• 2
  • 3
2006-02-01, 23:29
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSO
Mycket inspirerande bilder! Hur står sig ek och annat trä som diskbänk. Blir det lätt fula märken? Och tålt det eventuella kalkavlagringar från vatten som blir kvar under diskstället? Har starka funderingar på att byta ut plåtbänken mot något lämpligt träslag.

Det klokaste valet du kan göra när det gäller bänkskivor är att inte köpa massiva skivor, dom måste du underhålla konstant för att inte få ringar på dom osv... Så köp laminatskiva ser precis likadan ut men kräver inte underhållet.
Det tål vatten utan problem.

(jag är lite rädd för att svara i denna tråden då jag inte startat den , vill inte köra den så mycket off topic, finns det intresse så kan jag starta en "det du behöver veta vid renovering" tråd.
Citera
2006-02-01, 23:33
Medlem
Helgonet666s avatar
svinsnyggt
Citera
2006-02-02, 00:17
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Handfatet egengjort med fusing/slumping och kran från Mora

vad tycker du? Själv tycker jag träpanelen på väggen är gräslig, men får bli ett projekt längre fram att göra något åt det

Lycka till med inredningen!

Det var då herrejävlar vilket handfat!! Annat än IFÖ:s 70-talsvariant.

Träpanelen är det väl inget fel på?? hehe
Citera
2006-02-02, 00:22
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogie-ad
Det klokaste valet du kan göra när det gäller bänkskivor är att inte köpa massiva skivor, dom måste du underhålla konstant för att inte få ringar på dom osv... Så köp laminatskiva ser precis likadan ut men kräver inte underhållet.
Det tål vatten utan problem.

(jag är lite rädd för att svara i denna tråden då jag inte startat den , vill inte köra den så mycket off topic, finns det intresse så kan jag starta en "det du behöver veta vid renovering" tråd.

Jag gjorde en sån tråd ifall nån fler än jag vill ha tips och få inspiration av andra
http://www.flashback.org/showthread.php?t=295174
Citera
2006-02-02, 00:41
Medlem
-jOE!s avatar
Snyggt!
Citera
2006-02-02, 03:16
Medlem
Färgerna är väl snarast vad man kan förvänta sig att mötas av i en hall, men det ser inte så tokigt ut. Med lite ljusa detaljer och rätt belysning blir intrycket varmt, så låt det inte bli för mörkt där inne. Ska du köra helvitt handfat?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in