går att dö av enbart alprazolam. tack för era svar.

Edit: Finns det något som jag kan dricka eller äta för att få återhämta mig själv eller minimera skadan på hjärnan.


Det går att dö men det krävs ENORMT stora dosor. Du kan vara lugn, det borde inte vara något problem. Minnesluckor kan du därimot räkna med att få!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback