• 4
  • 5
2006-02-02, 23:46
Medlem
Kuyichis avatar
Läste för någon månad sen om ett par älgar som ätit sig berusade på övermogna äpplen.

De hade blivit störiga och kaxiga och ville alls inte bli fortkörda när polisen ryckte ut.
Citera
2006-02-03, 07:16
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phyxius
Hade ett par för några månader sen som käkade utanför ica. De hade typ flugit iväg samtidigt 4 st och alla krockade in i en busskur. 2 dog på fläcken, en vände vi på så den fick sans och flög iväg lite halvtaskigt och den fjärde stod och såg allmänt hängig ut i ett hörn Jävla fyllon.

haha Så går det när man tar droger!
Citera
2006-02-03, 09:41
Medlem
mkggas avatar
Nej, som tidigare sagts är paracetamol dödligt giftigt åtminstone för katt även i små mängder. Testa inte...

Har däremot fått ut buprenorfin från veterinären för att smärtlindra en katt en gång, men då handlade det om doser på 30 µg åt gången, en tiondels ampull Temgesic 0.3 mg/ml. Och faktum är att den betedde sig opiatigt efter att den fått sin medicin - med stora pupiller ville den bara lägga sig och sova på första bästa ställe Tanken slog mig att buprenorfinet hade gått att använda till roligare saker, men katten behövde det fan bättre den gången.
Citera
2006-02-04, 13:50
Medlem
DjinQuijotas avatar
Hade en vän som gav sin katt en halv gubbe tjack för en massa år sen. Det var fart på katten hela natten.

Husets ena valp har utsatts för passiv rökning (somnade, och gick inte att väcka) och har även druckit ett halvt glas champagne som spilldes ut. Han fick även i sig en Ipren en gång av misstag o blev dåsig.
Den andra valpen har jag blåst rök på i ansiktet någon gång när han nyfiket försökt klättra upp till mitt ansikte när jag rökt. Hände ingenting direkt.

Annars - nej. Har pleggat hästen en gång, men det var inte i flummarsyfte direkt.
Citera
2006-02-04, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjinQuijota
Hade en vän som gav sin katt en halv gubbe tjack för en massa år sen. Det var fart på katten hela natten.
.

samma här ,en av syrrans polare från göteborg, gav sin katt en te sked tjack . detta hände när han själv var påtänd och det var många många år sen .Nu är killen ren sen flera år tillbx. katten hade tydligen blivit helt galen men som tur e så klarade sig den .

mvh
Citera
2006-02-04, 20:16
Medlem
Alla som ger sina djur diverse droger borde söka vård snarast. Det är som att lura i barn knark.
Citera
2006-02-04, 21:58
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Löhk
Fan... Katten började med att vara orolig och jama. Sedan sprang han omkring som en tok. Nu har han sprungit ut och jag kan inte hitta honom.
Har du hittat den??
Citera
2006-02-04, 22:45
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masso
Alla som ger sina djur diverse droger borde söka vård snarast. Det är som att lura i barn knark.
Vad har du för åsikter om kattmynta?
Citera
2006-02-04, 22:54
Medlem
DjinQuijotas avatar
Kan lägga till att jag ett tag bodde i en liten sommarstuga utan rinnande vatten inne. Sov/vardagsrummet var varmt och musfritt, men köket (som jag knappt andvände) och matrummet var kallare och det rännde skogsmöss där under vintern. Hade 20 g brunt en längre period i ett köksskåp. En dag var allt försvunnet och askkoppen på verandan utslagen och alla jointfimpar söndergnagda.
Citera
2006-02-06, 00:07
Medlem
Spider Mikes avatar
Jag har supit ner min hund riktigt rejält den uppskattade det iaf ville ha brännvin hela tiden,fast hon var bakfull i flera dar.Sen fick hon lite skrapsår ner hon jagade pinnar och drog dit.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in