2018-07-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jag behöver inte kolla på deras fotbolls lag, dom där särkländerna köper allt billigt skräp som kan ge seger till deras "lyckliga" lekland.

Du envisas med att inte möta mitt påstående. Finns det svarta på gatorna i Doha, Teheran, Bagdad osv eller inte! . Och hur överlever dom i så fall? Accepteras dom av muslimer?.

Nä! Jag tror muslimer är extrema rasister mot afrikaner. När jag var i turkiet, som förövrigt varit sekulariserat, så såg jag inte en endaste svart man, det är ju tyvärr oftast män som flyr, dom där fega stora stackarna ..buhuuu😪

Du är nog bara en enkel muslim som vill sprida din hatiska "religion" till oss, visst är det så.?

Nu vet jag inte riktigt vad du vill komma fram till.
Nämnde jag Turkiet (som islamiserades långt efter den arabiska halvön)?
Det bor svarta människor i saudi men de är klart utsatta, precis som alla andra i saudi. Bara eliten som har det bra. Accepteras blånegrer av vita nordamerikaner? De accepteras ingenstans men det betyder inte att de är sämre för det. De är bra på många sportgrenar och så är det bara.
Citera
2018-07-08, 12:49
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Frankrike och Belgien verkar vara två av de absolut bästa lagen i det här världsmästerskapet. Så deras mörkhyade spelare sköter sig utan tvekan bra!

Och? Om fotbollslagen är negroida främlingslegioner är det ju poänglöst. Fotboll tycks ha blivit ett ruttet substitut för äkta vara. VM i negerimport. Vilket landslag har importerat de bästa negrerna?
Citera
2018-07-08, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vad gäller Frankrike, Nederländerna så är deras lag inte alls så populära i sina länder längre. England kan jag inte riktigt svara på men många britter håller avstånd till MENA och Afrika även om vissa grupper på ytan tolererar varandra. Belgien känner jag inte alls till.

Det hade varit trevligt att se ett franskt landslag med fransoser precis som ett spanskt lag med spanjorer eller ett senegalesiskt lag med senegaleser. Hade ju varit konstigt att möta ett japanskt lag med bara svenskar i eller ett brasilianskt med bara ryssar i.

Skitsnack. Nederländerna har tappat pga att de misslyckats med att prestera. Frankrike är grymt populära.
Och nej.. det hade varit tråkigt att se England utan lingard, pogba i frankrike etc.
Citera
2018-07-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Och? Om fotbollslagen är negroida främlingslegioner är det ju poänglöst. Fotboll tycks ha blivit ett ruttet substitut för äkta vara. VM i negerimport. Vilket landslag har importerat de bästa negrerna?

Detta. Vad fan är poängen med VM längre? Man kan ju likaväl gå direkt till källan då och kolla på någon form av Afrikansk inhemsk kupp. Ett gäng negrar som spelar fotboll och vita människor som bryr sig huruvida de vinner för att de... äter fransk/tysk/italiensk/whatever mat?

Det är som Zlatan, han är inte Svensk och han ser inte ens sig själv som Svensk (han uttrycker ju att svenskar är rasistiska, var han svensk borde han uttrycka sig i "vi" inte "dem"). Därför var det ju utomordentligt fånigt när man såg honom i den där bilreklamen där de visade typ fjällen, en lokatt och... Zlatan.
Citera
2018-07-08, 13:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormet77
Skitsnack. Nederländerna har tappat pga att de misslyckats med att prestera. Frankrike är grymt populära.
Och nej.. det hade varit tråkigt att se England utan lingard, pogba i frankrike etc.

Du vet ingenting. Jag talar om saker jag hörde på -90, -00 talet osv från fransoser och holländare. Konflikter baserade på rasism inom laget. Rasism i det här fallet är äkta rasism och inte bara PKs syn på rasism.

Bara så du vet, samma rasism frodas även i Sverige. Jag har insyn i ett allsvenskt fotbollslag i Sverige och i deras ungdomslag där spelarna är 15-17 går tongångarna "passa inte svenskarna". Jag har hört det från föräldrar till barn som spelat. Enligt den föräldern jag talade med slutar det flera lovande svenskar.

I skolan kan invandrare göra nästan vad som helst och allt ursäktas och sopas under mattan, men om svenskar sätter emot eller svarar emot så är det upp till rektorn och det blir utredningar om rasism, HMF och hatbrott. Fatta vilka konflikter, motsättningar och hat man bygger upp.

I min sons fotbollslag var det ett gäng invandrare från Balkan och MENA. De var stökiga i laget, struntade i vad tränaren sa osv. Tränaren sa till dem men det blev ingen större förändring. De kunde spela fult mot sina lagkamrater på träningarna. Några av de svenska barnen jag pratade med sa det är helt sjukt för de är så jävla kaxiga och sedan är de sämst på planen. Kan inte springa ordentligt, plufsiga, och noll spelförståelse.
Det hela slutade med att en svensk kille gav en schysst tackling under träningen och MENA-killen tog tag i svensken och slog honom flera gånger i ansiktet. Tränaren såg det inte, men sa till killen. Träningen efter skulle alla barnen och deras föräldrar komma på möte. Svenska föräldrar kom i stort sett mangrant men inga invandrarföräldrar. Efter det sa tränaren att han lägger ner laget.
Citera
2018-07-08, 13:26
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Frankrike och Belgien verkar vara två av de absolut bästa lagen i det här världsmästerskapet. Så deras mörkhyade spelare sköter sig utan tvekan bra!

Jag applåderar ett Sverige med svenskar som tar sig till kvartsfinal men jag skulle inte ens titta om ett "svenskt" landslag bestående av elva afrikaner och araber tog guld.

Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Detta. Vad fan är poängen med VM längre? Man kan ju likaväl gå direkt till källan då och kolla på någon form av Afrikansk inhemsk kupp. Ett gäng negrar som spelar fotboll och vita människor som bryr sig huruvida de vinner för att de... äter fransk/tysk/italiensk/whatever mat?

Det är som Zlatan, han är inte Svensk och han ser inte ens sig själv som Svensk (han uttrycker ju att svenskar är rasistiska, var han svensk borde han uttrycka sig i "vi" inte "dem"). Därför var det ju utomordentligt fånigt när man såg honom i den där bilreklamen där de visade typ fjällen, en lokatt och... Zlatan.

Precis, han bekräftar det i även detaljerna.

Fatta vilken satir man kommer göra i framtiden.
Citera
2018-07-08, 14:07
Medlem
Det är skillnad på negrer och "negrer":
atletiska franska västafrikaner & engelska mulatter >> "svenska" somalier (tälten samt deras spinkiga män) alla dagar i veckan...
Ta khaddi sagnia hon är svart muslim från gambia, har svensk arisk man. Många på flashback skulle med glädja kalla henne svensk lol
Så länge du är hyfsat integrerad och duktig på vad du gör vad är problemet liksom?

Tyvärr kan man förstå varför svenska rasister har dålig syn på afrikaner i och med dom (majoriteten) ni tagit hit.
Citera
2018-07-08, 14:10
Medlem
happilappis avatar
Det får en att fundera att kanske svarta har bättre gener än vita vad gäller explosivitet? Detsamma finns att se i diverse sprintsporter. Kanske borde vara dags att kategorisera lag i olika gengrupperingar så att alla slåss på samma villkor.
Citera
2018-07-08, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superflax
Det är skillnad på negrer och "negrer":
atletiska franska västafrikaner & engelska mulatter >> "svenska" somalier (tälten samt deras spinkiga män) alla dagar i veckan...
Ta khaddi sagnia hon är svart muslim från gambia, har svensk arisk man. Många på flashback skulle med glädja kalla henne svensk lol
Så länge du är hyfsat integrerad och duktig på vad du gör vad är problemet liksom?

Tyvärr kan man förstå varför svenska rasister har dålig syn på afrikaner i och med dom (majoriteten) ni tagit hit.

Det är inte det som är poängen. Man blir inte magiskt en annan etnicitet för att man lyckas med den enorma bedriften att vara icke-kriminell och att hålla ett jobb. Jag blir inte Kines för att jag flyttar till Kina och gifter mig med en Kinesiska, bara tanken är absurd. Men på något ofattbart vänster så är denna tanken den politiska normen i Sverige, bara den går vägen "annat folkslag -> svensk" och inte tvärtom.
Citera
2018-07-08, 14:44
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Det får en att fundera att kanske svarta har bättre gener än vita vad gäller explosivitet? Detsamma finns att se i diverse sprintsporter. Kanske borde vara dags att kategorisera lag i olika gengrupperingar så att alla slåss på samma villkor.

Din fundering är rimlig. Jag har svårt att tro att det är struturell rasism och socioekonomiska faktorer som gör att os-finalen på 100m alltid görs upp av 8 män med afrikanskt ursprung.

Den vite man som vrålar rasism och vill kvotera finalen kommer att skrattas åt.

Hur kan det komma sig att inte helafrikanska lag kan hävda sig? I Nigeria finns det fler invånare än Spanien, Italien och Frankrike tillsammans. Det verkar som att sprintförmågan inte är det enda som räknas när bollen ska i mål. Utan en vit kapten och en vit tränare verkar det vara svårt.

En fundering till, att hävda svartas fysiska överlägsenhet i vissa grenar är oproblematiskt. Den som frågar sig varför ingen svart vinner
vm i schack kommer att få löpa gatlopp. Den som inventerar andelen svarta nobelpristagare i fysik, kemi .. kommer att brunsmetas enormt. Varför?
Citera
2018-07-08, 15:36
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
I min sons fotbollslag var det ett gäng invandrare från Balkan och MENA. De var stökiga i laget, struntade i vad tränaren sa osv. Tränaren sa till dem men det blev ingen större förändring. De kunde spela fult mot sina lagkamrater på träningarna. Några av de svenska barnen jag pratade med sa det är helt sjukt för de är så jävla kaxiga och sedan är de sämst på planen. Kan inte springa ordentligt, plufsiga, och noll spelförståelse.
Det hela slutade med att en svensk kille gav en schysst tackling under träningen och MENA-killen tog tag i svensken och slog honom flera gånger i ansiktet. Tränaren såg det inte, men sa till killen. Träningen efter skulle alla barnen och deras föräldrar komma på möte. Svenska föräldrar kom i stort sett mangrant men inga invandrarföräldrar. Efter det sa tränaren att han lägger ner laget.

Tråkigt för dem som faktiskt vill spela fotboll, hoppas grabben kan fortsätta spela i någon annan förening. En mer homogen.
Senast redigerad av Myhr1 2018-07-08 kl. 15:41.
Citera
2018-07-08, 15:53
Medlem
Citat:
Du vet ingenting. Jag talar om saker jag hörde på -90, -00 talet osv från fransoser och holländare. Konflikter baserade på rasism inom laget. Rasism i det här fallet är äkta rasism och inte bara PKs syn på rasism.

Bara så du vet, samma rasism frodas även i Sverige. Jag har insyn i ett allsvenskt fotbollslag i Sverige och i deras ungdomslag där spelarna är 15-17 går tongångarna "passa inte svenskarna". Jag har hört det från föräldrar till barn som spelat. Enligt den föräldern jag talade med slutar det flera lovande svenskar.

I skolan kan invandrare göra nästan vad som helst och allt ursäktas och sopas under mattan, men om svenskar sätter emot eller svarar emot så är det upp till rektorn och det blir utredningar om rasism, HMF och hatbrott. Fatta vilka konflikter, motsättningar och hat man bygger upp.

Men det som händer i din sons fotbollslag är ju bara hur det ser ut i Sverige i dag.

Alla skjutningar i Malmö? Direkt koppling till MENA/Balkan.

Är du överraskad?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in