Citat:
Ursprungligen postat av
Ormet77
Skitsnack. Nederländerna har tappat pga att de misslyckats med att prestera. Frankrike är grymt populära.
Och nej.. det hade varit tråkigt att se England utan lingard, pogba i frankrike etc.
Du vet ingenting. Jag talar om saker jag hörde på -90, -00 talet osv från fransoser och holländare. Konflikter baserade på rasism inom laget. Rasism i det här fallet är äkta rasism och inte bara PKs syn på rasism.
Bara så du vet, samma rasism frodas även i Sverige. Jag har insyn i ett allsvenskt fotbollslag i Sverige och i deras ungdomslag där spelarna är 15-17 går tongångarna "passa inte svenskarna". Jag har hört det från föräldrar till barn som spelat. Enligt den föräldern jag talade med slutar det flera lovande svenskar.
I skolan kan invandrare göra nästan vad som helst och allt ursäktas och sopas under mattan, men om svenskar sätter emot eller svarar emot så är det upp till rektorn och det blir utredningar om rasism, HMF och hatbrott. Fatta vilka konflikter, motsättningar och hat man bygger upp.
I min sons fotbollslag var det ett gäng invandrare från Balkan och MENA. De var stökiga i laget, struntade i vad tränaren sa osv. Tränaren sa till dem men det blev ingen större förändring. De kunde spela fult mot sina lagkamrater på träningarna. Några av de svenska barnen jag pratade med sa det är helt sjukt för de är så jävla kaxiga och sedan är de sämst på planen. Kan inte springa ordentligt, plufsiga, och noll spelförståelse.
Det hela slutade med att en svensk kille gav en schysst tackling under träningen och MENA-killen tog tag i svensken och slog honom flera gånger i ansiktet. Tränaren såg det inte, men sa till killen. Träningen efter skulle alla barnen och deras föräldrar komma på möte. Svenska föräldrar kom i stort sett mangrant men inga invandrarföräldrar. Efter det sa tränaren att han lägger ner laget.