Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-20, 01:33
  #1
Medlem
Det har hänt lite märkliga händelser som jag gärna vill försöka förstå anledningen till. Det började med en situation som många andra gånger skapade stark ångest men som istället för att gå över blev fysisk tror jag. Min kropp började rycka i okontrollerade rörelser men inte i form av muskelspänningar utan mera som nervrörelser. Skulle inte heller beskriva det som darrningar. Handlederna och händerna vred och ryckte och ibland även överarmen så det blev skakigt att dricka ur vattenflaskan. Det kunde ibland bli något spända böjda fingrar. Det kunde även spänna sig i halsen och när jag stod still började benen rycka så hela kroppen rörde sig i balansen. Det hela gick över efter en timme och har inte kommit tillbaka. Det hela började med grimaser som gick över snabbt. Höjde ögonbrynen och putade med spända läppar.

Har även tappat tankarna mitt i en mening när jag tänkte om en sak för mig själv och kunde inte komma på vad det var jag just tänkte på, pratade alltså inte och tappade orden på vad jag skulle säga som ju annars är vanligt.

Dessutom tappade ögonen fokus ibland igår och jag zonade ut. Läste att de flesta låser blicken på en punkt men att jag kunde kolla runt men ändå inte hitta fokusen.

Sen känns allt bara allmänt konstigt men kan ändå urskilja verkligheten och förstå vad som är konstigt just nu och hoppas det går över.

Har självklart googlat massor som man inte bör göra men är lite orolig ifall det kan vara förstadie för psykos eller schizofreni? Kan fortfarande få lite ryckningar i nacken men inte så det syns utanpå tror jag inte.
Citera
2018-06-20, 01:40
  #2
Medlem
xamfetamins avatar
Hm är inte det även tecken på stroke eller ms ?
Citera
2018-06-20, 02:42
  #3
Medlem
Äter du någon form av neuroleptikum/anti-psykotikum?

Låter som dyskinesi, viktigt att ta upp detta med en läkare.
Citera
2018-06-20, 02:44
  #4
Medlem
TheStifmeisters avatar
Nej... det är bara vanlig ångest och du som nojjar upp dig! Det är ingen fara alls, tro mig.
Citera
2018-06-20, 03:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Nej... det är bara vanlig ångest och du som nojjar upp dig! Det är ingen fara alls, tro mig.

Bra logik, ibland kan enstaka händelser likna något som man försöker identifiera ur ett subjektivt perspektiv, man är rädd för att något ska vara fel och rädslan rättfärdigar perspektivet. Man kanske inte alltid tänker klart om man har ångest över något, så det är alltid bra att få se det ur andra perspektiv. Till och med läkarstudenter kan få hypokondri över den sjukdomen dom studerar, och internet verkar förvärra sådana tendenser. Det låter nästan som en ångestattack att sitta och googla på nätet, man är rädd för att något ska hända och försöker hitta ledtrådar på att det är så.
Citera
2018-06-20, 03:54
  #6
Medlem
Zaedrewss avatar
Om du kan googla och ha dig är det förmodligen inte psykos åtminstone. Kanske mer bara utmattad, stressyndrom. Det är inte bara men låter mer som det. Något man inte heller ska se lätt på. Det kan göra att man tappar i tanken.
Citera
2018-06-20, 21:49
  #7
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.01.

Rubrikförtydligande inom parentes.

Psykologi: allmänt----->Psykisk hälsa

/Mod.
Citera
2018-06-21, 13:12
  #8
Medlem
Jag har haft och har fortfarande liknande symtom som dig. För mig är det förmodligen stress, inget jag har kollat upp dock. Har varit deprimerad och haft panikångest i över 10 år nu. Själva ryckningarna kom för ca 5 år sedan. Jag kunde stå upp sen började mitt ena knä skaka okontrollerat i typ 15 min för att sedan sluta. Jag tror absolut inte att du är i någon psykos, kan vara något så enkelt som magnesiumbrist. Boka en tid hos läkaren så slipper du oroa dig. Hoppas det löser sig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback