2018-06-19, 12:59
Medlem
Jag är kvinnlig, 16 år gammal, tysk och bor i Tyskland. Jag vill utvandra till Sverige om 2 år och jobba där i ett år. Därefter vill jag studera där.
Jag undrar bara vilket jobb jag kan arbeta utan mycket erfarenhet och träning. Vilka jobb finns det där man kan arbeta heltid utan dessa förutsättningar och tjänar inte "dåligt"? Hur mycket skulle jag tjäna? Jag fick rådet att jobba i en fabrik. Skulle det vara en bra idé?

Forlåt mig för min dåliga svenska men jag lär fortfarande detta språk
Citera
2018-06-19, 13:02
Medlem
Silltunnas avatar
En kvinnlig outbildad tysk borde kunna få jobb i vården. Fabrik blir nog svårare. Men varför vill du bo i detta skitlandet?
Citera
2018-06-19, 13:02
Medlem
elastikmandens avatar
Du får nog fylla 18, innan du kan ställa frågan här.😏
Citera
2018-06-19, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
En kvinnlig outbildad tysk borde kunna få jobb i vården. Fabrik blir nog svårare. Men varför vill du bo i detta skitlandet?

I vården? Menar du till exempel äldringsvård? Hur mycket kan jag tjäna där? Vet du det? Tack!
Eftersom Sverige är inte ett skitland som Tyskland
Citera
2018-06-19, 13:16
Medlem
black_devils avatar
Du kan ju alltid joina nmr dom söker alltid nytt folk heh
Citera
2018-06-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Du får nog fylla 18, innan du kan ställa frågan här.😏

Jag har bara anmält mig för ställa denna fråga. Jag vill stänga min konto här efter jag har tillfredsställande svar
Citera
2018-06-19, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av black_devil
Du kan ju alltid joina nmr dom söker alltid nytt folk heh

Nej, men tack ändå lol
Citera
2018-06-19, 13:30
Medlem
Café/restaurang kommer du hitta jobb på, speciellt om det är något turistigt område dit många tyskar kommer.

Du kommer tjäna bra mer än vad du skulle göra i Tyskland på det arbetet, men inte nåra fantasisummor.
Citera
2018-06-19, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puttesliv
Café/restaurang kommer du hitta jobb på, speciellt om det är något turistigt område dit många tyskar kommer.

Du kommer tjäna bra mer än vad du skulle göra i Tyskland på det arbetet, men inte nåra fantasisummor.

Är det möjligt att arbeta heltid i kaféet eller restaurangen?
Jag är mycket medveten om att jag inte kommer att tjäna stora pengar. Jag vill bara kunna betala för ett rum, mat etc. och behöver inte gå hungrig i slutet av månaden. Ett relativt normalt liv.
Citera
2018-06-19, 13:40
Medlem
Tipsar om företaget jollyroom som precis rullat ut sin tyska webshop, baserat i Göteborg.

https://www.jollyroom.de/

https://www.jollyroom.se/

http://ext.workbuster.se/job.php?agu...subsite=&lng=1
Citera
2018-06-22, 10:55
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Som de redan nämnt. Det lättaste är restaurang. Disk, servis, garderob eller entrévärd är lätta jobb som inte behöver utbilding.

MVH
Citera
2018-06-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiebkeschr
Jag har bara anmält mig för ställa denna fråga. Jag vill stänga min konto här efter jag har tillfredsställande svar

Du kan inte stänga den själv, men du blev avstängd.

Inom vården finns det massor med jobb. Inom butik kan du hitta något, och din svenska behöver inte vara perfekt, samt inom restaurang.

Det är nog det enda jag kan tänka på. Om du verkligen vill så kan du nog göra detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in