Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-05, 10:42
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Har inte läst alla svar i tråden så det kanske redan varit på tapeten, i så fall bortse.
Men, inflammation i munhålan? Dvs tandkött eller nån tand? Kanske inte något du märkt av, men kan finnas där. Fickor kan bildas mellan tand och tandkött dit bakterier letar sig, infektionen ger dålig andedräkt. Inte ovanligt med gamla rofyllda tänder.
Verkar ju otroligt med tanke på hur länge du gått men går du inte på regelbundna kontroller så kanske du bör gå till tandläkaren. Skadar ju inte
Citera
2020-03-06, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
När jag äter lchf försvinner alla tonsilstenarna, när jag äter kolhydrater kommer de tillbaka. Testa carnivore diet i en månad och se om et hjälper?

Tonsillstenarna är borta med tanke på operationen. Men den har inte hjälpt för lukten. Har ätit LCHF tidigare och det blev inte bättre då.
Citera
2021-11-10, 06:44
Medlem
Hej.

Jag har lidit av dålig andedräkt under hela mitt liv. Inget har hjälpt. Att SB 12 skulle skydda 12 timmar är ett skämt
Möjligen ett par timmar.
Nu tycker jag mig ha hittat något som fungerar. Det heter Dental Probiotics med beteckningen K12.
Detta verkar neutralisera smaken i munnen direkt. Problemet är att man måste köpa det på nätet från utlandet vad jag kan se. Men den största nackdelen är att det är så förbannat dyrt, typ 250 kr för 30 tabletter.
Är det någon som har ett tips var man kan köpa dessa eller liknande tabletter billigare någonstans.

Olof
Citera
2021-11-13, 01:17
Medlem
Ifall man använder salivstimulerade medel hur länge ska man använda det, i ett par månader eller hela livet så att saliven blir bra o att man inte känner att man e torr i munnen?
Citera
2021-11-13, 09:57
Medlem
Men om ni inte äter mjölkprodukter, och sedan tandtrådar, borstar tänderna efter varje ätande och ser till att det inte är beläggning på tungan, blir det inte mkt bättre då?
Citera
2021-11-13, 10:02
Medlem
Om man borstar och trådar riktigt noga på kvällen, speciellt om man använder tandkrämen Parodontax kan ju eventuell lukt bara komma från mandlarna eller magsäcken.
Citera
2023-07-17, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Fick tid imorgon hos läkaren. Skulle vara ett mirakel ifall Dalacin skulle funka på mig nu. Återkommer med resultat.

Har testat allt som finns hittills och lagt så otroligt mycket pengar men inget har funkat hittills.

Hur gick det för dig?
Citera
2023-11-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omidag
Hur gick det för dig?

Fortfarande lika illa. Vissa dagar är andedräkten helt fördjävlig. Vissa dagar inte lika illa. En händelse idag..Gick förbi 2 tjejer,där den ena tjejen sa till den andra..``Fyfan vad han stank``. Mådde så dåligt att jag börja få självmordstankar igen. Håller på att ge upp hoppet om livet.

Jag gick hem direkt och kolla i munnen, körde in fingret på väggarna av munnen/tonsillerna och ur fickorna kom det tonstillstenar som luktade värre än avföring. Här är en video som visar vad som kom:

https://www.youtube.com/watch?v=G3cG9A7Lk-I&ab_channel=OsborneHead%26NeckInstitute

Jag hade dock väldigt små. Som jag tog ut. Tror jag har fler inne som jag inte kan komma åt. Ska boka tid hos en till läkare imorgon.

Det verkar som att det är tonsilstenar som är problemet. Men som alla dessa jävla läkare missar.
Citera
2023-11-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namaste.
En liten tanke bara. Du stinker kanske av parfym och andra hygienartiklar? Finns många som är känsliga för starka dofter.

Har Deo och vanlig parfym. Några klick. Nej det är inte det som är problemet. Utan det är 100% andedräkten.

Som jag skrev precis i tråden så hade jag tonsilstenar som jag tog bort idag. Dessa luktar värre än avföring. Det är nog det som är boven i dramat. Ska boka tid hos en läkare och be denne att kolla och ta bort tonsilstenar ifall jag har fler kvar och att kolla att allt är rent och ok i munnen.
Citera
2025-11-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GGAASS
Fortfarande lika illa. Vissa dagar är andedräkten helt fördjävlig. Vissa dagar inte lika illa. En händelse idag..Gick förbi 2 tjejer,där den ena tjejen sa till den andra..``Fyfan vad han stank``. Mådde så dåligt att jag börja få självmordstankar igen. Håller på att ge upp hoppet om livet.

Jag gick hem direkt och kolla i munnen, körde in fingret på väggarna av munnen/tonsillerna och ur fickorna kom det tonstillstenar som luktade värre än avföring. Här är en video som visar vad som kom:

https://www.youtube.com/watch?v=G3cG9A7Lk-I&ab_channel=OsborneHead%26NeckInstitute

Jag hade dock väldigt små. Som jag tog ut. Tror jag har fler inne som jag inte kan komma åt. Ska boka tid hos en till läkare imorgon.

Det verkar som att det är tonsilstenar som är problemet. Men som alla dessa jävla läkare missar.

Lite nyfiken på hur det gått för dig nu? Fick du bukt på problemet? (Har själv inte dålig andedräkt men känner/känt andra som har)
Citera
2025-11-28, 12:45
Medlem
Hur vanligt är det att folk har dålig andedräkt tror ni?

Man brukar ju inte lukta runt folk och en del döljer det genom att tugga på tuggemi så jag känner nästan aldrig att någon har dålig andedräkt men jag har 2st invandrare som har dålig andedräkt, den ena har det konstant och den andra har det ibland på jobbet.

Den ena är väldigt mån om sitt utseende så jag vet inte varför han har det ibland, kanske missar att borsta tänderna och har pga dålig andedräkt.
Någon enstake gång har jag känt även svenska unga tjejer har det på jobbet men ovanligt.

Det får mig att tänka på min egen andedräkt att jag kanske inte märker att jag har dålig andedräkt och ingen vågar säga det till mig för att inte verka elak.

Så även om jag borstar tänderna och använder tandtråd så kan jag fortfarande ha dålig andedräkt, hade ingen aning om detta. Nu plötsligt är jag supernojig att jag går runt och stinker.
Jag är övertygad om att jag har tandsten och det kan göra att man får dålig andedräkt och chansen är hög läser jag via AI.

Så nu är min första priotering att gå till tandläkaren och ta bort tandsten. Kanske börja med munskölj igen som listerine.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in