2019-02-28, 00:42
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Har ordet "tavla" en helt annan betydelse för dig, eller vad är det frågan om? Släpper man in ett skott vilken proffsmålvakt som helst förväntas rädda är det klart att det är en tavla.

Nej, "tavla" är något annat. Tavla är häpnadsväckande misstag. Att man klantar sig. Inte att man släpper in skott man borde ha kunnat rädda. Kallar man alla aktioner på en fotbollsplan där spelarna förväntas eller borde kunnat göra bättre ifrån sig i för tavlor så blir det ju hundratals tavlor i varenda match.
Citera
2019-03-02, 23:07
Medlem
BarryHeros avatar
Olsen med ännu en svag insats när Lazio körde över Roma med 3-0 i Rom-derbyt.
Citera
2019-03-02, 23:50
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Olsen med ännu en svag insats när Lazio körde över Roma med 3-0 i Rom-derbyt.

Hans räddningsprocent har höjt sig lite från förlusten med 7–1. Den gången låg han på 22%.

Den här gången kom han upp i 25%.
Citera
2019-03-02, 23:56
Medlem
Elwisps avatar
Alla mål var givetvis 100% försvararnas fel och helt otagbara.

Seriöst dock, straffen är såklart inget direkt misstag även om han är på den, hård och längs marken. På första målet blir han dock rundad relativt enkelt och det sista målet ska han lyckas styra undan.
Citera
2019-03-03, 08:50
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Inte mycket att göra åt dem två första. Men engelska kommentatorn gick direkt på olsen vid mål nummer 3. Olsen gör ju liksom ingenting över förväntan heller. Han tar det mesta han ska ta men står sällan för några avgörande grejer. Som när han rundas vid första målet. Ingen tavla såklart men jämför med exempelvis allison i någon match med liverpool härom senast. Liknande läge där han sträcker ut armen och lyckas fånga in bollen. Var mot united tror jag när lindgaard kom fri. Men sen är han en 10 m euro målvakt från sverige/köpenhamn. Bättre än så blir det inte då.
Citera
2019-03-03, 09:46
Medlem
LordLancasters avatar
Nu kom jag på vem den svenska hypen kring Olsen påminner mig om. Rami Shaaban. En målis som höll strax över Allsvenskan-klass och som hela Sverige verkligen gick igång på när han landslagsdebuterade vid 31 års ålder när Isaksson var skadad.

Vid den tidpunkten spelade han för ett norskt mittenlag men det hindrade inte ett helt sportsverige från att hylla honom fullständigt till skyarna.

Ett par inlägg från den tiden:

Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Om jag minns rätt så är han endast värd 12 miljoner kr. Det är ju sjukt.

Och Olsen är ”endast värd 12 miljoner euro”

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Ytterligare en stabil match av Shaaban, målet var inget han kunde hjälpa utan får skyllas på urusel markering från våra backar.

Låter det bekant?

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Om han inte kan hitta till en bättre klubb inom en snar framtid är det fan skam.

Visst, och Olsen är ”redo för precis vilken nivå som helst” enligt Simon Bank.

Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Rami är kung.
Men när tar en större klubb och signar Rami...?
Billig, jävligt stabil och en 'bra kille'. Borde vara ett kap för de flesta klubbar.

Ja, när?

Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Lehmann är fortfarande bättre än Shaaban i dom flesta utomståendes ögon och även i mina. Hans VM insats är svårslagen. Men Shaaban är bra och förtjänar något bättre än Fredriksstad. Finns det inget mellanlag i t.ex. Tyskland eller Frankrike som behöver sig en keeper?

Tydligen behövde man diskutera huruvida Jens fucking Lehmann är bättre än Rami Shaaban

Svensk hybris – never change.
Citera
2019-03-03, 10:37
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Nu kom jag på vem den svenska hypen kring Olsen påminner mig om. Rami Shaaban. En målis som höll strax över Allsvenskan-klass och som hela Sverige verkligen gick igång på när han landslagsdebuterade vid 31 års ålder när Isaksson var skadad.

Vid den tidpunkten spelade han för ett norskt mittenlag men det hindrade inte ett helt sportsverige från att hylla honom fullständigt till skyarna.

Ett par inlägg från den tiden:

Och Olsen är ”endast värd 12 miljoner euro”

Låter det bekant?

Visst, och Olsen är ”redo för precis vilken nivå som helst” enligt Simon Bank.

Ja, när?

Tydligen behövde man diskutera huruvida Jens fucking Lehmann är bättre än Rami Shaaban

Svensk hybris – never change.

Haha, vet inte om jag håller med liknelsen helt och hållet, men kudos för en bra referens och för att man kom ihåg skämtet Rami Shaaban igen.
Citera
2019-03-24, 21:30
Medlem
BarryHeros avatar
Varför vägrade Robin Olsen media igår? Gick med blicken ned i mobilen med hörlurar på utan att ens bemöda media med en kommentar.
Citera
2019-03-24, 21:39
Medlem
Marathons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Varför vägrade Robin Olsen media igår? Gick med blicken ned i mobilen med hörlurar på utan att ens bemöda media med en kommentar.

Hans agent är ärkesvinet Hasan Cetinkaya, behövs någon vidare förklaring?
Citera
2019-03-24, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marathon
Hans agent är ärkesvinet Hasan Cetinkaya, behövs någon vidare förklaring?

Skyll på blatten vettja
Citera
2019-03-24, 22:19
Medlem
Roma vill tydligen göra sig av med Olsen.
Citera
2019-03-25, 01:01
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Roma vill tydligen göra sig av med Olsen.

Har inte tittat på Roma något men såg honom mot Rumänien och förstår inte hypen kring honom. Vad är han bra på?

”Ryktas” om England nu och det kan omöjligt vara någon top 12 klubb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in