• 1
  • 2
2018-06-11, 21:23
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Tänk på att man får så bra svar när man pratar med sig själv

Man får dom bästa svaren alla gångerna.
Citera
2018-06-11, 21:46
Medlem
Ducadreams avatar
Vissa bearbetar information på det sättet. Så ja, det är normalt.
Citera
2018-06-11, 22:40
Medlem
Som man brukar säga, de bästa svaren kommer från en själv

Till dig ts och er andra som undrar, läs denna
https://psychcentral.com/blog/talkin...ign-of-sanity/
Citera
2018-06-11, 22:43
Medlem
Voelsens avatar
Vet inte om det är normalt. Jag gör det hela tiden, min morsa också.
Citera
2018-06-11, 23:07
Medlem
fickkniv1s avatar
Jag pratar inte med mig själv öht, aldrig känt ett behov av det... Har någon gång på skoj testat att säga något när jag varit ensam och då mest upplevt det som obehagligt.

Undantaget är väl om jag är EXTREMT stressad, arg eller ångestfylld. Senast det hände var förra våren när jag under tidspress skulle skriva klart en uppsats och hjärnan bara vägrade samarbeta. Då bröt jag ihop och kved "jag klarar det inte, jag klarar det inte, jag klarar det inte..." i några sekunder innan jag samlade mig och fortsatte.

I övrigt har jag varit tyst!
Senast redigerad av fickkniv1 2018-06-11 kl. 23:10.
Citera
2020-11-07, 15:03
Medlem
PingPongZongs avatar
Normalt kanske det inte är. Men vem vill vara normal? Jag brukar gapa somfan på mig själv. Framförallt framför spegeln. Ditt lilla jävla helvete. Vafan är det med dig va? Dags att växa ditt svin. Och jag svarar mig själv. Blir helt tokig, skrattar för att sedan sluta skratta. Bara står och glor på mig. Ditt lilla... Jävla SVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNN. JAG BLIR TOKIG. Jag är en stor inspiration för många på mitt jobb. Dom vill bli som mig när dom blir STORA. Jag är ju oftast lite äldre då jag är 76:a. Fyller 45år nästa år. KÖR PÅ ERA JÄVLA SVIN !! Det är så mycket visdom i mitt budskap.

När jag var liten så hade jag svårt skratta åt när andra skulle vara roliga. Jag skrattade åt saker som inte var roliga enligt de flesta. Speciellt när jag själv gjorde något och sa något. Så är det fortfarande. Jag har fan roligast åt mig själv. Brukade spela in mig själv när jag sa vissa inspirerande saker. Sedan spelade man upp det för sig själv och andra. Haha, Men när folk förstår min humor så älskar dom den. Men det tar några sekunder eller minuter. Eller så fattar dom inte alls. Skiter väl jag i.

Så prata för sig själv det är ett stort nöje.
Senast redigerad av PingPongZong 2020-11-07 kl. 15:12.
Citera
2020-11-07, 15:11
Medlem
SweetBrowns avatar
Är nog väldigt normalt fast i olika utsträckning. Jag, min sambo och flertalet vänner gör det, vissa gör det bara när de går och handlar, andra när de löser korsord eller ser på film och en kompis till mig gör det för att gå igenom konversationer han haft som någon slags självdestruktiv ångestlindring.

Själv pratar jag med mig själv till och från under hela dagen om jag är ensam, när jag diskar, när jag sitter framför datorn och ska skriva rapporter, när jag kör bil, går i affärer, ser på tv, eller bara random grejer som "Nu du ska vi se om kaffet är klart!".
Citera
2020-11-07, 15:37
Medlem
hippilis avatar
Normalt vet jag inte men i början när husdjur...tjejen hittade mej frågade hon ofta vem jag pratar med. Man får dom svaren man vill ha även om det svärs och snuskiga ord ofta sedan verkar det som det smittar av sej till sin sambo, hon har blivit lika dan och pratar med sej själv men faen vet var dom extremt långa svordoms ramsorna och alla könsord kommer ifrån
Citera
2020-11-08, 09:34
Medlem
psykosnyckels avatar
tonen & lättsamheten är viktig om man ställer frågor till sig själv & sen svarar som att man är mer än 1 när man är ensam, jag är proffs på att prata när jag är ensam utan att det ska kunnas påstås att jag är knäpp, pratar inte på ditt sätt, säger inte "fan jag är hungrig" och sen säger "vafan ska du äta nu igen varför då du åt ju nyss?". säger istället "eller äsch jag åt ju nyss förresten". typ så.
Senast redigerad av psykosnyckel 2020-11-08 kl. 09:37.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in