2018-09-27, 06:19
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA

Vi måste ta poäng i helgen, tror inte vi har råd att torska då kan man nog lika gärna börja räkna bort oss ifrån titelstriden. Då ser jag både City och Chelsea som större favoriter.

Är du seriös?
Herregud.
Jag hoppas det sker så du lever i den villfarelsen men herregud vad löjligt.
Citera
2018-09-27, 10:06
Medlem
preben12s avatar
Tottenham lyckas med nöd och näppe ta sig vidare efter straffläggning mot Watford. Man startar matchen med ett 4-3-3 som inte fungerar alls och det är egentligen inte förrän Llorente kommer in och man börjar spela 4-2-3-1 som egentligen skapar något och kan trycka tillbaka Watford.

Aurier, Toby, Lucas and Dele var bra, Sanchez och Davies usla, resten ok.

Hoppas verkligen att Pochettino inser nu att 4-3-3 eller liknande inte fungerar för Tottenham utan laget spelar bäst med ett 4-2-3-1 med tre offensiva mittfältare bakom Kane.
Citera
2018-09-27, 14:48
Medlem
torrenttobbes avatar
Bryr mig inte så mycket egentligen och orkar inte älta någonting men var det inte en solklar offside på Chelseas frisparksmål?
https://icdn.empireofthekop.com/wp-content/uploads/2018/09/Friend-640x363.jpg
https://pbs.twimg.com/media/DoDE-NBXsAIChfB.jpg
Vad är poängen med VAR om man ändå ska göra såna misstag?
Nåja, skönt att förlusten är ur vägen, räknar med 3 poäng mot Chelsea på lördag.
Citera
2018-09-27, 16:17
Medlem
Tenedors avatar
Alltså, på riktigt. Hazards mål. Jag avskyr Hazard mer än vad jag avskyr Chelsea, men det var bland de snyggaste målen jag någonsin sett. Jag fick flashbacks till Suárez mot Man U, men Hazards mål var ännu skickligare. Premier Leagues bästa spelare för tillfället, och helt klart i klass med Modric också. Som motståndarsupporter är det bara att buga för honom och tacka för fotbollsporren han bjuder på.

Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Bryr mig inte så mycket egentligen och orkar inte älta någonting men var det inte en solklar offside på Chelseas frisparksmål?
https://icdn.empireofthekop.com/wp-content/uploads/2018/09/Friend-640x363.jpg
https://pbs.twimg.com/media/DoDE-NBXsAIChfB.jpg
Vad är poängen med VAR om man ändå ska göra såna misstag?
Nåja, skönt att förlusten är ur vägen, räknar med 3 poäng mot Chelsea på lördag.

Jo. Jag tyckte inte att det såg ut som offside, så jag förstår Friend (som annars var sämre än Moreno och Christensen tillsammans). Just sådana situationer trodde jag att VAR var till för. Offsiden är solklar på bilderna. I NFL brukar man vinkla och vrida för att hitta rätt beslut. Här fanns en enda bild. Den räckte för att se den uppenbara offsiden. Horribelt domslut. Att VAR kommer till CL nästa säsong gör att jag får ännu mer respekt till Cityfansen som buar åt CL-hymnen och Uefa.

Igår tyckte jag att ett X mot Chelsea i helgen är godkänt. Efter Liverpools insats igår är inget annat än tre poäng godkänt. Förutom en fantastisk Shaqiri och en bra Mignolet var Liverpool fruktansvärt dåliga igår. Chelsea var inte särskilt bra heller, men de visade att deras trupp är bättre än Liverpools. I helgen gäller det att visa vilken elva som är bäst. Ett X i helgen ger Chelsea en psykologisk fördel resten av säsongen. Jag tror ändå att de går för seger, och är tyvärr rädd att de klarar det. VÄLDIGT viktig match!
Citera
2018-09-27, 16:19
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Wow TVÅ matcher visar dom på lördag, och ingen 16:00 match. Blir inge mer viaplay efter denna helg.
Citera
2018-09-27, 16:42
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Wow TVÅ matcher visar dom på lördag, och ingen 16:00 match. Blir inge mer viaplay efter denna helg.

Dom visar Arsenal - Watford
Citera
2018-09-27, 16:44
Medlem
Citat:

????

13.30 West Ham - Man Utd
16.00 Arsenal - Watford
18.30 Chelsea - Liverpool
Citera
2018-09-27, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Jo. Jag tyckte inte att det såg ut som offside, så jag förstår Friend (som annars var sämre än Moreno och Christensen tillsammans). Just sådana situationer trodde jag att VAR var till för. Offsiden är solklar på bilderna. I NFL brukar man vinkla och vrida för att hitta rätt beslut. Här fanns en enda bild. Den räckte för att se den uppenbara offsiden. Horribelt domslut. Att VAR kommer till CL nästa säsong gör att jag får ännu mer respekt till Cityfansen som buar åt CL-hymnen och Uefa.
Nog för att det säkert var offside, men så jävla övertydlig är den väl ändå inte? Jag har väldigt svårt att döma av bilden i länken. Men det är alltid svårt att bedöma när det inte finns någon bild i linje. Dock känns det väl som att bakdelen är offside.
Citera
2018-09-27, 17:06
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Nog för att det säkert var offside, men så jävla övertydlig är den väl ändå inte? Jag har väldigt svårt att döma av bilden i länken. Men det är alltid svårt att bedöma när det inte finns någon bild i linje. Dock känns det väl som att bakdelen är offside.

För att återigen dra en NFL-koppling säger man där att man inte ändrar domslutet om inte bevisen är tydliga. Jag tror och hoppas att VAR är uttänkt på samma sätt. Där har domarna i så fall rätt i att fria situationen, och framför allt du i ditt tänk som låter rimligt och objektivt.

Jag tittar på Barkley som tog skottet. Bilderna av hans ben täcktes av en spelare, men man ser ändå benet på bilderna. Övriga spelare som var offside tycker jag inte påverkade spelet, och var därmed inte offside. Barkley var offside. Omöjligt för domaren/assisterande att se, självklart för VAR-stolpskotten att se.
Citera
2018-09-27, 18:35
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Dom visar Arsenal - Watford

Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
????

13.30 West Ham - Man Utd
16.00 Arsenal - Watford
18.30 Chelsea - Liverpool

Okej kollade på tvmatchen och de sas inget om det.

Visade dom inte arsenal förra lördagen?
Citera
2018-09-27, 21:59
Medlem
paplinkas avatar
Citat:
Visade dom inte arsenal förra lördagen?

Arsenal spelade i söndags.
Citera
2018-09-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda

På reprisbilden som visades, var det tydligt att två spelare var offside.
Dock ingenting vi kan påverka i efterhand. Dömt är dömt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in