2018-06-24, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
Sverige ÄR ett mångkulturellt samhälle, media speglar det och hjälper gärna till och normaliserar. Varför är det så farligt? Barn och ungdomar lär sig respekt och tålamod mot nya kulturer i skolan, tv, radio och internet är med och skjuter på, det är en tendens i tiden, nutida andan, trenden just nu.

Svenskar vill inte se en muslimsk blatte i burka på midsommardagen, fattar du verkligen inte det?

Har själv kastat min egna tv eftersom jag inte vill se deras propaganda längre.
Sitta o titta på djuren, nej tack.
2018-06-24, 07:47
Medlem
vaneriss avatar
Citat:
Sverige ÄR ett mångkulturellt samhälle, media speglar det och hjälper gärna till och normaliserar. Varför är det så farligt? Barn och ungdomar lär sig respekt och tålamod mot nya kulturer i skolan, tv, radio och internet är med och skjuter på, det är en tendens i tiden, nutida andan, trenden just nu.

Svenskar överlag respekterar nya kulturer och jag har inget emot idén med mångkultur. Men där det skär sig för mig är när nya kulturer inte respekterar den sed vi har i Sverige. För att mångkultur ska fungera gäller det att alla respekterar alla och där är vi ljusår ifrån. Det funkar inte att vi "snälla och toleranta" svenskar välkomnar nya kulturer medan dessa nya kulturer pissar på oss.
2018-06-24, 07:51
Medlem
MidsommarDAGEN. Fotboll. Vem fan bryr dig vilken mat som lagas då? Är ju perfekt mat sådär dagen efter. Bara att grilla/ugnsbaka å käka. Hade det varit en helsvensk som stått där hade det säkert inte varit samma fadderullan. Zeina är värd att vara med i nyhetmorgon, riktigt duktig på det hon gör.
2018-06-24, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaneris
Svenskar överlag respekterar nya kulturer och jag har inget emot idén med mångkultur. Men där det skär sig för mig är när nya kulturer inte respekterar den sed vi har i Sverige. För att mångkultur ska fungera gäller det att alla respekterar alla och där är vi ljusår ifrån. Det funkar inte att vi "snälla och toleranta" svenskar välkomnar nya kulturer medan dessa nya kulturer pissar på oss.

Vad brukar vi svenskar laga på midsommardagen menar du?
2018-06-24, 08:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Varför dyker alltid kebab upp i debatter? Fan har inte sandfolket lite mer att komma mer i matväg menar kebabrasisterna? Har man ätit avsmakningsmenyn på Beirut Café så är kebab likställt med burkravioli eller Gorbys.

Ni borde fan skämmas.

Det är TV4. Det är den nivån och inte högre. Det är inga etnologer från mellanöstern.

Citat:

He, javisst. Det kallas så. Framförallt börjar Sverige bli arabiskt, somaliskt och islam dominerar. Som mångkultur är det inte mycket att komma med. Riktig mångkultur är när de öppna gränserna aldrig stängs för några och svenskarna för alltid förlorat företrädelserätten till sitt eget land till precis alla andra folk. Just svenskarna ska dela med sig av sitt land (det är sinnesrubbat). Det här är en kritisk tidsperiod och massmedia anstränger sig för att hamra in att svenskt motstånd är meningslöst. Det är det du kallar "hjälper till och normaliserar". "Hjälper till", herre gud. Ska man vara tacksam?

Citat:
Ursprungligen postat av axel91
Håller med. Tycka vad man vill om massinvandringen men när vi väl valt den vägen måste vi såklart löpa linan ut, genom att inkludera alla som faktiskt bor här, så gott det går. Kebab på midsommardagen? Tja varför inte

Här har inget val gjorts, någonsin. Svenskarna väljer bort invandrarna så ofta de kan. Invandringen är dessutom invasion och övertagande, inget vi valt. Politikerkåren och TV4 däremot, har valt att utsätta Sverige för detta. Men dessa är inte folket och vad som inträffar är inte demokratiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
Tycker faktiskt att ett av twitterinläggen lägger fram en bra poäng.
Om tv4 uppmärksammade en muslimsk högtid skulle dom knappast ha med en svensk kock som lagar en helstekt gris.

Dessa invändningar är intelligenta.
2018-06-24, 08:08
Medlem
Detta är inte fråga tycke och smak. Jag gillar också kebab.

Med detta är del av lågintensiv subversiv verksamhet.

(((De))) har förfinat ideologisk subversiv verksamhet i över 100 år.

Vilket tankegods och handlande kan underminera mäns självkänsla och identitet.(white supremacism patriarkat).

Vad kan underminera kulturen. (Manligt Negerbarn som är lucia, importerad invällare som lagar kebab på midsommar)

Vad kan underminera kvinnors glädje, kärlek, fromhet och få dem stridslystna? (Feminism)

Vad underminerar sexualiteten(HBTQ etc)

Vi är marinerade i ideologiska gifter som pyser överallt.

Ni är så jävla puckade på flashback, fattar noll verkar det som.

Man spyr! Och allt procklas ut i så kallad "kvalitets-journalistik" som DN.

Världen är (((deras))) lekplats. En false flag och så skriver all media om det, och vips så har man mandat för att ta det man vill ha. Ett oljefält, del av Golanhöjderna, eller bara för att starta stridigheter i Irak, Libyen, Syrien och pusha kebabsvarvare på Europa.
Senast redigerad av ThinkTank111 2018-06-24 kl. 08:15.
2018-06-24, 08:27
Medlem
Inget fel på kebab. Men man kunde väl ha bytt ut hucklet mot en midsommarblomsterkrans? Kanske inte så många som kollar på tv på midsommardagsmorgonen men för våra gamla pensionärers skull som sitter ensamma hemma och för de yrkesgrupper som jobbar midsommarhelgen så borde
man kunnat skänka lite mer midsommarkänsla. Det är trots allt bara midsommar en helg per år och då borde man kunnat bjuda på lite mer midsommarmat och midsommarkänsla även på midsommardagen.
2018-06-24, 08:30
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
På vilket sätt är kebab mer spännande?
Det var därför hon var där.
2018-06-24, 08:44
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
Vad brukar vi svenskar laga på midsommardagen menar du?
Jag gissar att det likt nyårsdagen gått ner en och annan pizza i svenska folket, så de som sitter och bölar över att TV4 inte visar hur man gör sill och potatis i morgon-tv på midsommardagen kanske borde skaffa sig ett liv
2018-06-24, 08:50
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
Tycker faktiskt att ett av twitterinläggen lägger fram en bra poäng.
Om tv4 uppmärksammade en muslimsk högtid skulle dom knappast ha med en svensk kock som lagar en helstekt gris.
Händer detta så är jag helt okej med kebabinslag på midsommar
Bästa jag läst på länge!
För övrigt så kan det slinka ner en kebabpizza då och då nån söndag när man inte orkar nå annat.
Men Midsommardagen? Filma skiten?? Varför??? På TV?????
2018-06-24, 09:00
Medlem
Folk snackar om kebab och slöja men ändå är kebab Sveriges national rätt och den populäraste någonsin här i Sverige. Tragiskt hatar er svennebananer och kommer alltid att göra det, det är såna här saker som gör så att folk blir arga och gör galenskap mot er svenskar, ni borde vara försiktiga. En blatten som är uppvuxen här känner från ingenstans att ni alla hatar han och hans familj eller det har han alltid kännt så nu börjar han sympatisera med isis och helt plötsligt börjar planera dåd här mitt i Sverige,det är ni som skapar allt genom er hat.. och många invandrare lider inte med er när något sånt händer,en blatten tänker rätt åt dom,dom hatar oss ändå..
2018-06-24, 09:18
Medlem
Om nu TV4 nödvändigtvis måste ha en mångkulturell vinkling kunde de ju fokusera på de kulturer som faktiskt firar midsommar. Denna högtid är framförallt ett nordiskt/nordeuropeiskt fenomen, varför det vore mest relevant att visa upp norsk, dansk, finsk, isländsk o.s.v. midsommarmat. Man kunde också ta upp hur traditionerna skiljer sig (och liknar varandra) i de olika länderna. Ett sådant inslag skulle kunna vara både trevligt och allmänbildande.

En midsommarliknande högtid med zoroastrisk bakgrund firas även av många perser. Jag tror att ytterst få hade haft något emot att en iranier eller iranska - utan slöja - lagade typisk persisk midsommarmat i TV. Tvärtom.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tirgan

Problemet är ju att Zeina understryker att "vi" inte firar denna högtid. Varför tackar hon då ja till att delta i ett programinslag som uttryckligen handlar om midsommarmat? Dessutom väljer hon att laga kebab av alla rätter. Då är det inte ens frågan om "integration" utan om kulturimperialism.

Det brukar vara samma visa kring jul förresten. Istället för att uppmärksamma hur kristna invandrargrupper firar jul, vilket faktiskt kan vara intressant, måste TV-producenterna släpa in rappande somalier och liknande. Det är som om de medvetet är ute efter att provocera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in