2018-06-27, 00:26
Bannlyst
Bete dig normalt istället och sluta ha satanistiska tankar.

Man kommenterar inte folks fötter, då är man sjuk i huvudet.
Citera
2018-06-27, 00:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
  1. Snygga skor.
  2. Även snygga fötter.
  3. Framgång.
Citera
2018-06-27, 00:31
Medlem
Bertfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Nja, jag är nog bara en vanlig kille som blivit mindfuckad av de senaste månaders meetoo-kampanjer. Plötsligt vågar man inte ge komplimanger längre utan att bli uthängd som sexofredare!

De flesta tjejer skulle nog genast tänka ”fotfetishist” om en man som ger en sådan komplimang, det blir nästan samma som att du säger ”snygga pattar” för alla vet att fötter är sexuellt laddade för vissa. Och ja, såklart kommer tjejen tro att du vill ligga med henne (eller snarare att du vill slicka hennes fötter).
Citera
2018-06-27, 00:39
Medlem
styrlunds avatar
Kan, kan du väl. Men vettefan om du bör.
Finns en överhängande risk att hon tycker du är helt dum i huvudet.
Citera
2018-06-27, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Kan, kan du väl. Men vettefan om du bör.
Finns en överhängande risk att hon tycker du är helt dum i huvudet.
Detta. Den här trådstarten får mig att börja grubbla över varför jag inte skriver utförligt om mina konspirationsteorier.

TS, sluta larva dig. Det är givet att du finner henne upphetsande på något vis, annars hade du inte skapat den här tråden. Lägg ned. Du ljuger ju för dig själv och alla involverade. Släpp lite på slipsknuten.
Citera
2018-06-27, 00:44
Medlem
Citat:
Vad är fel i en sådan komplimang, menar du?
Att jag mellan raderna skulle antyda att jag vill ligga med henne?

Du frågar om råd på flashback och jag som kvinna säger att du inte ska säga något om hennes fötter. Då är det smart att följa det rådet. Hon sköter om sina fötter och tycker säkert om att måla tånaglarna som många av oss gör. Men det är privat. Att ge henne en komplimang gör dig bara till ett äckel. Du känner henne inte, hon gör detta för sin egen skull och inte för att väcka fotfetishers lustar. Att ge henne en komplimang om fötterna är som att du skulle ge henne en komplimang för att hon har snygga bröst som du tänder på, eller snygg rumpa som du tänder på. Det är inte ok, så håll tyst, hon klarar sig så bra utan din komplimang. Gillar du henne så lär känna vad hon har innanför pannbenet och sen om ni dejtat ett tag och haft sex, då kan du ge henne såna komplimanger som att hon har snygga fötter osv. Är du med? Beundra fötterna men håll tyst om dem.
Citera
2018-06-27, 01:10
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Kan man ge en sådan komplimang: ”Måste bara säga att du har väldigt snygga fötter”!
Absolut att du kan. Utan tvekan. Lyssna inte på vissa flashbackare i tråden som uppenbarligen är smått Metoo-skadade.

Med det sagt så tror jag att även vissa tjejer i samhället också är Metoo-skadade, fast på andra hållet. Därför ska du passa dig för att kommentera bröst, ben, mage, läppar eller rumpa överhuvudtaget, och för att beröra dem överhuvudtaget, förutom standard handskakning. Somliga är även känsliga för vissa sorters skämt (yeah, I know... ibland känns det som att hela samhället ska explodera av kränkthet i dessa dagar). Men att säga "väldigt snygga fötter", om personen har öppna skor och målade tånaglar, det går prima, så länge som du känner personen hyfsat väl. Ja, många tjejer, och även vissa killar, är extremt lättkränkta nuförtiden, men inte SÅ lättkränkta att de polisanmäler dig för att du säger "snygga fötter". Berömma ögon, händer eller hår går generellt sätt också fint beroende på hur väl du känner personen.
Senast redigerad av Utopiantos 2018-06-27 kl. 01:23.
Citera
2018-06-27, 01:14
Medlem
Centauris avatar
Med tanke på det rådande samhällsklimatet så skulle jag avråda dig från att kommentera hennes fötter.
Citera
2018-06-27, 01:17
Moderator
Ruskigbusss avatar
Den här frågan är inte så enkel och svart-vit som man kan tycka först.

Skäl till att säga det kan vara:
- Du gör en annan människa glad, eftersom alla gillar komplimanger. (Av rätt personer, förstås)

Skäl emot att säga det kan vara:
- Om du inte är någon hon själv är intresserad av - så kan hon nog känna sej äcklad och då får det ju motsatt effekt.

Det hela hänger egentligen på om du är en person som hon vill få komplimanger från, och det kan nog egentligen bara hon veta, och i den här tråden så är du själv den som bäst kan gissa detta.

Om du inte är det, så finns förstås risken att hon tar upp det med HR eller din chef, vilket ju kan vara ganska jobbigt.

Det hela kokar väl ner till vad du själv skulle ha för eventuell vinst av att säga det, och vad det finns för risker med att säga det.

Och din egen magkänsla.
Citera
2018-06-27, 01:33
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ja, utan att riskera att bli föremål för nåt löjligt ärende gällande sexuella trakasserier?
Faktum är att det sedan ett par månader tillbaka arbetar en kvinna med väldigt vackra och välvårdade fötter där jag råkar jobba. Hon verkar veta om det också, och går alltid omkring i öppna skor och målade tånaglar. Perfekta linjer på vristen, precis som jag gillar.
För ja...jag råkar uppskatta ett par snygga välvårdade kvinnofötter.
Men till frågan; Törs man påtala detta till henne? Givetvis med sexuellt neutral men ändå uppmuntrande ton, så att hon inte tror att jag är värsta sortens pervo och våldtäktsman.
Kan man ge en sådan komplimang: ”Måste bara säga att du har väldigt snygga fötter”!

#metoo

Klart du kan det. Man kan hoppa hoppstylta över ett minfält också. Man kan rent av komma över till andra sidan levande, men det är ju inget man ska förvänta sig.
Citera
2018-06-27, 01:34
Medlem
Utopiantoss avatar
Jag hade lätt sagt det om jag kände personen hyfsat väl. Men uppenbarligen avåder de allra flesta i tråden dig från att nämna hennes fötter. Och eftersom den enda kroppsdelen jag kan komma på som är mindre intim än fötterna, är händerna, så bör du enligt trådens konsensus inte ge någon komplimang om någon del av kroppen överhuvudtaget. Om jag hade följt detta konsensus så hade jag inte heller varken i någon som helst diskussion nämnt något om någon generell kvinnlig kroppsdel alls, eller vidrört någon kroppsdel alls, inte ens händerna, såvida inte motparten sträcker fram handen (i form av en tydlig handskakning) först.
Citera
2018-06-27, 01:35
Medlem
Det var äckligt och olämpligt 40 år innan metoo att ge komplimanger om fötterna på en kvinnlig kollega man inte känner. Det handlar om vett, inte nån hysterisk rörelse.

Men TS ska förstås följa sitt hjärta. Eller sin penis. Bara han uppdaterar för oss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in