2018-06-20, 20:44
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Jag startade en tråd.
(FB) Varför gäller omvänd bevisbörda inom skattemål?

Har full förståelse att det är problem med invandringen i Sverige, men det går till överdrifter när användare börjar ana ugglor i mossen och falskt anklagar andra för att vara babbar i en tråd.

Så jag rapporterade denna användare via funktionen, flera dagar sedan, sen skickade jag PM till två moderatorer och blev ignorerad.

Det finns fler inlägg av denna typ i tråden.

Det är ärligt talat rätt osmakligt och befläckar diskussionen med sådana här grundlösa anklagelser.
Varför gör moderatorerna ingenting?
Citera
2018-06-20, 21:06
Bannlyst
Semester!
Citera
2018-06-20, 21:21
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag startade en tråd.

Har full förståelse att det är problem med invandringen i Sverige, men det går till överdrifter när användare börjar ana ugglor i mossen och falskt anklagar andra för att vara babbar i en tråd.

Så jag rapporterade denna användare via funktionen, flera dagar sedan, sen skickade jag PM till två moderatorer och blev ignorerad.

Det finns fler inlägg av denna typ i tråden.

Det är ärligt talat rätt osmakligt och befläckar diskussionen med sådana här grundlösa anklagelser.
Varför gör moderatorerna ingenting?
Inlägget var anmält för 1.03 hets mot folkgrupp pch det kunde jag utesluta direkt, därför blev det ingen vidare åtgärd.
Vid ett närmare studium kan jag se att inlägget, och det därpå följande svaret, inte är inom topic, varför jag nu raderar dem.

Däremot kan jag inte se att användaren haft några konversationer med moderatorerna om denna fråga, varför denna tråd kan vara för tidigt startad enligt principerna för hur man ska förfara när man inte är nöjd med ett moderatorsagerande.
Senast redigerad av Siegfrid 2018-06-20 kl. 21:24.
Citera
2018-06-20, 22:07
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Inlägget var anmält för 1.03 hets mot folkgrupp pch det kunde jag utesluta direkt, därför blev det ingen vidare åtgärd.
Vid ett närmare studium kan jag se att inlägget, och det därpå följande svaret, inte är inom topic, varför jag nu raderar dem.

Däremot kan jag inte se att användaren haft några konversationer med moderatorerna om denna fråga, varför denna tråd kan vara för tidigt startad enligt principerna för hur man ska förfara när man inte är nöjd med ett moderatorsagerande.

Jag har skickat PM till ChristianX och TheLucky i denna fråga, innan tråden startades, och ej fått något svar.
Citera
2018-06-21, 14:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag har skickat PM till ChristianX och TheLucky i denna fråga, innan tråden startades, och ej fått något svar.

När skickade du dessa PM?
Citera
2018-06-21, 15:37
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
När skickade du dessa PM?

https://imgur.com/a/PZO2tRp
Citera
2018-06-21, 19:21
Medlem
ChristianXs avatar
Du rapporterade det inlägget för 1.03 (!) 2018-06-15 21:34:01. Vi fick tråden flyttad till oss från Juridik 2018-06-16 00:31. Du rapporterade det igen 2018-06-19 10:16:53 för samma sak. Inlägget raderades 2018-06-20 21:21.

Vi agerade alltså dagen efter, på en RP som var rapporterad för något helt annat än vad som var problemet. Den första RP:n var annulerad, dvs ingen åtgärd på den. Varför vet jag inte eftersom den inte låg i vårt forum, men gissningsvis för att det inte var 1.03.

Det är vad vi gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in