2018-06-14, 00:10
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Vem anser att vad är kontroversiellt? Och hur framgår det i SVTs artikel som vi ju diskuterar här?

Vad jag kan se, säger han något varje sund människa skulle hylla. Det är endast svt som hävdar "delar poliskåren", dock helt utan belägg för det påståendet vad jag kan se.
Jag tror SVT bara menar att det delas på twitter och det man delar är ju typ poliskåren
Citera
2018-06-14, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...hefens-twitter

Här är länk till twitter
https://twitter.com/polisenuppsala

Vem ska bestämma hur en myndighetschef får utrycka sig? Har vi inte yttrandefrihet?
Ska SVT bestämma hur polischefen får yttra sig?
Varför tror ni SVT granskar just denna person?

SVT har nu ändrat den starkt vinklade rubriken:

Citat:
Oklar avsändare bakom polistwitter

Polisens officiella konto heter @polisen_uppsala. Polischefen Jale Poljarevius twitterkonto @polisenuppsala. Som följare får man ingenstans veta att det inte är ett myndighetskonto, eller vem som skriver på det.

Polisen i Region Mitt säger nu att upplägget är förvirrande – man vet inte själva hur kontot ska definieras – och att det ska ses över. Men för dem är det klart att ansvaret för innehållet på kontot har lokalpolisområdeschef Jale Poljarevius.

Problematiskt, menar Brit Stakston, mediestrateg och expert på polisen i sociala medier.

Fortfarande lyser polishatet igenom. En anklagande ton mot vad som torde vara en av Sveriges effektivaste och mest uppskattade polischefer, långt från Dan Eliassons politrucker.

Och vem är denne "expert" svt släpat in? Brit Stakston. På vilket sätt är hon "expert"? För att svt säger så?

Ytterligare en i raden av artiklar som visar glappet mellan SVTs reportrar och resten av befolkningen.
Senast redigerad av fredag2010 2018-06-14 kl. 08:10.
Citera
2018-06-14, 08:47
Medlem
Denoms avatar
Citat:
SVT har nu ändrat den starkt vinklade rubriken:

Fortfarande lyser polishatet igenom. En anklagande ton mot vad som torde vara en av Sveriges effektivaste och mest uppskattade polischefer, långt från Dan Eliassons politrucker.

Och vem är denne "expert" svt släpat in? Brit Stakston. På vilket sätt är hon "expert"? För att svt säger så?

Ytterligare en i raden av artiklar som visar glappet mellan SVTs reportrar och resten av befolkningen.
Tog de in henne som expert för att få höra kommentaren "problematiskt" är det tveksamt om hon är mycket till expert på någonting överhuvudtaget.
Citera
2018-06-14, 09:31
Medlem
Ankdammsmans avatar
Polischefen kunde kanske uttrycka sig smidigare, men SVT kan återkomma när de granskat sin egen rapportering i de här frågorna de senaste 20 åren.

De kan passa på och kolla sina anställdas Twitter också. Börja med paret Dennert, vet jag.
Citera
2018-06-14, 09:59
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
"Polisen ger en hård bild av samhället"

Poliser (och väktare, och akutpersonal, och socialarbetare, och en del andra grupper) har en hård bild av samhället på grund av sitt yrke.

På samma sätt har journalister en vinklad bild av samhället på grund av att de spenderar dagarna med latteaktivism och politikerchattande. Alla påverkas av sin omgivning. Utmaningen är att se förbi det och försöka vara objektiv, och där har journalistkåren misslyckats å det grövsta.

Citat:
SVT har nu ändrat den starkt vinklade rubriken...

Se där, kritiken bet visst.

Citat:

Precis. När någon faktiskt gör nåt får de SVT på halsen, vilket är skälet till att vi får politruker som Eliasson på viktiga poster.

Journalisterna är verkligen helt oförmögna att se sin egen roll i det. Men självinsikt är inte narcissistens bästa gren.

Citat:

Stakston är helt värdelös. En före detta journalist som försöker sälja sina kurser.

Givetvis hänger denna fejkexpert på Twitter dagarna i ända och är snabbt tillgänglig för en kommentar, till skillnad från andra som har jobb att sköta. Har aldrig sett annat än totala nonsenssvar från henne, och hon går aldrig i replik heller utan fortsätter till nästa luftpastej.

Citat:

Det börjar nog bli dags för kvotering i den branschen.
Senast redigerad av Ankdammsman 2018-06-14 kl. 10:31.
Citera
2018-06-14, 10:10
Medlem
Jag tror att EXPO-nätverket och Bonniers skadat svensk (Stockholmsk) journalistik oerhört.Den är STASI-liknande och enfaldig. Detta i kombination med totalcentraliseringen av all rikstäckande media i Sverige till innerstan. - Det vi ser är gränslös enfald och en debatt som ligger 15-20 år efter tex Danmark. - Stockholmsdebatten är skrämmande efterbliven och rent ut sagt dum på alla sätt. - Danska debattprogram i DR bjuder gärna in Stockholmare då det blir en underhållande FREAKSHOW av det hela.

Svensk media sysslar likt EXPO med flesh-hunting. De attackerar och registrerar enskilda "feltänkare" och avsikten är att de skall straffas. Förlora jobbet, hemmet osv. SVT förstår inte alls att deras jobb är att skapa en plattform för debatt.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2018-06-14 kl. 10:19.
Citera
2018-06-14, 10:17
Medlem
Helt klart rätt ordval ifrån polisen! Alltså vad fan är ni för jävla hens i den här tråden? Ena veckan så är polisen töntar som bara grillar korv och lämnar så fort nån säger något dumt till dem. Och så säger den här tjomen såhär och visar att det finns lite testosteron inom polisen och då har han för hårda ordval!?!

Fan han skulle nästan skrivit att alltid redo för mantelrörelse för att döda dem här gängen!
Citera
2018-06-14, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
"Polisen ger en hård bild av samhället"

SVT föredrar tydligen det omvända. Att ljuga och försköna så mycket som möjligt och stoppa huvudet i sanden inför alla problem. Alla personer som drabbas skiter man i på SVT liksom om kriminaliteten frodas hur som helst.

Det är inte den mest spirande moral de har direkt.
Citera
2018-06-14, 12:48
Medlem
ace_secs avatar
Poliserna på Twitter kokar av ilska mot SVT. En fröjd att läsa alla tweetsen =)

SVT blir verkligen mer och mer hatade för var dag. Det är som att de vill bli hatade.
Citera
2018-06-14, 12:54
Medlem
Folk runt om i Europa skriker efter hjältar. Det vet SVT och Bonniers och misskrediterar därför alla som ens försöker eller vågar. Avsikten är givetvis att upprätthålla den rådande ordningen. Men oftast förstår de inte ens kritiken. De vet inget annat och du skall i alla lägen vara tacksam.

Polischefens twittrande är för övrigt en fis i vinden om man jämför med de danska socialdemokraterna.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Nio Tusen bruna afghaner vill jag skänka dej.

Niotusen bruna afghaner vill jag skänka dej, Niotusen bruna afghaner i ett fång. Du ska ta dem som ett sommarminne i från mig, Niotusen bruna afghaner och min sång. Många gånger har jag varit kär men aldrig lika kär som nu, och kärleken är du. Niotusen bruna afghaner vill jag skänka dej, niotusen bruna afghaner i ett fång. Du ska ta dem som ett sommarminne i från mig, Niotusen bruna afghaner och min sång. I min dröm om afghanerna jag bär och nu jag går och hoppas på att du i mig är kär.

https://www.youtube.com/watch?v=jxf7KwxGYe4
Senast redigerad av Kulturmarxist 2018-06-14 kl. 13:04.
Citera
2018-06-14, 13:03
Medlem
Europes avatar
Det bör inte överraska någon att öppenhet och ärlighet från en myndighetsperson retar gallfeber på statens propagandakanal SVT. Få saker lär sticka mer i ögonen på de politiska politrukerna.
Citera
2018-06-14, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det bör inte överraska någon att öppenhet och ärlighet från en myndighetsperson retar gallfeber på statens propagandakanal SVT. Få saker lär sticka mer i ögonen på de politiska politrukerna.

SVT ställer frågor till en polis och det blir julafton i denna tråd, för nä, allra minst ska svt inte ställa frågor till sina också statligt anställda kollegor som t.ex. polisen. Att de bara vågar "attackera".

Men vänta nu,, om svt är en propagandakanal från staten, så måste väl också polisen, som också går på statliga pengar vara det... men så långt snurrar inte tankarna hos foliehattarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in