2018-06-24, 09:20
Bannlyst
I sportvärlden, främst fotboll, så har männen i både svenska och internationella ligorna de senaste åren söndertatuerat sig fullständigt. Det är inte ens logiska motiv utan bara random saker. En som blir upptäckt och inte har tatueringar sen innan har ganska snart en hel sleeve

Nu har jag även lagt märke till kvinnor i medievärlden att hetsen hittat dit också. Tror det började med Josefin Crafoord som har helt fantasilösa och vräkiga motiv. Sen följde Gry Forssell, Tilde de Paula, Pernilla Wahlgren, Carina Berg m.fl. efter och den senaste är Jenny Alversjö.

Jag gillar tatueringar men när man inte ens bemödar sig med nåt unikt utan tar första bästa eller nån klyscha blir jag bara irriterad. Vad är syftet?
Citera
2018-06-24, 09:28
Medlem
dwgs avatar
Det inte du gillar, gillar någon annan.
Tänk om alla gick med samma motiv.

Sen kan jag hålla med att alla ska ha
Citera
2018-06-24, 10:06
Medlem
kraftfoders avatar
Jag har lagt märke till att tatueringar är allmänt förekommande numera även bland "vanligt folk", mer nu än någonsin. Nu på sommaren när folk går barärmat här i Göteborg, verkar och varannan/50% vara tatuerade, så "tatueringshetsen" bland medier och sport kan man nog inte prata om, skulle vara som att prata om influensaepidemin bland medier/sport när varannan svensk har influensan, dvs rätt ointressant.
Citera
2018-06-24, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag har lagt märke till att tatueringar är allmänt förekommande numera även bland "vanligt folk", mer nu än någonsin. Nu på sommaren när folk går barärmat här i Göteborg, verkar och varannan/50% vara tatuerade, så "tatueringshetsen" bland medier och sport kan man nog inte prata om, skulle vara som att prata om influensaepidemin bland medier/sport när varannan svensk har influensan, dvs rätt ointressant.

Ju fler profiler som har tatueringar, desto fler "vanliga dödliga" skaffar det typ?
Citera
2018-06-24, 10:36
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowScarecrow
Ju fler profiler som har tatueringar, desto fler "vanliga dödliga" skaffar det typ?

Så är det säkerligen, människor är lättledda får. (Syftar i alla frågor, inte enbart tatueringar).
Citera
2018-06-24, 12:14
Bannlyst
Samt att jag får känslan att dessa kvinnor har en ålderskris då de alla är över 40. Att tatueringar för dom är nån slags föryngrande effekt
Citera
2018-06-24, 14:40
Medlem
För att det har blivit ett mode. De flesta har inget att berätta, så det blir ett meningslöst motiv. I media handlar det om att sälja sig själv och sin image. Man försöker desperat att göra sig intressant för andra. Intellektuella och alla med ett IQ över 120 behöver inte dessa attribut för att bli uppmärksammade...
Citera
2018-06-24, 19:54
Medlem
gambiafarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Man har tagit fram statistik, och antingen så gällde det våra tre största städer, eller så var det enbart Stockholm, men där är i alla fall MER människor som är över 18 tatuerade, än de som inte är.
Citera
2018-06-24, 22:19
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gambiafarfar
Man har tagit fram statistik, och antingen så gällde det våra tre största städer, eller så var det enbart Stockholm, men där är i alla fall MER människor som är över 18 tatuerade, än de som inte är.

Menas "MER-människor" samma som folk som dricker saften MER? (Har inte hört uttrycket tidigare).
Det verkar vara vemsomhelst som är tatuerad idag, när jag växte upp på 70-talet var det i huvudsak två sorter: sjömän och kåkfarare, inga andra i princip. Idag vemsomhelst.

Verkar ha exploderat på 2000-talet, framförallt de senaste åren, kanske fem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in