• 3
  • 4
2018-06-27, 19:18
Medlem
feemaxxxs avatar
De flesta "djurälskande" ensamma kvinnor som jag träffar är varit lite vrickade. Skaffar sig katt eller hund som "bästis" för att de inte klarar av normala relationer.
Om en tjej börjar snacka om sin katt eller hund, gå vidare.
Citera
2018-06-27, 20:15
Medlem
Sqrbankens avatar
Åtminstone har hon inte alla hästarna hemma *trumvirvel*
Citera
2018-06-27, 20:41
Medlem
Du ska kontakta mydigheterna djuren far illa det är djurmisshandel att inte ta hand om sina djur samt vilda djur som skator får man inte ha samt be tjejen kontakta en psykolog
Citera
2018-06-27, 21:12
Medlem
Spring därifrån
Citera
2018-06-27, 21:17
Medlem
Googlas avatar
Har endast mött galna brudar som har massa massa djur hemma. Min teori är att någon modersinstinkt tänk slagit fel. Så de slösar sin tid värdelösa smådjur än att gynna sin egna flock i princip
Citera
2018-06-27, 21:41
Medlem
Det är djursamlare och ja, de är överlag psykiskt sjuka. Givetvis är en människa som låter husdjur göra inom inte frisk. Jag lever med psykisk ohälsa men inte tusan vill jag ha lukt av urin eller avföring i hemmet och städar liksom sköter om mina husdjur. Förr var det så pass bra att allergiker kunnat vistas hemma hos mig trots flera katter i en etta (dammsög gardinerna etc). Först när jag verkligen kände att jag var på väg i botten, fick hunden somna in (mycket krävande hund) och jag har gått husdjurs fri. Men alla har alltid sagt att de inte luktar det minsta av kattlåda etc hos mig och att mina husdjur är så fina, välvårdade och trygga som mycket sociala och kärleksfulla. Om det är så hos mig, måste du förstå att personen du träffar mycket tydligt är i otroligt dåligt skick. En del människor vill väl men förstår inte, att de inte kan ta hand om de djur de äger och behöver hjälp (anmälningar till länsstyrelsen när det är för illa) att ta sig ur. Men de kommer knappast att förändra behovet av djur eller bli psykiskt friska. Det är tydligt, när människor lever i misär. Omtanke och välvilja kanske finns där, men de kan inte se eller kontrollera situationen och bör absolut inte uppmuntras till fler djur. Förutom det, trivs en del av oss med mycket djur. Däremot måste människor ingripa om djuren far illa. Din dejt, kommer inte bli bättre. Du har tur om hon klarar av att börja sköta om sig själv och hemmet. Det kan gå med hjälp, så bara där så är det en insats som krävs om det inte är nätverket omkring henne.
Citera
2018-06-27, 21:47
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Ja hon verkar sjuk.
Själv bara haft ett djur och det var när jag mådde dåligt, men ändå då var jag väldigt noga med att ta hand om det ordentligt och ge allt det behövde. Även fast jag ibland var trött och inte hade lust.
Skulle vilja ha mer djur senare men har ingen lust att sköta om dem bara..
Men om man inte klarar ta hand om sina djur så skulle man nog ta bort djuren och först ta hand om sig själv. Sen kan visst djur hjälpa att göra en gladare och som sällskap om man är ensam eller må dåligt. Men då måste man klara av det.
Citera
2018-06-27, 22:12
Medlem
Förstå mig rätt, det är fint när folk bryr sig om djur och tar hand om dom. Men många som vill hjälpa djur och andra människor mår oftast dåligt själva. Deras omhändertagande av andra hjälper dom må bättre för då slipper dom tänka på sina egna problem.
Lägg benen på ryggen och titta inte bakåt, risken finns att du kommer få hjälpa henne bära hennes psykiska problem.
Citera
2018-06-30, 15:29
Medlem
Anmäl och spring.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem