2018-06-24, 19:58
Medlem
g0dspirits avatar
Två stycken etnisk svenska personer i min bekantskapskrets har konverterat till islam. Det är mycket oroväckande.
Citera
2018-06-24, 20:03
Medlem
flummares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Du orkar ju inte läsa hur de gör undersökningarna på PEW-research som jag länkade till, och där de själva tagit data ifrån Eurostat, och andra institutionella källor.

Logiken borde vara enkel för dig att titta på Syrien-krisen som skedde mitt mellan 2014-2016.

Vetenskapliga metoden, alla klockor?
Vad pratar du om?

Ifall du hade någon logik så hade du sett det enkla sambandet som skedde med Syrien.
Här har du grov statistik för migrationen de senaste åren.

http://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/in-och-utvandring/

Du väljer istället att selektivt ignorera det, och försöka smutskasta statistiken på ett konspiratoriskt och misstänkliggörande sätt.

Det enda skälet jag kan tänka mig till att du gör det är för att du tycker att statistiken är alldeles för obekväm.
Varför refererar dom då inte denna Eurostat-källa? Och var har Eurostat fått information som är olaglig för svenska staten att samla in?

Missförstå mig rätt, jag vill verkligen ha trovärdiga källor för siffran 8,1% är inte orimlig. Men den kan lika gärna vara fel.

Metodiken du hänvisar till har ingenting o göra med den ursprungliga statistiken dom säger sig utgå ifrån och sedan applicera denna metodik på.

Ja, den vetenskapliga metoden. Den lyser med sin frånvaro här.
Citera
2018-06-24, 20:06
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummare
Varför refererar dom då inte denna Eurostat-källa? Och var har Eurostat fått information som är olaglig för svenska staten att samla in?

Missförstå mig rätt, jag vill verkligen ha trovärdiga källor för siffran 8,1% är inte orimlig. Men den kan lika gärna vara fel.

Metodiken du hänvisar till har ingenting o göra med den ursprungliga statistiken dom säger sig utgå ifrån och sedan applicera denna metodik på.

Ja, den vetenskapliga metoden. Den lyser med sin frånvaro här.

Dem gör ju det, det är du som är för lat för att läsa har du skrivit i tidigare inlägg.
Ja, den lyser ifrån ditt håll ja.

Orkar du inte läsa texterna och ta åt dig av logik så är det nog ingen idé att du är delaktig i denna diskussion, då den kräver en smula engagemang och förmåga till att läsa.
Citera
2018-06-24, 20:10
Medlem
salty-sailors avatar
Annledningen till at det är så "få" beror på att vi har en massa gammlingar som håller den Svenska delen uppe. Kolla andelarna bland barn under 10 så får ni se hur framtidens Sverige kommer att se ut
Citera
2018-06-24, 20:11
Medlem
flummares avatar
Citat:

Dem gör ju det, det är du som är för lat för att läsa har du skrivit i tidigare inlägg.
Ja, den lyser ifrån ditt håll ja.

Orkar du inte läsa texterna och ta åt dig av logik så är det nog ingen idé att du är delaktig i denna diskussion, då den kräver en smula engagemang och förmåga till att läsa.
Du klarar ju inte heller av att ta fram några källor på siffran 8,1%. Det var för många varningsklockor som ringde för att jag skulle bemöda mig att finkamma texten.

Jag såg mycket tydligt hur dom refererade till Eurostat och annat men dom redovisar inte en enda av dessa källor. Inga diarienummer eller liknande, inga ISBN, inga länkar, ingenting.

Jag drar mig mer än gärna ur denna meningslösa diskussion.
Citera
2018-06-24, 20:13
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Du klarar ju inte heller av att ta fram några källor på siffran 8,1%. Det var för många varningsklockor som ringde för att jag skulle bemöda mig att finkamma texten.

Jag såg mycket tydligt hur dom refererade till Eurostat och annat men dom redovisar inte en enda av dessa källor. Inga diarienummer eller liknande, inga ISBN, inga länkar, ingenting.

Jag drar mig mer än gärna ur denna meningslösa diskussion.

Jag har presenterat tillräckligt med källor och material som du avfärdar och saknar logisk tankeförmåga till att fatta, så jag klarar det galant.

Bra att du inser att din lathet inte bidrar något till diskussionen.
Citera
2018-06-24, 20:15
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
http://www.pewresearch.org/fact-tank/2017/11/29/5-facts-about-the-muslim-population-in-europe/
Bulgarien har 11.1%,
Frankrike 8.8%
och Sverige 8.1%.
Sverige ligger på tredje plats i hela Europa.
Tankar på det ?

Ungefär lika många tänker rösta på vänsterpartiet. Sammanträffande?
Citera
2018-06-24, 20:16
Medlem
flummares avatar
Citat:
Jag har presenterat tillräckligt med källor och material som du avfärdar och saknar logisk tankeförmåga till att fatta, så jag klarar det galant.

Bra att du inser att din lathet inte bidrar något till diskussionen.
Ja bra herr/fru/fröken ad hominem, hejdå!
Citera
2018-06-24, 20:16
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Ungefär lika många tänker rösta på vänsterpartiet. Sammanträffande?

Jag tror det är ett sammanträffande.
Sverige som nation är indoktrinerat av sossar som fortfarande vill rösta på rödgröna partier, och whinar om hög invandring och hur media vinklar allt, parallellt som de är för public-service som indoktrinerar dem.

404 error.
Citera
2018-06-24, 20:19
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ja bra herr/fru/fröken ad hominem, hejdå!

Medger att han är för lat för att läsa källorna, anklagar andra för ad hominem när de påpekar det.

404 error.
Citera
2018-06-24, 20:25
Medlem
Florian-Geyers avatar
Intressant att se statistik över män i åldrarna 16-50 hur många som är müslimer... 30% 40%?
Citera
2018-06-24, 21:19
Medlem
AntiKikes avatar
För Bulgarien handlar det om omstridda gränsområden med sin turkiske granne.

För Frankrikes del handlar det delvist om kolonialt arv (dvs. tanken att vita måste straffas för att ha haft kolonier genom att ta in enorma mängder fransktalande parasiter från tredje världen).

För Sveriges del handlar det om... ja, fan vet? Finns ingen som helst vettig förklaring annan än att Systemet, Bonnier, Röfvén, Schweinfeldt, Fridolin, med flera kan brinna i helvetet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in