Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
För det mesta är du väldigt vettig Molly, men denna gången måste jag bara säga att du dömmer ut ganska många människor på denna planeten. Din man kanske har turen att kunna köpa dom grejorna för att han har lyckats tjäna pengar på något. Det finns gott om människor som vill väldigt mycket på denna planeten men aldrig får chansen/råd med det. Det låter bara löjligt när du säger att det är så himmla viktigt, det blir det i din lilla värld, i din illusion. I slutändan så spelar det ingen roll vad man har för kläder vad man dricker för vin. Din man blir samma fjuttiga aska på krematoriet som alla andra, eller ska han ha en Gucci Urna? Tänk efter lite vad du säger och låt inte för ytlig i en värld som redan är så äckligt ytlig att nästan ingen trivs här längre.
Vem vill inte gå i dom finaste kläderna? Vem vill inte ha ett fint hus och ett bra jobb? Det vill ALLA!!!! Men det finns en gräns till besatthet att ha ALLT det finaste och att vilja ha det bra och tryggt. Hem och kläder är viktigt, kärlek och trygghet. Men fina bilar och senaste mobilen är bara materiellt trams som nån har fått för sig är så coolt och hipp att ha det senaste i.
Men läs VAD jag skriver innan du kastar dig över tangenterna!
Jag förklarade ju att det INTE handlade om märken hit och dit.
Det handlar om vem man är och vad man tycker om. Jag köper en HM-top när jag hittar någon som är fin (det är inte ofta...) men har lika gärna min mormors gamla som jag snott ifrån henne.
Vill man ha DressmanBattistini på sig allover: Be my guest! Visar vem du är! Trist!
Sen är det ju en annan sak att jag själv levt på knäckebröd många gånger för att ha råd med DE stövlarna!
Edit:
OK. Viktigt: Än en gång -läs vad jag skriver innan kommentering!