2018-06-11, 21:46
Medlem
king_ozzelotts avatar
Tjenare igen

Satt och tänkte på en liten grejj som jag inte kan bringa klarhet i själv.

Klart man vänder sig till FB.

Jag har ju rest och arbetat i många länder. Säg att jag har en 3 bankkort kvar nu från olika banker i dessa olika länder som jag vill stänga och sluta använda, utan att besöka länderna. Om jag naturligtvis inte har ett ärende dit naturligtvis.

Är det så att om kontot är 0:at alltså utan skulder osv. Bara 0 så att säga. Sägs kontot upp efter en 10 år eller så?

Vad händer med kontot? Tänkte om jag bara kan låta kontot vara?

Alla svar uppskattas. Skall tilläggas att jag arbetar sjukt udda tider varför mina egna svar kan dröja.

//Ozzelott
Citera
2018-06-11, 21:54
Medlem
Läs avtal med bank gällande månadsavgifter eller avgift när kontot räknas som ”inaktivt”.

Regleras i varje land hur inaktiva konton ska hanteras. Normalt spärras dom men finns kvar men bank rätt kunna ta ut avgift.

Att bank skulle försöka driva in skuld är dock liten risk om är utanför EU.

Dock kan det skapa problem för dig om du tänker komma tillbaka till dom länder sedan om lyckas få större skuld liggandes någon stans.
Citera
2018-06-12, 22:07
Medlem
king_ozzelotts avatar
Tackar för svar 😎

Som sagt en utav bankerna, nämligen PKObp i Polen fuserades/gick ihop med någon annan bank och mitt konto ”försvann”.

När jag kontaktade vissa av bankerna så sa dom att antingen måste jag åka ned till respektive land eller göra allt via ett ”ombud”’ .

//Ozzelott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in