• 1
  • 2
2018-06-29, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Visa en källa på att söktrafiken efter en parkeringsplats "är en stor del av biltrafiken "(en stor del=över 50%). Sedan löser man det problemet med högre taxor för parkering. Det ökar omsättningen.

Sedan är detta givetvis utmärkt eftersom det kommer minska hastigheten och därmed kommer en trafiksäkrare miljö att uppnås.

Att kostnaden för parkeringsplatser på nybyggen smetasut på alla är ett stort problem. Även de utan bil subventionerar andras behov. Svårt att se vad politikerna skulle kunna göra åt det, förutom för de fastigheter som de kommunala bostadsbolagen själva bygger.

Jag har tyvärr ingen källa till hands (jag har inte definierat "en stor del" av trafiken som över hälften av den). En hel del är naturligtvis boende som är intresserade av att hitta en p-plats för natten.

Om det verkligen alltid blir trafiksäkrare alla gånger på gator med bussar och i övrigt ganska sparsam trafik är jag inte övertygad om. Respekten för övergångsställen kan minska om det ges utrymme för att folk går och cyklar hur de vill. Att minska antal filer är förstås generellt en fördel vid övergångsställen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in