• 1
  • 2
2018-06-21, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronettt
Okej nej jag tycker inte heller det borde behöva ta så lång tid. Det är ju jobbigt att behöva gå runt såhär och så funderar man ju en massa på det också. Hade sånna humörsvängningar innan så dom funderade på bipolär med. Men det har jag inte längre, känns som det mest berodde på stress. Orkar egentligen inte vänta i 1-2 år som dom sa. Men man är ju lite för snäll och vill inte klaga. Men när det är så jobbigt för en ska man väl inte behöva gå runt sån tycker man utan då kan de väl ta tag i det lite fortare. Tack för du bryr dig.

Du ska verkligen inte behöva genomlida detta ensam. Ta kontakt med vården om en utredning. Otroligt trist att man behöver tjata till sig en så självklar sak men det är tyvärr så det funkar. Det är kanske inte det enklaste att tjata och klaga men tro mig, de är vana med sådant. Förklara omfattningen av problemet och att det är något du verkligen lider av. Jag förstår givetvis att det inte bara är är att göra, men det kommer vara värt det. Kontakta annars andra mottagningar eller stödkontakter på nätet för rådgivning.
Citera
2018-06-28, 06:10
Medlem
Du kan inte ställa en fråga om någon mer har något av det du har som du inte ens har! En ADHD utredning är en rätt lång process i det krävs en jävla massa underlag för att få diagnosen, sen har alla diagnoser en släng av varandra! posttraumatisk stress är väldigt likt adhd men skillnaden är att adhd är en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning medan ja trauma är känslomässiga o mentala besvär som kan liknas vid depression eller snarare det kan leda till depression och antidepp preparat (psykofarma) är ju för att höja dopaminhalten (lyckohormonet) i princip medan adhd mediciner är centralstimulantia (amfetaminer, methylfendiat osv osv likt koffein) amfetamin stimulerar det centrala nervsystemet i hjärnan vilket innebär högre o längre koncentrationsförmåga samt prestationsförmåga, filtrera o sortera tankar , lugnare fysiskt (kroppen går inte på högvarv som i vanliga fall) , uthålligare, bättre fokus, man tar in information o den stannar, minnet blir konstigt nog bättre, allt som har med struktur o rutin känns lättare! Aa typ så!

Sen att du gått hos psykolog fler år och alla tror att du har ADHD men ändå inte gör en utredning låter ju riktigt mysko.. Psykiatrin väljer att bara börja på en utredning om de misstänker att du skulle ha det, o enligt dig gör dem det men det kan inte stämma, de misstänker snarare att du inte har det o därför görs ingen utredning helt enkelt! Får känslan av att du gärna vill ha ADHD dock...

Adhd har man som ett litet barn redan, det är inget som växer fram med tiden/åren! Mvh/ En med adhd - Autism(spektrat)
Senast redigerad av TheWickedWitch 2018-06-28 kl. 06:54.
Citera
2018-06-28, 22:10
Medlem
Tro vad du vill, det är som jag säger iallafall. Ljuger aldrig om nånting, finns ingen anledning. Blir ledsen för att du säger på det sättet.
Citera
2018-06-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Variabely
Du ska verkligen inte behöva genomlida detta ensam. Ta kontakt med vården om en utredning. Otroligt trist att man behöver tjata till sig en så självklar sak men det är tyvärr så det funkar. Det är kanske inte det enklaste att tjata och klaga men tro mig, de är vana med sådant. Förklara omfattningen av problemet och att det är något du verkligen lider av. Jag förstår givetvis att det inte bara är är att göra, men det kommer vara värt det. Kontakta annars andra mottagningar eller stödkontakter på nätet för rådgivning.
De säger bara det tar tid innan man får göra en utredning och att det är så bara. Men känns ändå lite väl att man ska behöva vänta flera år på det. Det jobbigaste är ju ångesten. Sen att jag inte kan koncentrera mig ibland, men det går jag väl aldeig kunnat riktigt. Men frågan är hur man kan hantera ångesten och oron bättre. Men man lär väl sig med tiden. Tack igen för att du bryr dig.
Senast redigerad av Smultronettt 2018-06-28 kl. 22:23.
Citera
2018-06-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronettt
Tro vad du vill, det är som jag säger iallafall. Ljuger aldrig om nånting, finns ingen anledning. Blir ledsen för att du säger på det sättet.

Vart är du patient ? Vilken psykiatri ? Vad heter den?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in