Citat:
Ursprungligen postat av
mastejag
Finns 0 och absolut inget som helst stöd för ett sådant påstående. Vad skulle skälet till det vara menar du?
Vad gäller deff så är ju det något man gör för att minska i vikt dvs äta lite mindre än vad man gör av med och det kan man göra under perioder även om man tränar hårt men över tid så är det inte särskilt lämpligt nej.
Sen fattar jag inte varför man ska hålla igen med kolhydrater vilka är grunden i det du själv nämner som viktigt???? Om det är NÅGON som bör äta mycket av det är det ju personer som utför mycket träning med fokus på uthållighet.
Jag skrev att det var "mitt intryck"

Möjligen är det så enkelt att de som bara gymmar en massa går omkring med muskler under återhämtning som är uppsvällda och mjuka medan de som inte gymmar så ofta utan tränar annat inte har lika uppsvällda muskler.
Det du skriver om deff är precis därför man inte ska hålla på med det, det är nåt som BB-folk ägnar sig åt ett par månader innan tävling och inget som motionärer ska hålla på med.
Jag skrev hålla igen "lite" vad jag menar är ungefär att istället för halva tallriken o sen fifty fify grönsaker/protein kanske istället en tredjedel och sen en tredjedel grönsaker/protein. Det finns folk som tränar hårdare än både du och jag som är inbitna LCHF-människor, Colting och Ferry bl.a. Jag är inte nån expert på näringslära men jag tror mer på att dra ner lite på kolhydraterna och istället brassa på med riktiga grönsaker som broccoli och morötter etc samt olika bönor och dylikt samt inte vara så rädd för att få i sig lite mer fett. Jag har aldrig märkt att jag skulle palla att åka skidor längre bara för att jag trycker i mig 3-400 gram pasta.
Citat:
Ursprungligen postat av
GothamsReckoning
Ok tack för info.
Vilka kampsporter är lämpligt enligt dig att kombinera med styrketräning?
Jag jobbar väldigt mycket och har massa annat att göra på fritiden, så att gå med i en boxningsklubb skulle inte passa mig, då jag inte själv kan bestämma när jag vill träna.
Går det att träna bra kampsport på andra sätt?
Det ska vara nån sport där man tränar explosivt, helst där man både slår och sparkar eftersom det driver upp förbränningen en hel del att sparka, alltså typ karate och thaiboxning, vet inte om det finns nån kinesisk variant som är snarlik. Risken för skador är nog något mindre på karaten då man inte smäller handleder o axlar i tunga mitsar. Efter ett par månaders (3-4 mån 2-3 ggr i veckan) regelbunden träning förändras muskulaturen och man rör sig mkt snabbare, det verkar som att musklerna då oxå blir hårdare och mer definierade. Jag vet inte vad som händer exakt rent medicinskt men jag har gått igenom det där flera ggr då jag tränat det periodvis.
Det är nog att föredra om du kan börja på en riktig kampsportsklubb om du är total noob så att du får ordning på grundteknikerna först. Sen när man har lite känsla för det där kan man nog även träna på boxpass på gym oxå vilket kan vara mer flexibelt. Det finns ju en rätt stor flora av lokala klubbar så det är svårt att säga exakt vad som finns hos dig. Det finns ju gym med kampsportsinriktning i större städer. Sen har gymkedjorna ibland boxpass som funkar någorlunda antingen om man kör med mitsar eller på ett stativ. Body combat vet jag inte för det har jag inte provat, skulle inte gå på nåt som heter så

Att bara träna själv o slå o sparka på en säck själv tror jag är svårt att ha motivationen för.
Det kan nog bli svårt att hitta en kampsportsklubb med så stor flexibilitet på tiderna som du kräver. Det brukar vara nybörjargrupp med typ 3 pass i veckan på fasta tider som är det vanliga så förhoppningsvis kanske du kan hitta nåt gym med kampsportsinriktning. Det borde finnas i de tre största städerna iaf.