2018-06-24, 22:00
Medlem
Berätta gärna om jag gjort något fel i den här historien för jag har aldrig varit med om något liknande. Har ni???

För en tid sedan när jag läste en fristående kurs återförenades jag med en tidigare kurskamrat (läste dock aldrig i samma grupper) som jag för första gången beslutade mig för att konversera med. Jag upplevde att hennes ögonkontakt var fokuserad och efterhängsen, men det finns givetvis folk som har den typen av kroppsspråk, så säker kunde jag förstås aldrig vara att romantiskt intresse förelåg.

Dagarna efteråt satte hon sig alltid bredvid mig om tillfället gavs, konverserade, blev vän med mig på Facebook utan betänkligheter och i mina naiva värld såg det ut som ett tillfälle att lägga in en stöt, för varför annars så aktivt eftersöka just mig? Hon vet ju hur killar fungerar.

Vad händer då när jag frågar om att byta nummer med tjejen ifråga? Ett patetiskt ursäktsförsök (fel på mobilen) och bryskt adjö

Sedan den episoden var vår kontakt sporadisk och kortvarig, där hon tog alla tillfällen för att nu istället undvika att sitta bredvid mig och ens tilltala mig (möttes vi i en trappuppgång kunde hon dock prata lite kort som en ren social instinkt).

Vad jag fick det hela till, efter denna förvirring, var att tjejen ifråga ENDAST bli kompis med mig (åtminstone under kursens gång) och så fort jag lade in en stöt sprang hon åt andra hållet, trots singelskap.

Till tråden diskussionsunderlag nu:

Hur vanligt är det att en het tjej systematiskt söker upp en annan attraktiv (nåväl.=) kille endast i kompissyfte och ge den reaktionen som jag fick efter ett ganska oskyldigt initiativ att byta nummer med varandra?

Har jag inte varit med om något ytterst märkligt?
Citera
2018-06-24, 22:10
Medlem
macdress avatar
Tyvärr är det du som är märklig och precis som du själv säger, naiv.

Alla tjejer som pratar med dig kommer inte vilja ha en intim relation med dig. Hon kände igen dig från förut och kände att ni hade något gemensamt. Kolla in denna video så kanske du kan lära dig hur olika tjejer och killar tänker ang. denna fråga:

https://www.youtube.com/watch?v=T_lh5fR4DMA
Citera
2018-06-24, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Tyvärr är det du som är märklig och precis som du själv säger, naiv.

Alla tjejer som pratar med dig kommer inte vilja ha en intim relation med dig. Hon kände igen dig från förut och kände att ni hade något gemensamt. Kolla in denna video så kanske du kan lära dig hur olika tjejer och killar tänker ang. denna fråga:

https://www.youtube.com/watch?v=T_lh5fR4DMA

Ursäkta mig om jag är inte är bög och inte söker kvinnliga vänner. Vill snarare påstå att hon är naiv och en riktig kuf.
Citera
2018-06-24, 22:21
Medlem
Kan det vara så här. Ny kurs, du är den enda hon känner igen. Hon söker väldigt casual kontakt, för att får lite trygghet.

Det är ju rätt vanligt att när man hamnar i en ny klass/fest/team söka sej till någon man känner igen. Det betyder inte mer än just det.
Citera
2018-06-24, 22:22
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Ursäkta mig om jag är inte är bög och inte söker kvinnliga vänner. Vill snarare påstå att hon är naiv och en riktig kuf.

Jag ursäktar dig.

Men som sagt, du är garanterat den naiva av er båda. Om du är kuf och bög vet jag inte, men mest troligt.
Du får lära dig att tolka koder. Troligtvis har du en släng utav Aspergers.
Citera
2018-06-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields

Det är ju rätt vanligt att när man hamnar i en ny klass/fest/team söka sej till någon man känner igen. Det betyder inte mer än just det.

Det finns ju ingen logisk anledning att välja mig före någon annan bara för att hon sett mig i en föregående kurs. Vi kunde inte ens varandras namn. Att jag tagit mig igenom en kurs med henne innebär ju inte att jag utgör ett mindre "hot" än någon annan, och känner mig gör hon som sagt inte.

Och det var inte att hon gjorde det en gång, utan varje gång.... Bredvid mig, nära skulle hon sitta. Tills jag tog nästa steg.
Citera
2018-06-24, 22:34
Medlem
macdress avatar
Citat:
Det finns ju ingen logisk anledning att välja mig före någon annan bara för att hon sett mig i en föregående kurs. Vi kunde inte ens varandras namn. Att jag tagit mig igenom en kurs med henne innebär ju inte att jag utgör ett mindre "hot" än någon annan, och känner mig gör hon som sagt inte.

Och det var inte att hon gjorde det en gång, utan varje gång.... Bredvid mig, nära skulle hon sitta. Tills jag tog nästa steg.

Första gången insåg hon att du var den enda som hon kände igen. Nästa gång hade hon pratat med dig och den hon kände bäst därav satte hon sig bredvid dig igen. Tredje, fjärde och femte gången är för att hon kanske tyckte att du var trevlig de första gångerna och att hon kände sig bekväm att sitta bredvid dig.

Vad är det du inte fattar? Handlar inte om nåt jävla "hot".
Citera
2018-06-24, 22:40
Medlem
Citat:
Första gången insåg hon att du var den enda som hon kände igen. Nästa gång hade hon pratat med dig och den hon kände bäst därav satte hon sig bredvid dig igen. Tredje, fjärde och femte gången är för att hon kanske tyckte att du var trevlig de första gångerna och att hon kände sig bekväm att sitta bredvid dig.

Kvinnor gör i regel inte så eftersom män med minsta unsen sexdrift tänker precis som jag gjorde. Och det bör hon veta om hon inte levt under en sten.

Män vill inte ha kvinnovänner. Vad ska jag med dem till??? Diskutera smink och kukar??
Citera
2018-06-24, 22:44
Medlem
Citat:

Tredje, fjärde behöver hon inte ens tycka TS är trevlig, det är helt enkelt det bekvämma.
Citera
2018-06-24, 22:45
Medlem
Citat:
Kvinnor gör i regel inte så eftersom män med minsta unsen sexdrift tänker precis som jag gjorde. Och det bör hon veta om hon inte levt under en sten.

Män vill inte ha kvinnovänner. Vad ska jag med dem till??? Diskutera smink och kukar??

Tala för dig själv, personligen umgås jag nästan bara med tjejer. Det är nästan omöjligt att hitta män som kan konversera om något annat än fotboll, öl och datorspel.
Citera
2018-06-24, 22:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Kompis = tjejspråk för reserv.
Citera
2018-06-24, 22:53
Medlem
sstheslayers avatar
Alltså, har du aldrig träffat en person av motsatt kön som du kommit överens med men inte vill ligga med?

Som jag säger till alla mina manliga vänner med asp-tendenser. Vänd på steken. Se det från deras perspektiv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in