2006-02-02, 14:50
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Inte för att jag är tjej, men tycker ändå att jag bör svara. Dressmann är väl inte så illa? Tycker deras kläder håller ok kvalitet, är stilrena och dessutom prisvärda. Sen kanske det är lite tråkigt att man ser ut som alla andra om man handlar där (eftersom många svenskar gör det). Är man klädsnobb ska man givetvis inte handla där, eftersom det är för billigt och därmed uselt.
Är det snobbigt att tycka om fina saker?
(nu blir vi nog flyttade till mode snart)
Citera
2006-02-02, 14:51
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Duger till att handla strumpor hos.
Maken köpte en lila, grisful sammetsblazer där till en maskerad.

I övrigt så vill jag citera en väns faders bestörtning när han hittade ett dressmankvitto i sonens jacka:

-"Dressman Niklas, Dressman! De är ju kontoristernas Galne Gunnar!"
Citera
2006-02-02, 14:58
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Är det snobbigt att tycka om fina saker?
(nu blir vi nog flyttade till mode snart)
Nä men det är snobbigt att döma efter hur fina saker är efter att gå på pris/utbud. Skulle Dressmann ha en exklusiv liten butik på Stureplan och höjt priserna med 1000% skulle det anses exklusivt också. Om man nu är geniunt klädintresserad och känner att man mår bättre av kläder som kostar 10 ggr mer än hos Dressmann så är det ok, men man behöver ju inte döma ut andra pga att man själv har dyrare kläder än pöbeln?
Citera
2006-02-02, 15:04
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Nä men det är snobbigt att döma efter hur fina saker är efter att gå på pris/utbud. Skulle Dressmann ha en exklusiv liten butik på Stureplan och höjt priserna med 1000% skulle det anses exklusivt också. Om man nu är geniunt klädintresserad och känner att man mår bättre av kläder som kostar 10 ggr mer än hos Dressmann så är det ok, men man behöver ju inte döma ut andra pga att man själv har dyrare kläder än pöbeln?
Fel. Fel, fel, fel, fel. Dressmankläder ÄR inte fina. Däremot behöver inte dyra kläder vara fina, visst finns det dyrt skit. Och lycka är att fynda något fint riktigt billigt. Lycka!
Däremot är det fånigt att ha en mössa med Prada-loggan synligt. "Titta va jag är rik!!"
Citera
2006-02-02, 15:05
Medlem
Piglets avatar
Citat:

Jag skiter rätt hårt i priset. Snarare kollar man först vilken kvalitet och funktion saker och ting har sen tittar jag på priset om jag har råd med det.

Vissa saker tycker jag det går att köpa på dressman (strumpor, svart skärp, vissa enfärgade skjortor osv) medans annat bara är rent skräp som jag aldrig skulle ta på mig just för att det är obekämt.

Om dressman höjde priset med 1000% skulle jag fortfande tycka att det mesta var skräp pga av kvaliteten. Skillnaden skulle väl vara att jag skulle skratta ännu mera åt dem som blir lurade att köpa det.
Citera
2006-02-02, 15:07
Medlem
För det mesta är du väldigt vettig Molly, men denna gången måste jag bara säga att du dömmer ut ganska många människor på denna planeten. Din man kanske har turen att kunna köpa dom grejorna för att han har lyckats tjäna pengar på något. Det finns gott om människor som vill väldigt mycket på denna planeten men aldrig får chansen/råd med det. Det låter bara löjligt när du säger att det är så himmla viktigt, det blir det i din lilla värld, i din illusion. I slutändan så spelar det ingen roll vad man har för kläder vad man dricker för vin. Din man blir samma fjuttiga aska på krematoriet som alla andra, eller ska han ha en Gucci Urna? Tänk efter lite vad du säger och låt inte för ytlig i en värld som redan är så äckligt ytlig att nästan ingen trivs här längre.

Vem vill inte gå i dom finaste kläderna? Vem vill inte ha ett fint hus och ett bra jobb? Det vill ALLA!!!! Men det finns en gräns till besatthet att ha ALLT det finaste och att vilja ha det bra och tryggt. Hem och kläder är viktigt, kärlek och trygghet. Men fina bilar och senaste mobilen är bara materiellt trams som nån har fått för sig är så coolt och hipp att ha det senaste i.
Citera
2006-02-02, 15:09
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
-"Dressman Niklas, Dressman! De är ju kontoristernas Galne Gunnar!"
Hahahaha! En man i min smak.

Pumaskorna i Thailand är lika bra som originalen. Inte.
Dressman är härmapskläder med dåliga sömmar.

(Var är avataren? Alltid lika intresant att se vad för en som dyker upp. Och så kommer -ingen)
Citera
2006-02-02, 15:10
Medlem
Dessutom så kunde din man ha hjälpt 100 fattiga barn i nåt annat land med pengarna för gucci kläderna istället för att strosa runt och skryta här i vårt förvridna samhälle, det är ju sjukt allting. Ingen som vill hjälpa längre, bara hjälpa sig själv att nå toppen först. Det roliga är att där finns ingen jävla topp att nå, det är den största illusionen av dom alla. Vi kommer att få vänta in våra medmänniskor, men ingen verkar fatta vad livet handlar om, att hjälpa!!
Citera
2006-02-02, 15:11
Medlem
Beldarans avatar
Jag bryr mig inte nämnvärt om var min man köper sina kläder. Det enda jag bryr mig om är att dom är hela och "honom". Jag har aldrig varit någon prylbög- kommer heller aldrig bli. Hade min man varit det hade jag smått föraktat honom. Ser ingen anledning till att köpa något bara för att det är av ett visst märke.

Om mågot är fjantigt så är det inställningen att man inte kan köpa något eller tycka att något är snyggt bara för att det är billigt.
Citera
2006-02-02, 15:14
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
För det mesta är du väldigt vettig Molly, men denna gången måste jag bara säga att du dömmer ut ganska många människor på denna planeten. Din man kanske har turen att kunna köpa dom grejorna för att han har lyckats tjäna pengar på något. Det finns gott om människor som vill väldigt mycket på denna planeten men aldrig får chansen/råd med det. Det låter bara löjligt när du säger att det är så himmla viktigt, det blir det i din lilla värld, i din illusion. I slutändan så spelar det ingen roll vad man har för kläder vad man dricker för vin. Din man blir samma fjuttiga aska på krematoriet som alla andra, eller ska han ha en Gucci Urna? Tänk efter lite vad du säger och låt inte för ytlig i en värld som redan är så äckligt ytlig att nästan ingen trivs här längre.

Vem vill inte gå i dom finaste kläderna? Vem vill inte ha ett fint hus och ett bra jobb? Det vill ALLA!!!! Men det finns en gräns till besatthet att ha ALLT det finaste och att vilja ha det bra och tryggt. Hem och kläder är viktigt, kärlek och trygghet. Men fina bilar och senaste mobilen är bara materiellt trams som nån har fått för sig är så coolt och hipp att ha det senaste i.
Men läs VAD jag skriver innan du kastar dig över tangenterna!
Jag förklarade ju att det INTE handlade om märken hit och dit.
Det handlar om vem man är och vad man tycker om. Jag köper en HM-top när jag hittar någon som är fin (det är inte ofta...) men har lika gärna min mormors gamla som jag snott ifrån henne.

Vill man ha DressmanBattistini på sig allover: Be my guest! Visar vem du är! Trist!

Sen är det ju en annan sak att jag själv levt på knäckebröd många gånger för att ha råd med DE stövlarna!

Edit:
OK. Viktigt: Än en gång -läs vad jag skriver innan kommentering!
Citera
2006-02-02, 15:16
Medlem
Nää, det visar att man kanske INTE HAR RÅÅÅD! Går du runt och dömmer knarkare och uteliggare, folk som har socialbidrag osv, jag blir så förbannad, du låter så jäkla korkad så det finns inte. Jag bara ber dig, försök iaf, gå in i ditt hjärta och fatta vad jag säger utan att bli stött och vilja försvara din snobbiga man.
Citera
2006-02-02, 15:19
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Dessutom så kunde din man ha hjälpt 100 fattiga barn i nåt annat land med pengarna för gucci kläderna istället för att strosa runt och skryta här i vårt förvridna samhälle, det är ju sjukt allting. Ingen som vill hjälpa längre, bara hjälpa sig själv att nå toppen först. Det roliga är att där finns ingen jävla topp att nå, det är den största illusionen av dom alla. Vi kommer att få vänta in våra medmänniskor, men ingen verkar fatta vad livet handlar om, att hjälpa!!
Jag vet att du inte läst vad jag skrev men ändå: Hur farao hjälper det världen att min man går klädd i fula Dressmankläder istället för personliga, fina kläder?
Herregud hjälp mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in