Citat:
Ursprungligen postat av
Svek1
Han har kronisk lymfatisk leukemi, en cancerform där merparten av de drabbade inte får några symptom och inte får någon behandling. Den genomsnittliga levnadslängden är 15 år efter diagnos, och det är för att folk hinner dö av andra naturliga orsaker i stället.
Johan Ehrenbergs cancerdiagnos är inte en dödsdom.
Fast kronisk lymfatisk leukemi är bland de mildare varianterna.
-- Jag vet dock ingen leukemi eller annan sjukdom som skulle motivera någon att sätta företaget i skuld på 117 miljoner eller vad det nu var
Inte heller att fuska till sig 8 miljoner i presstöd
Inte heller att ägna sig åt onödig luftbokföringsakrobatik i 32 (!!) bolag som Herr Ehrenberg verkar hålla på med
Alla ska vi dö någon gång, tyvärr...
Någon som vet vem som blir förmånstagare/arvinge när hen tar ner skylten ?
Av de leukemipatienter som finns i Världen så tror jag att ekonomisk brottslighet är lika lite förekommande som hos andra grupper..
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Ok, tack för förtydligandet, skönt att du har sådan detaljinformation.
Jag hittade faktiskt den artikel från 2016 där jag fått min info om cancern ifrån.
https://www.svt.se/kultur/bok/johan-ehrenberg
Men dina uppgifter ger en något mer nyanserad bild.
Citat ifrån SVT-länken:
Citat:
Finns det någon konstant i ETC under alla de här åren ?
– Förutom jag då? Ja, nyfikenheten. Och viljan att pröva saker fast man inte riktigt kan motivera det. Det går alltid på lust. Och att vägra acceptera reglerna.
Om det vore lust och att vägra acceptera reglerna så förstår jag varför ETC ser ut som det gör.
Ingen företagsledare skulle med vett i sinnet välja sådana vägar att göra affärer på
Att bara använda lusten som vägledare verkar vara helt idiotiskt
- Vem tror egentligen Herr Ehrenberg att han är ? George Soros, Steve Jobs eller Bill Gates ?
Att Herr Ehrenberg
"vägrar acceptera reglerna" är ju helt uppenbart,'och
synden straffar sig självt som man säger
Nej, vet e fan om det dyker upp mera skit kring ETC, tex att Bonniers pyntat in pengar, eller brunsmetade högerkrafter pyntat in kapital ? Hur skulle PK-HenVänstern ta detta då ?
Eller att ETC "varit ute och fiskat i grumliga vatten" ?
Herr Ehrenberg har nog i sin strävan efter att bidragsentrepenera helt tappat sin moraliska och affärsmässiga kompass.
Bidragsdjungeln är alltför komplicerad för att fiska och tråla i för de flesta...
Inte ens för Johan Mikael Ehrenberg...