Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2020-05-18, 13:02
  #97
Medlem
Vem betalar för Business/ Första klass? Man är väl Eurobonusmedlem och använder points
Citera
2020-05-22, 20:34
  #98
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Vem betalar för Business/ Första klass? Man är väl Eurobonusmedlem och använder points
Sådana poäng är väl inte gratis?
Citera
2020-05-22, 20:40
  #99
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Business kan väl vara ok, enligt mig ok 2-3 ggr dubbla priset mot economy,men first class är ju bara löjligt med priser typ 50000-flera hundra tusen
Citera
2020-05-23, 08:34
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Sådana poäng är väl inte gratis?

Ja och Nej, Poängen kostar inget, du får poäng när du använder kreditkortet till dina dagliga utgifter.
Går även att dra ihop enormt mycket poäng genom Manufactured Spending
Citera
2020-05-23, 08:36
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Business kan väl vara ok, enligt mig ok 2-3 ggr dubbla priset mot economy,men first class är ju bara löjligt med priser typ 50000-flera hundra tusen

Beror på hur man ser det, Business och framförallt First Class är ju inte avsett för vanliga Svensson.
Är en Ferrari dyr? Ja, för vanliga Svensson, för publiken bilen är gjord ? Knappast. Är väl därför du aldrig ser en reklam för Ferrari på tv,dom som har råd att köpa bilen sitter inte hela dagarna och glor på tv.
Citera
2020-05-23, 19:00
  #102
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Beror på hur man ser det, Business och framförallt First Class är ju inte avsett för vanliga Svensson.
Är en Ferrari dyr? Ja, för vanliga Svensson, för publiken bilen är gjord ? Knappast. Är väl därför du aldrig ser en reklam för Ferrari på tv,dom som har råd att köpa bilen sitter inte hela dagarna och glor på tv.
För mig så e Business lite ok ändå,visst priserna är på gränsen,men för mig som har jävligt svårt att sova sittandes så är deras flatbeds seat värt för mig,Lounge och fast track speciellt i Bangkok är åxå värt en del,frågan är hur priserna kommer se ut när det väl släpps på restriktionerna
Har flygit Finnair i Business några ggr ,men deras priser nu är bara löjliga fattar faktiskt inte hur dom kan ha priser över Thai Airways,Qatar,Singapore airlines,Emirates
Citera
2020-05-23, 20:56
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Business kan väl vara ok, enligt mig ok 2-3 ggr dubbla priset mot economy,men first class är ju bara löjligt med priser typ 50000-flera hundra tusen
+1

Jag betalar maximalt $2500 för C och $4000 för F om resan är speciell eller ska firas, lägg till $1000 till Australien då dessa biljetter är alltid dyrare och kräver två st. longhaul segments. Oftast hittar jag t/r biljetter ex-ARN till USA för $1500 eller under.
Citera
2020-05-23, 21:02
  #104
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julio8
+1

Jag betalar maximalt $2500 för C och $4000 för F om resan är speciell eller ska firas, lägg till $1000 till Australien då dessa biljetter är alltid dyrare och kräver två st. longhaul segments. Oftast hittar jag t/r biljetter ex-ARN till USA för $1500 eller under.
Just nu finns Göteborg-Bangkok för typ 13500 ToR i Nån klass dom kallar Business Basic sugen som fan ,men har tid att vänta
Citera
  • 8
  • 9
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2951599

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback