2018-06-22, 15:07
Medlem
NightWalker1s avatar
ursäkta om jag inte hänger med i tekniken men finns det inte längre vanliga handsfrees eller?
när jag googlade fick jag bara upp resultat på någon bluetooth-mojäng som man stoppar i örat.

den handsfree jag har nu är den jag fick med till min förra telefon, nokia c7. det är som ett par vanliga hörlurar med en mic som man sätter på tröjkragen.

det går att använda den till den telefon jag har nu, huawei y6 2017, men det blir ofta lågt och dåligt ljud både för mig och den jag talar med.
jag vill prata i telefon utan att hålla den mot örat, ska man inte ha handsfree då eller vad använder man nu för tiden?
Citera
2018-06-22, 15:15
Medlem
BigFatCones avatar
Alltså. Skillnaden mellan dom med blåtand och dom med sladd är att dom med blåtand inte har någon sladd. Annars så är i stort sett alla vanliga hörlurar som säljs idag av varianten "handsfree", det vill säga att dom har mikrofon. Bara att gå till Kjell, Classe, Teknikmagasinet eller var du nu köper dina prylar och plocka upp ett par.

Jag personligen föredrar nog blåtand. Även om det suger att behöva ladda en till pryl så är det skönt att slippa sladdar. Dock får man ju bättre ljud för samma pengar om man kör trådat.
Citera
2018-06-22, 20:53
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Alltså. Skillnaden mellan dom med blåtand och dom med sladd är att dom med blåtand inte har någon sladd. Annars så är i stort sett alla vanliga hörlurar som säljs idag av varianten "handsfree", det vill säga att dom har mikrofon. Bara att gå till Kjell, Classe, Teknikmagasinet eller var du nu köper dina prylar och plocka upp ett par.

Jag personligen föredrar nog blåtand. Även om det suger att behöva ladda en till pryl så är det skönt att slippa sladdar. Dock får man ju bättre ljud för samma pengar om man kör trådat.
jaha är det kasst ljud?
tack för infon btw

blev lite sugen på sladdlös nu men vill inte ha nått skräp med crappy sound, då det liksom var ett av problemen och anledingen till att jag startade denna tråd.

hur stor skillnad är det på ljudet då mellan sladdlös och bluetooth?
Citera
2018-06-22, 20:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
jaha är det kasst ljud?
tack för infon btw

blev lite sugen på sladdlös nu men vill inte ha nått skräp med crappy sound, då det liksom var ett av problemen och anledingen till att jag startade denna tråd.

hur stor skillnad är det på ljudet då mellan sladdlös och bluetooth?
Du får ju ett par helt dugliga hörlurar med sladd för 200. Ingen superupplevelse men ljudet kommer att vara klart dugligt. Ska du ha samma ljud fast med blåtand så får du räkna med dubbla priset. Mina 400-kronorslurar "duger" till träning och kortare stunder, mina 600-kronors duger som standardlurar och dom för 1500 är ganska jävla okej. Men samtidigt så hade jag fått ett par trådade lurar med samma ljud för kanske 800.

Så om du börjar kolla runt 500 och uppåt så kommer du att klara dig helt okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in