Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-20, 13:53
  #1
Medlem
Johan Tireland är vice ordförande för Sverigedemokraternas ungdomsförbund i Stockholm. Dessutom sitter han med i valberedningen för Sverigedemokraternas stockholmsdistrikt som sammankallande. Han beslutar om vilka som ska företräda Sverigedemokraterna i Stockholms kommunfullmäktige, Riksdagen och i Stockholms läns landsting. . Dessutom är han Politisk Sekreterare åt Sverigedemokraterna i Stockholm Stad. För en tid sedan var han även gruppledare i Upplands Bro kommunfullmäktige för Sverigedemokraterna

Johan Tireland är dömd för en rad olika våldsbrott. Vilket jag tycker är dom allra värsta brotten. Att en politiker åkt dit för att ha kört 15 km/h per för fort, snattat som ungdom eller missat något i bokföring ser jag som överkomligt. En gång är ingen gång. Men att politiker som upprepade gånger begått brott ser jag som ett orostecken.

Dom brotten som Johan Tireland begått är:


Hur resonerar ni kring att fängelsedömda våldsbrottslingar företräder i parlamentariska församlingar? Enligt min mening är det för mig otryggt att människor som för inte allt för lång tid sedan representeras i våra politiska församlingar.

Att tex Johan Tireland skulle ha en "extraordinär livserfarenheter" duger inte för mig. Jag vill att laglydiga, utbildade och människor ute i samhället företräder mig. Johan Tireland har flera gånger skadat vårat rättssamhälle. Han har kostat skattebetalarna ofantligt mycket pengar genom hans tid i Fängelse, rättegångskostnader och därtill fördärvat människors liv med sitt våld.

Varför ska han då ånyo subventioneras med skattebetalarnas pengar på detta sätt?
Citera
2018-06-25, 17:47
  #2
Medlem
templetonpeck99s avatar
Johan är ju tekniskt sett inte politiker längre. Förra valet skrev han in sig själv(han blev ej godkänd som kandidat) på blanka sedlar och har varit gruppledare i upplands-bro. Johan är ju numera politisk sekreterare(tjänsteman) och politisk torped åt Peter Wallmark.

Men helt klart borde Johan inte ha någon officiell roll alls i ett parti som aspirerar på att bli landets största.
Citera
2018-06-25, 18:57
  #3
Medlem
Drullknulls avatar
Självklart kan Johan vara politiker, alla partier har dömda politiker, där hämtar vi inget, dessutom slåss Johan för rätt sak vilket gör honom mer eller mindre immun. Sverigedemokrater kan inte mätas med samma måttstock som andra partier, de har en så viktig agenda att vi måste se mellan fingrarna ibland.
Citera
2020-07-21, 11:27
  #4
Medlem
Kommer Johan Tireland sänka Henrik Vinge (SDs gruppledare) även denna gång?

Såg denna

https://www.flashback.org/t3250625

Jag minns Johan från SDU och att han och Henrik Vinge är bästa vänner. Henrik har jag hört sägas att han ses som den som ska ta över efter Jimmie Åkesson.Frågan är om hans nära vänskap med Tireland går i stäv men denna utveckling. Kan ju inte vara så bra att en framtida statsministerkandidat har Johan Tireland som sin närmsta man och bästa vän. Dömd för flera grova våldsbrott och nu tillslag i hans lägenhet där polisen hittar knark, vapen och granater. Det har tydligen sprängts en del granater i området, knarkkrig?

Vi som var med i SDU minns striden Henrik hade mot Gustaf om ordförandeposten för SDU, det var inte bara posten som ordförande som stod på spel utan hela SD:s ungdsomförbund. Efter Paulas fiasko så var det relativt klart att Henrik skulle vinna och bli ny ordförande för SDU. Blandannat hade flera ombud gått ut på facebook och gjort klart att man tänkte rösta på Henrik Vinge.
Sen skrev tidningarna om att Henrik Vinge hade satt sin närmaste vän Johan Tireland i sitt styrelseförslag, Johan som var redan då dömd för flera våldsbrott, som att han hade bitit sönder ansiktet på en person han hade en dispyt med, det gick till rättegång. Fanns även andra brott som Johan själv kunde skryta om när han drack på SDUs fylleträffar som var mindre trevliga.

Artikel om Tirelands olämplighet
https://forumfiles.com/V3H7q6H6o9/jt2_jpg


Trots partisekreteraren Jomshofs påtryckningar om Tirelands olämplighet så lät Henrik han vara kvar på förslaget till styrelse, hans bästa vän skulle vara kvar på förslaget han vägrade ta bort han. Det slutade med att Henrik som såg ut att gå mot en klar seger förlorade med 25 -19. Endast 4 röster ifrån så hade SD:s ungdsomförbund fortfarande varit en del av SD idag. Och partiet hade på så sätt inte behövt förlora 10tals miljoner i uteblivna bidrag, vilket man nu har gjort.
Nu slutade det med att SD tappade sitt ungdomsförbund tillslut med hundratals medlemmar och en massa pengar. Detta för att Henrik Vinge vägrade ta bort Johan Tireland frånsitt styrelseförslag.
Nu har Henrik innan han lämnade landstinget för riksdagen ordnat så Johan Tireland har fått ett jobb på landstinget, han har även sett till att Johan numera är vice ordförande i Stockholm.
Det jag undrar över, ser vi historisk upprepning?

Kommer Johan Tireland sänka Henrik Vinge även denna gång, han har gjort det förut i striden om SDU och ordförandeposten?

Kommer Johan Tireland även sänka Henrik i striden om partiledarposten den dagen när Åkesson kliver av?
Citera
2020-07-21, 11:32
  #5
Medlem
Emolls avatar
O vem fan är Johan Tireland?

Så med andra ord, nej... Sluta trolla. Herr "1 inlägg".
__________________
Senast redigerad av Emoll 2020-07-21 kl. 11:46.
Citera
2020-07-21, 11:44
  #6
Medlem
MASSAGATTIs avatar
När partikamraten hoppar in på Flashback för att boosta sin vapendragare.

Uppdrag totalt misslyckat och som svar på frågan så kommer din fantasi inte slå in.

Ha ett fortsatt trevligt sommarlov.
Citera
2020-07-21, 11:47
  #7
Medlem
HejaFinlands avatar
Vad är han vice ordförande för? Inte länet, är det för Stockholms stad?

https://stockholmslan.sd.se/styrelse/
Citera
2020-07-21, 12:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SelinDahlin
Endast 4 röster ifrån så hade SD:s ungdsomförbund fortfarande varit en del av SD idag. Och partiet hade på så sätt inte behövt förlora 10tals miljoner i uteblivna bidrag, vilket man nu har gjort.
Tror du har helt fel här: utgången var extremt praktisk och ett drömscenario för berörda parter. Behövde man inte ta hänsyn till en självständig organisation med egna stadgar och käbbel.

Killgissar (nja..) att de där bidragen är rätt mycket kaffepengar om man jämför med partistödet.

Övrigt: SD har klarat sig med betydligt värre kopplingar förr - ta Jimpas tonårsidol Uffe Hansen och hans storebror.
__________________
Senast redigerad av VincentDerwydd 2020-07-21 kl. 12:20.
Citera
2020-07-21, 12:25
  #9
Medlem
franges avatar
När skall ni vänsterlöss inse att ni kommer inte skrämma bort någon från SD genom att skriva att "buuu [insert valfri SDare] är så dum han har minsann sagt blablabla"?

Så länge alternativet stavas Sjuklövern och Röfven så skulle Åkesson och grabbarna kunna komma undan med att steka och äta spädbarn i direktsändning - övriga partier kommer fortfarande vara ett betydligt sämre alternativ att rösta på!

Satsa på en egen vettig politik istället för att gång på gång på gång enbart försöka kasta skit på andra!
Citera
2020-07-21, 13:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
O vem fan är Johan Tireland?

Så med andra ord, nej... Sluta trolla. Herr "1 inlägg".


han är en gammal kriminell liten horunge som sålde droger och slog vakter....
Citera
2020-07-21, 15:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
När partikamraten hoppar in på Flashback för att boosta sin vapendragare.

Uppdrag totalt misslyckat och som svar på frågan så kommer din fantasi inte slå in.

Ha ett fortsatt trevligt sommarlov.


Något som har varit uppe länge är ju att SD tar in många kompisar och de har haft sex med på höga positioner i partiet, jag tycker det här är ett exempel bland flera att det slår negativt på partiet. Bättre att gå på kompetens, tycker jag.

kollade runt efter bilder på tireland, verkar vara en mycket scarface in the hood wibe över honom idag.

https://forumfiles.com/z5I3tfH3of/gangsta_4life_jpg
Citera
2020-07-22, 20:52
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SelinDahlin
Såg denna

https://www.flashback.org/t3250625



Kommer Johan Tireland sänka Henrik Vinge även denna gång, han har gjort det förut i striden om SDU och ordförandeposten?



Jävla otyg det där var! Jävla misstag det där att förlora SDU. Rätta mig om jag har fel men Tireland fuskade han inte in sig i kommunen där också? var inte godkänd kandidat men sket i det. Bedrog på så sätt till sig massa pengar han inte hade rätt till. Fan ett mirakel att partiet inte har slängt ut honom än.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback