• 2
  • 3
2018-09-04, 23:06
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Det beror lite på vad för transaktion det är frågan om också. I vissa fall kommer man undan med att be banken dra åt helvete medan det i andra fall är bättre att ljuga ihop något. Har man ex. systematiskt gjort kontantinsättningar på större belopp är det bättre att hitta på en bra story bakom insättningarna.

Det "allmänna" så kallade "frågeformuläret" är bara skit samma, där behöver man inte fara med osanningar: "Är du statschef eller regeringschef" etc. etc.
-Väldigt få personer är statschefer eller domare i högsta domstolen bla bla bla.

(Snackar nu om det där bankerna "måste veta om sina kunder" alltså, inte enskilda "oväntade" transaktioner.)

Men ju mer pengar man förfogar över, desto mer sällan ställer varken banker eller myndigheter några som helst kontrollfrågor... Undrar varför..
Citera
2018-09-06, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Det beror lite på vad för transaktion det är frågan om också. I vissa fall kommer man undan med att be banken dra åt helvete medan det i andra fall är bättre att ljuga ihop något. Har man ex. systematiskt gjort kontantinsättningar på större belopp är det bättre att hitta på en bra story bakom insättningarna.

Blev faktiskt uppringd av banken i somras. Hade tydligen klickat i att jag var statschef i en sådan där kundundersökning.
Tanten i luren frågade om det var sant varvid jag replikerade "vad tror du själv?"
Sedan undrade hon varför jag svarat så o då sa jag att det kom upp något skit när jag höll på med min onlinebank och jag fyllde bara i skiten för o få bort det.
Sedan började hon ställa massa andra frågor och då sa jag att jag var ute i skärgården och njöt av solen och hade varken tid eller lust att fortsätta samtalet.

Mina konton finns fortfarande kvar.
Dock jävlades de tillbaka genom att inte bevilja mig lånet jag hade sökt

Men jag ska få min hämnd en dag.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in