2025-11-20, 11:22
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
SVT Play och Viaplay Sport ska tydligen sända lottningen. Och FIFA själva.

Tack de blir spännande, jag hoppas att det blir Ukraina
Citera
2025-11-22, 07:12
Medlem
FNLSs avatar
Vi har gjort typ världens sämsta kval och ändå känns det som 25 procent chans att vi kvalar in
Citera
2025-11-22, 09:27
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Vi har gjort typ världens sämsta kval och ändå känns det som 25 procent chans att vi kvalar in
Vi vann vår grupp i Nations League som hänger ihop delvis med VM-kvalet och det är det vi belönas för.
Citera
2025-11-22, 12:32
Medlem
Citat:
Helt ärligt kan man tycka det är lite orättvist, hade ju inte ens behövt bry sig om VM kvalet.
Citera
2025-11-26, 13:20
Medlem
Ezzelinos avatar
Dags att spekulera och fantisera:

https://www.expressen.se/sport/fotbo...-samst-seedat/

Citat:
Här är seedningsgrupperna inför VM
Seedningsgrupp 1: Kanada, Mexiko, USA, Spanien, Argentina, Frankrike, England, Brasilien, Portugal, Nederländerna, Belgien, Tyskland

Seedningsgrupp 2: Kroatien, Marocko, Colombia, Uruguay, Schweiz, Japan, Senegal, Iran, Sydkorea, Ecuador, Österrike, Australien

Seedningsgrupp 3: Norge, Panama, Egypten, Algeriet, Skottland, Paraguay, Tunisien, Elfenbenskusten, Uzbekistan, Qatar, Saudiarabien, Sydafrika

Seedningsgrupp 4: Jordanien, Kap Verde, Ghana, Curaçao, Haiti, Nya Zeeland, fyra europeiska playoff-vinnare, två internationella playoff-vinnare

Om Sverige skulle chocka och ta sig till VM kan man tänka sig en i teorin maximalt gynnsam och en maximalt ogynnsam lottning.

Bästa tänkbara?

Kanada
Sydkorea
Panama
Sverige

Sämsta tänkbara?

Argentina
Kroatien
Norge
Sverige
Citera
2025-11-26, 16:37
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:

Om Sverige skulle chocka och ta sig till VM kan man tänka sig en i teorin maximalt gynnsam och en maximalt ogynnsam lottning.

Bästa tänkbara?

Kanada
Sydkorea
Panama
Sverige

Sämsta tänkbara?

Argentina
Kroatien
Norge
Sverige

Kan det bli tre europiska lag i samma grupp? Det brukar väl kunna vara max två i föregående VM vad jag missminner mig.
Citera
2025-11-26, 17:02
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:

Bästa tänkbara?

Kanada
Sydkorea
Panama
Sverige

Sämsta tänkbara?

Argentina
Kroatien
Norge
Sverige

Sämsta tänkbara skulle nog vara

Spanien
Marocko
Norge
Sverige
Citera
2025-11-26, 17:02
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:

Det är svårare att missa än kvala in.
Citera
2025-11-26, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Kan det bli tre europiska lag i samma grupp? Det brukar väl kunna vara max två i föregående VM vad jag missminner mig.

1-2 UEFA-lag i varje grupp gäller precis som tidigare.

Från wikipedia
Citat:
Teams from the same confederation cannot be drawn into the same group except for UEFA teams, for which there must be at least one and no more than two per group (including the placeholders for the UEFA playoff winners)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in