Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-15, 16:39
  #1
Medlem
Higgswitzs avatar
Idag för 23 år sedan lanserades Flashback på Internet.

Det första numret av FNA kom och hemsidan låg på adressen http://www.oden.se/~empire/. Flashbacks historia kan man läsa mer om på följande sida.

Tendenserna till ett övervakningssamhälle syns allt mer. För fria tankar hos fria människor i ett fritt samhälle -- njut och värna om Flashback som de facto är en mycket viktig plats för det fria ordet.

Fråga: När var första gången Du kom i kontakt med Flashback?
Citera
2018-06-15, 16:44
  #2
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Min allra första kontakt med Flashback var pappas tidningar som låg på toaletten. Särskilt minns jag numret med "Bränn din egen kyrka", där du fick med plån, en tändsticka och en "klipp-ut-&-fäll-upp"-modell av en kyrka.

Numret med grisen med en kniv bakom ryggen minns jag tydligt. Tror även att jag för första gången kom i kontakt med "suspension" eller vad det kallas, när man fäster krokar genom huden och hänger i luften med endast dessa.

Värt att nämnas är att jag inte riktigt var i lämplig ålder för att bränna mina egna kyrkor vid den här tidpunkten..

Dessutom fyller forumet en otroligt viktig funktion i ett samhälle där ängslan för att diskutera känsliga saker är påtaglig.
Citera
2018-06-15, 16:46
  #3
Medlem
BewilderedHulders avatar
Gratulerar på födelsedagen!

Snubblade över sajten i slutet på 2015, och ni blir inte av med innan jag blir utkastad 😆😲❤
Citera
2018-06-15, 17:04
  #4
Medlem
4yoonlys avatar
Var nog något år eller två efter det startades. Exakt varför vet jag inte. Vad jag minns då var det mestadels nazi, drog, kriminellt (hur gör man x brott, eller gäng prylar osv osv). Läste lite för det var kul.
Citera
2018-06-15, 17:20
  #5
Medlem
constants avatar
Flashback var min näst första internetleverantör, så det var några år sedan. För att fritt få koppla upp mig dit tog jag en prenumeration på tidningen. Dock har inget nummer kommit ut efter det.

På den tiden var det nyhetsbrev som gällde.

Grattis Flashback!
Citera
2018-06-15, 17:25
  #6
Medlem
Dofternas avatar
Det var i mitten av 2011, läste ett så förbaskat roligt inlägg av användaren Fear2Be. Ska se om jag hittar det.
Citera
2018-06-15, 19:51
  #7
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Gratulerar på födelsedagen!

Snubblade över sajten i slutet på 2015, och ni blir inte av med innan jag blir utkastad 😆😲❤

Menar du verkligen att du inte kände till Flashback innan 2015? Det känns ju väldigt konstigt.
Citera
2018-06-15, 19:53
  #8
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Menar du verkligen att du inte kände till Flashback innan 2015? Det känns ju väldigt konstigt.

Helt seriöst, men jag är ju lite konstig ...
Citera
2018-06-15, 20:34
  #9
Medlem
Redoxreaktions avatar
Hösten 1999. Swedish Infomania publicerade pyrotekniska recept på Flashback. Det tidigaste jag har utskrivet är från 30 september det året.
Citera
2018-06-15, 21:09
  #10
Medlem
Chics avatar
Grattis på tjugotreårsdagen Flashback!
Citera
2018-06-15, 21:42
  #11
Moderator
Ancistruss avatar
Grattis på födelsedagen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback