2018-06-30, 00:11
Medlem
PappaPundares avatar
Tjena

Ja så jävla desperat är jag just nu. Har "paraknas" och måste köpa cigg. Vilken är den billigaste just nu? Innan var ju chesterfield billiga men det är dom ju fan inte längre. Om det är pga nån jävla skatt dom lagt till eller nått annat skit vet jag inte men vilken annan kan man köpa som är billig atm???

Jävligt tacksam för svar.
Citera
2018-06-30, 00:21
Medlem
Nu kanske du tycker jag är dryg men satsa på kvalitet istället.
Testa röda Prince 100 och återkom. Kanske du kan kombinera med någon snus?
Citera
2018-06-30, 00:24
Medlem
StormaktRods avatar
Billigaste är väl typ Winston, Level, Pall Mall och liknande fulcigg, brukar kosta 54 kr.
Citera
2018-06-30, 00:26
Medlem
blodigdiarres avatar
Chesterfield. 54 kr. Billighetscig som smakar okej.
Citera
2018-06-30, 00:28
Medlem
Mackan52s avatar
Chesters är fortfarande i den billigaste klassen.

Vill du ha billigare får du leta smuggelcigg hos dina lokala araber.
Citera
2018-06-30, 00:28
Medlem
Sqrbankens avatar
Britter jag umgåtts och umgås med rullar sina egna cigg. Inte hemma utan har med cigg-filter och tobak i handväskan/jackfickor. Antar det är en billig lösning på sikt åtminstone.
Citera
2018-06-30, 00:32
Medlem
StormaktRods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Britter jag umgåtts och umgås med rullar sina egna cigg. Inte hemma utan har med cigg-filter och tobak i handväskan/jackfickor. Antar det är en billig lösning på sikt åtminstone.

Jag har också märkt att det är rätt vanligt bland britter, de rullar just innan de ska röka om det blir billigare vet jag ej. Men turkkiosker brukar sälja "tobaksspill" i glasslådor för typ en hundring, en sådan tar nog en stund att röka upp.
Citera
2018-06-30, 00:46
Medlem
zarembas avatar
Billigaste ciggisa är hos min lokala tobaksaffär. 350:- per limpa. Oftast röda "Prince" eller "Malboro".
Det vill säga tobak av mycket skiftande kvalité allt ifrån rysk stinkande tobak till tobak som ramlar ut pga torka, dåligt stoppade o i vissa fall stinkandes mer än vanligt.
Citera
2018-06-30, 04:29
Medlem
PappaPundares avatar
Det blev gamla hederliga Chester som vanligt när budgeten är knaper. Riktigt prisvärd men varför i helvete har dom blivit så "dyra"?.
För tre år sedan kostade dom typ 40 spänn nu är det 54. Det är knappt någon skillnad gentemot marlboro.
Och marlboros pris har ju inte ändrats nämnvärt de senaste åren. Det verkar bara som att dom har chockhöjt priserna på budgetciggen.

Tackar för alla svar. Fyll på gärna dock med vilka andra alternativ det finns :P Jag lär nog inte vara den enda som undrar det här hehe. Eller kanske är jag det vad vet jag.
Citera
2018-06-30, 06:26
Medlem
NewDeers avatar
Jag betalade 64 för Chesterfield häromdan.

Har du funderat på att börja rulla själv? Jag köper tobak och hylsor på nätet - lägger typ 300 spänn på cigg i månaden. Ett rimligt pris tycker jag.

I början tyckte jag att det smakade lite illa, när man är van vid köpecigg - men nu kan jag knappt röka vanliga cigg - tycker att de hemrullade är mkt godare.
Senast redigerad av NewDeer 2018-06-30 kl. 06:29.
Citera
2018-06-30, 10:59
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Tjena

Ja så jävla desperat är jag just nu. Har "paraknas" och måste köpa cigg. Vilken är den billigaste just nu? Innan var ju chesterfield billiga men det är dom ju fan inte längre. Om det är pga nån jävla skatt dom lagt till eller nått annat skit vet jag inte men vilken annan kan man köpa som är billig atm???

Jävligt tacksam för svar.

A men du ... Det är änna bättre att slinka in på en turkbod och tjacka för halva priset nästan. Du bor väl inte mitt ute på landet heller. Äre du på bilden??
Citera
2018-08-08, 15:28
Medlem
KUSEs avatar
64 riksdaler för ett paket ”billiga” cigaretter?! Hur många jävla punktskatter och annat skit har egentligen tillkommit sen jag slutade röka. Brukade väl som max pröjsa en tjugolapp för ett paket camel Blue eller marlboro, och så jäkla många år sen är det ju inte.

Ursäkta min chock och varsågoda att återgå till ämnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in