Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-22, 11:54
  #13
Avstängd
SvettigMumins avatar
Cannabis Sativa(neråt) är svårast. Man kan säga att det är som morfin, fast nyttigt då. Går inte bli beroende. Man svettas kanske lite en timme efter man slutat. Men är svårt pga den PSYKISKA vanan och att det är så nyttigt så kroppen hamnar i chock över att den inte över det nyttiga längre.
Citera
2018-06-22, 16:05
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Cannabis Sativa(neråt) är svårast. Man kan säga att det är som morfin, fast nyttigt då. Går inte bli beroende. Man svettas kanske lite en timme efter man slutat. Men är svårt pga den PSYKISKA vanan och att det är så nyttigt så kroppen hamnar i chock över att den inte över det nyttiga längre.
Gud detta närmast religiösa och pantade mantra som cannabis entusiaster kör med är så otroligt tröttsamt. Nästan alltid folk i tidiga 20-årsåldern inte ännu fått några negativa konsekvenser av cannabis.

Jag tror inte cannabis är ett dugg farligt (förutom för de psykoslatenta) att bruka då och då men vanerökare är inget annat än deprimerade människor med pissigt närminne.
Citera
2018-06-22, 20:05
  #15
Medlem
HenkWeeders avatar
Jag har lagt av med båda helt och hållet eftersom jag blev så mycket sämre av det/dem än att existera utan. Hellre ren och med än ångestfylld och i halvstadie på panikattacker efter varje endaste röksession. Det kom sista åren, efter 7-8 år av frekvent oansvarigt bruk plus allmän tung situation i livet.
Ångrar inte ett skit av det och jag kan tacka nej utan att tänka att jag loosar något och dessutom får jag lite pengar över till roligare saker än att spendera 500 kr i veckan för att få KOL och panikångest. Ja, det finns xanor mot ångest men sådana substanser fungerar inte i mitt liv och ja visst använde jag alltid tobak i mina meck och nu är tobak också ett minne blott.

Så för mig var valet alldeles övertydligt och därmed väldigt enkelt.

Lycka till med kamp och motivation!
Citera
2021-10-11, 22:42
  #16
Medlem
PaoloRobertos avatar
Jag använder benzo för att sluta med cannabis
Citera
2021-10-12, 04:30
  #17
Avstängd
Slutade utan problem med Z-analoger (sex år dagligen), aldrig rökt cb mer än 3-4 dagar i streck så kan inte riktigt svara.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback