2018-06-26, 23:20
Medlem
Hej, har någon här sålt reklamplatser på sin bil? Har googlat och läst att det finns de som fått upp till flera tusen varje månad för reklamplatser på sin egna bil (dock är de flesta trådar och reportage nästan 10år gammla). Absolut har körsträcka, biltyp, goegrafiskpostion med mera stor inverkan på priset. Vart ska man vända sig om man vill sälja reklamplatser?
Citera
2018-06-26, 23:26
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Nykvist
Hej, har någon här sålt reklamplatser på sin bil? Har googlat och läst att det finns de som fått upp till flera tusen varje månad för reklamplatser på sin egna bil (dock är de flesta trådar och reportage nästan 10år gammla). Absolut har körsträcka, biltyp, goegrafiskpostion med mera stor inverkan på priset. Vart ska man vända sig om man vill sälja reklamplatser?
Kan en vanlig Svensson få flera tusen i månaden eller tänker du på personer som är kända eller syns mycket i speciella sammanhang? I så fall kan du ju köra gratis ju
Citera
2018-06-26, 23:30
Medlem
De fallen jag läste om var en vanlig Svensson, så ja, med bilen full i reklam och en lagom dyr bil kan man istort sett åka gratis. Låter nästan för bra för att vara sant
Citera
2018-06-26, 23:31
Bannlyst
Jag vet folk som jobbat på företag som fått någrs lappar extra i månaden för att smeta på firmans logga.
Citera
2018-06-26, 23:33
Medlem
Elementarts avatar
Jag har också läst att man kan tjäna lite extra på det, men jag antar att man måste ha en nyare bilmodell som också hålls tvättad. Jag har en bil från -06 som jag antar är för gammalt och min bil är av en liten modell så det kanske inte heller är så attraktivt.
Citera
2018-06-26, 23:45
Avstängd
321js avatar
Förvånansvärt nog så verkar det inte vara någon stor verksamhet i USA.

https://www.wikihow.com/Sell-Adverti...-to-Make-Money

https://www.google.com/search?q=ads+...ient=firefox-b

Det verkar inte finnas någon fungerande förmedlare i Sverige.

http://www.pankpraktikan.se/2014/11/...tusen-manaden/

Det går väl att fråga företag på egen hand.

Det går att anmäla sig här även om man bor i Sverige:

http://freecarmedia.com/new-application

Jag har dock inte gjort det.
Senast redigerad av 321j 2018-06-27 kl. 00:38.
Citera
2018-06-27, 00:29
Medlem
JagSerUfos avatar
Blev kontaktad på mitt tidigare av en som klagade på körstilen på en av firmabilarna (företagets logga på). Hade en del ansvar för personalen där så gubben blev kopplad till mig tro på fan att det var min bil han klagade på Sa till han att jag skulle ta ett snack med han som körde och tackade för att han gav besked. SÅ vette fan om det är så smart ide, rätt som det är så ger kanske han som kör bilen fingret till någon kunde eller något.

Måste ju handla om bilar som sticker ut eller syns i vissa sammanhang tycker man? Annars så kör man gratis slitaget, service, soppa och försäkring. Uppdatera med resultat om du provar!
Senast redigerad av JagSerUfo 2018-06-27 kl. 00:36.
Citera
2018-06-27, 00:41
Medlem
Vivaruss avatar
Kanske mer aktuellt för de som har bussar ( från "små" till stora ), lastbilar och sportbilar ( av hemmagjorda till fabrik ) som väcker uppmärksamhet eller har en stor yta. En personbil försvinner lätt i mängden, speciellt i större städer där den största mängden kunder finns. Någon som lägger större fokus på taxibilarnas alla reklamloggor? Jag gör det inte i alla fall.

Sen är däremot frågan, varför skulle man vilja göra reklam för andra? Stör mig bara på att ha på regplåten ( "Köpt hos din lokala BILHANDLARE", typ ), sen att man ser vissa åka runt med "DEN NYA "BILMÄRKET"; FOR A BETTER FUTURE" ( ni förstår principen ), skulle aldrig acceptera det ny ifrån fabrik ( och skulle snabbt kläs av om man tog över en före detta reklampelare ). Men man kanske får rabatt för det?
Citera
2018-06-27, 05:07
Medlem
godboys avatar
Är man ihärdig och mailar runt så kan man kanske få till något avtal med något företag. Kanske svårt att få hela bilkostnaden täckt, men lite pengar kan kanske bli.

Sen så bör nog bilen vara hyfsat ny i alla fall. Men för att synas så får ju en fräck och snygg stripning (foliering) görs av företaget. Självklart är ju detta inget för personer som har en oförskämd körstil.

Vad det gäller bilmodell så kan det nog i många fall vara fördel om det är en enkel bil, för det skulle ju kunna reta potentiella kunder om det är fetaste BMW.n.
Citera
2018-06-27, 09:19
Medlem
Väldigt intressanta inputs, ska försöka ta tag i saken och mejla runt till företagen. Väldigt synd att det inte finns en fungerande förmedling som kan hjälpa till med kontakter, kontraktsskrivningar och liknande.

Frågan är om man ska gå på ett stort företag eller flera små?🤔
Citera
2018-06-27, 13:11
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Nykvist
Väldigt intressanta inputs, ska försöka ta tag i saken och mejla runt till företagen. Väldigt synd att det inte finns en fungerande förmedling som kan hjälpa till med kontakter, kontraktsskrivningar och liknande.

Frågan är om man ska gå på ett stort företag eller flera små?🤔
Allt handlar ju om att du ska få tag i rätt person som kan tycka att detta är en bra idé. Större företag har säkert ofta egna marknadsförings avdelningar som kanske inte är helt lätta att tas med som privatperson. Många som ska lägga sig i och ha åsikter.

Små företag har kanske inte de pengar som behövs. Det hela handlar mest om att träffa på rätt person som har beslutanderätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in