2018-06-28, 19:48
Medlem
dimensioners avatar
Beställde lite lyxfrön om det har någon betydelse. Jag beställde fröna 09:00 i måndagsmorgon. På tisdagen får jag ett mail ifrån sweseeds där dem säger att paketet är på väg, gutt tänker jag och hoppas på att det kommer på onsdag. När jag spårar paketet på postnord står det såhär "PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal"

Paketet har alltså varit på terminalen i snart 3 dagar. Bör jag bli orolig? Det brukar ju gå svin fort på terminalen. Men det är ju endå postnord vi snackar om.
Citera
2018-06-28, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dimensioner
Beställde lite lyxfrön om det har någon betydelse. Jag beställde fröna 09:00 i måndagsmorgon. På tisdagen får jag ett mail ifrån sweseeds där dem säger att paketet är på väg, gutt tänker jag och hoppas på att det kommer på onsdag. När jag spårar paketet på postnord står det såhär "PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal"

Paketet har alltså varit på terminalen i snart 3 dagar. Bör jag bli orolig? Det brukar ju gå svin fort på terminalen. Men det är ju endå postnord vi snackar om.
Vad är det du vill diskutera?
De är bara vänta och se.
Citera
2018-06-28, 19:54
Medlem
dimensioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polemika
Vad är det du vill diskutera?
De är bara vänta och se.

Om jag borde börja nojja då paketet sitter fast på terminalen. Ifall någon annan har vart med om detta.
Jo men det hade vart trevligt att få paketet innan helgen
Citera
2018-06-28, 19:54
Medlem
Mackan52s avatar
Förlitar du något till Postnord får du fan skylla dig själv.
Citera
2018-06-28, 20:00
Medlem
dimensioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Förlitar du något till Postnord får du fan skylla dig själv.

Jo jag vet men det fanns bara postnord och detta alternativ "Service Point
Skickas 12:00 DHL" som jag inte vet vad det är.
Citera
2018-06-28, 20:21
Medlem
Citat:
Jo jag vet men det fanns bara postnord och detta alternativ "Service Point
Skickas 12:00 DHL" som jag inte vet vad det är.

Det är DHL's motsvarighet till ett mypack, som levereras till serviceställe.
Enligt det du beskriver i trådstarten så har PostNord mottagit elektronisk förhandsinformation men inte själva paketet. Så när du säger att det är fast på terminal så är sannolikheten större att det är fast/borttappat hos sweseeds.

Alternativt skickas det som varubrev och då går det inte på några automatiska scanners.
Citera
2018-06-28, 20:30
Medlem
dimensioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Det är DHL's motsvarighet till ett mypack, som levereras till serviceställe.
Enligt det du beskriver i trådstarten så har PostNord mottagit elektronisk förhandsinformation men inte själva paketet. Så när du säger att det är fast på terminal så är sannolikheten större att det är fast/borttappat hos sweseeds.

Alternativt skickas det som varubrev och då går det inte på några automatiska scanners.

Jasså! Där ser man. Jag får la vänta tills nästa vecka då :/
Citera
2018-06-28, 20:39
Bannlyst
jag väntar på paket sedan 21/6 , med precis samma svar i från postnord som TS , helt kasst detta !!!!
Citera
2018-06-28, 21:00
Medlem
dimensioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av titanmemory
jag väntar på paket sedan 21/6 , med precis samma svar i från postnord som TS , helt kasst detta !!!!

Hur lever postnord ens??
Citera
2018-06-28, 21:28
Bannlyst
Det är spårbart, bara reklamera det om det inte kommer fram, era gnällspikar.
Citera
2018-06-28, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doder7
Det är spårbart, bara reklamera det om det inte kommer fram, era gnällspikar.

klart det är spårbart , men har inte tid med sådant skit , jag behöver mina grejer !!!

att inrikes paket tar över en vecka nu för tiden är ett stort skämt tyvärr , i morgon ska de få fan om det inte dyker upp , va så säker !!!
Citera
2018-06-28, 21:39
Bannlyst
Citat:
Hur lever postnord ens??

ja de har gått ur tiden tyvärr , som postleverantör
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera