Citat:
Ursprungligen postat av
Babyspenat
Jag vet iaf att benso och imovane osv gör att man får sämre sömnkvalité. Har du provat melatonin?
Ja, tycker dock att det har rätt svag verkan och i sig själv är otillräcklig för att framkalla sömn men kanske kan funka som komplement till andra starkare sömnmedel?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dragningskraften
Oj känner igen mig väldigt mycket. Äter lergigan till sömnen. Visste inte att min seghet berodde på de du skriver. Tyckte mer att jag inte kände igen mig med segheten morgonen efter. det gör jag av theralen. Kan sova rätt mkt längre då
Visst blir jag trött på em
Jag reagerade på att Lergigan gav betydligt mindre morgonbaksmälla än Theralen och ett lyft, men tog ett tag innan jag reagerade på att jag får en efterseghet som annars inte skulle fått från Imovan el.dyl.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrCamping
Theralen är absolut det värsta sömnmedicinen i mitt tycke. Sover inte jättebra på dom, man är som en zombie dagen efter och det känns som nån hällt sirap i hjärnan. Har du testat propavan, jag äter en halv tablett per kväll och känner i stort sett inget dagen efter, sover även bättre på dessa. Melatonin för mig har ingen bra effekt och känner mig även där slö dagen efter.
Jag tror att det är mycket individuellt med hur det verkar, Propavan är i mitt tycke det värsta där man kan dricka enorma mängder kaffe och ändå är hjärnan nästintill avstängd dagen efter. Theralen ligger i mitten för mig medan Lergigan är lindrigare, dock ej bra då jag som sagt blir efterseg istället.