2019-11-13, 15:57
Medlem
.......men vem som helst kan ju i sånna fall överleva på att hjälpa ungdomar med aktiviteter om man behåller den ersättning som man får från olika organisationer och gör om det till lön eller aktieutdelning?
Citera
2019-11-27, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalixxxx
Jag tycker inte man kan motivera deras existens om kommunen lika gärna kunde ha en egen anställd som ordnar med läger och aktiviteter... vad blir egentligen syftet med att han en extern leverantör som kostar lika mycket ?

En kommun vart socialtjänst hänvisar sökande föräldrar som har problem med sina tonårsbarn till vildakidz?

En kommun som helt plötsligt ville ge sponsorpengar i samband med att de blev årets eldsjäl för att luleå kommun skulle få fin reklam i media som deras huvudsponsor.

Tyvärr ser jag mycket gnäll här.
Så vad sögs om att lyfta fingrarna från tangentbordet och gå ut för att göra nått åt den problematik som är?

Gnäll....
Citera
2021-12-09, 13:08
Medlem
Vildakidz vägrar ge julklappar till behövande barn om deras föräldrar använder alkohol eller tobak. Som om det vore barnens fel.
Citera
2021-12-10, 10:48
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/34oeRL/nobbar-julhjalp-till-rokare-och-krokare
Citera
2021-12-10, 13:21
Medlem
Nej knappast barnens fel. Finns väl föräldrar som lägger pengar på annat onödigt också.

Men ändå lite uppfriskande att man gör ett statement och selekterar bort dessa familjer. Röker man 3 paket i veckan är det väl 150kr bara där. 600kr i månaden. 600kr i julklappar är väl tillräckligt?
Citera
2021-12-14, 18:21
Medlem
Kollade lite snabbt men varken fru eller herr Vildakidz verkar ha någon bolags/förenings engagemang. Har jag missat nånting?
Citera
2021-12-16, 14:08
Medlem
Kanske dags att nån gräver i ekonomin hos denna förening? Följt dom ett tag nu och det är mycket som framstår som otroligt oseriöst.
Citera
2022-12-10, 07:40
Medlem
Lyfter miljonvinster i en ideell förening? Hahah, är det ett skämt. Hoppas kommunen inte ger bidrag till en vinstdrivande företag. Helt ok, att de tar ut lön, tjänstebil, mobiler, datorer, tjänstebostad, timanställer anhöriga m.m. men lägga pengar på hög och ta ut vinst som skulle kunna finansiera barnaktiviteter.. Vilken kommun gäller det? Borde gå att begära ut info om de fortfarande skänker pengar till ett vinstdrivande företag, för någon ideell förening är det inte i mina ögon.
Citera
2023-03-01, 22:54
Medlem
vantablacks avatar
Bumpar tråden då jag snubblade över den när jag letade efter annat.

Har alltid fått en lite dålig smak i munnen när jag läst om Vilda kidz. Främst för att dom försöker få sig själva att framstå som Moder Theresa, eller "dom enda som hjälper barn på riktigt" samtidigt som det dom gör är rätt så tramsigt, "vi vill hjälpa alla utsatta familjer som har det svårt att gå runt ekonomiskt -> kom på godisregn!". Tror deras initiativ växte alldeles för snabbt och dom fick hybris och drog in så mycket pengar att dom inte kunde hantera det. Och vissa kommunpampar och företag drogs med i psykosen och tänkte att det var bra PR. Men nu känns det som att vissa företag och folket på kommunen dragit öronen åt sig när Vilda kidz började bete sig som giriga snorungar som bara ville ha mer och mer och mer.

Har hört på omvägar att deras ansökningar hållit sinnessjukt låg nivå typ "hej, vi vill ha 2 miljoner kronor för att få barn att skratta och le. Vi är bäst ingen protest. Kjamiz!" och sen när dom fått avslag för att "underlaget varit för tunt" så att säga så har dom bölat på facebook om att det är så synd om dom och kommit med hot om att om dom inte får pengar så kanske dom måste lägga ner.
Var ju rätt roligt när det kom fram att dom lagt kommunala bidrag på hög. Känns som att det var där någonstans som pengarna började sina från dom kommunala och regionala instanserna. Med all rätt. Oavsett om deras engagemang från start kom från en plats av omtanke för utsatta barn så har dom ju på sistone gett ett oerhört oseriöst intryck.

Plus att vid alla (många av dom helt rimliga) motgångar dom någonsin stött på så lipar dom ut i lokalmedia likt snyftartiklar i Aftonbladet. Och sånt är ju alltid rätt så osmakligt. Samt att dom är duktiga på att peka finger på vad alla andra gör dåligt, medan dom själva verkar vara ofelbara. Där har dom nog bitit sig i svansen för till slut vill ingen samarbeta med såna.

En granskning av ekonomin hos denna "förening" hade varit mycket intressant att läsa.
Citera
2023-03-02, 14:31
Medlem
För att hjälpa barn i utsatt position måste jag säga att jag finner deras sätt att välja vem som får vilken hjälp rätt... Lustig.

Efter att ha hamnat i en sits för flera år sedan där jag + barn var bostadslösa längre tid och hade förlorat allt i möbelväg så fick vi bostad. Frågade Vilda Kidz om hjälp. Fick lite småkrafs som t.ex plastsmycken till barn. Absolut, all hjälp var välkommen och uppskattad..
Men nog fn sved det lite när dom en månad senare gav ett annat barn en "rum makeover" med splirrans nya möbler osv för att barnet önskade andra färger eller liknande i sitt redan välmöblerade, moderna rum..

Skillnad på lort och pannkaka när dom får bestämma.
Citera
2026-02-07, 06:04
Medlem
Nu gråter man ut om fritidskortet. Verkar som att allabolag har låst möjligheten att se bokslut men det hade ju varit intressant att se vad deras rörelseresultat landat på senaste åren, får en väldigt dålig känsla kring den här organisationen
Citera
2026-02-07, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attika
För att hjälpa barn i utsatt position måste jag säga att jag finner deras sätt att välja vem som får vilken hjälp rätt... Lustig.

Efter att ha hamnat i en sits för flera år sedan där jag + barn var bostadslösa längre tid och hade förlorat allt i möbelväg så fick vi bostad. Frågade Vilda Kidz om hjälp. Fick lite småkrafs som t.ex plastsmycken till barn. Absolut, all hjälp var välkommen och uppskattad..
Men nog fn sved det lite när dom en månad senare gav ett annat barn en "rum makeover" med splirrans nya möbler osv för att barnet önskade andra färger eller liknande i sitt redan välmöblerade, moderna rum..

Skillnad på lort och pannkaka när dom får bestämma.
Vore ju spännande att veta om det barnet hade några kopplingar till styrelsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in