2018-06-18, 21:25
Medlem
Hej

Om jag vill bli kund hos en ny bank i Sverige, och har ett konto hos en annan bank här, vilka uppgifter kan komma och krävas?

Främst handlar det om ID-handling och frågor som ställs om varför du vill bli kund och öppna ett nytt konto hos dem, som jag förstår. Vad kan jag vänta mig för frågor?

De upprepar flertal gånger om "kompletterande uppgifter", men vad betyder det? Kommer de vilja ha kontoutdrag från tidigare bank och andra personliga uppgifter?

Tack
Citera
2018-06-18, 21:38
Medlem
Nej inga kontoutdrag från tidigare bank. Bara det vanliga namn, adress och personnummer och lite till. Inte något verkligt personligt.
Citera
2018-06-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Nej inga kontoutdrag från tidigare bank. Bara det vanliga namn, adress och personnummer och lite till. Inte något verkligt personligt.
Okej!

Utöver detta kan det kommas att neka om man inte har tillräckligt bra anledning, som jag förstått det. Vad pratar man då om för anledningar, och vad krävs för att få öppna kontot såfall?
Citera
2018-06-18, 22:14
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graffidy
Om jag vill bli kund hos en ny bank i Sverige, och har ett konto hos en annan bank här, vilka uppgifter kan komma och krävas?
De brukar fråga om man har någon annan bank och be att man har den nya banken som huvudbank för sin inkomst men det görs ingen uppföljning på detta så säger du bara att du vill ha den nya banken för lönen så borde det accepteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in