2023-03-28, 19:36
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StreetHustle
Japp. En av de mest underhållande serierna jag sett. Grym dialog, extremt bra skådespelare och en stor dos av mörk humor.

Tack! Då har jag vad det verkar som något att se fram emot.
Citera
2023-03-30, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Hej, är det värt att börja titta på denna serie? Har inte sett ett enda avsnitt och vet egentligen inte vad den handlar om. Men gillar serier i allmänhet och Brian Cox är alltid bra, såg precis Guillermo at the Succession premiere och det var lite kul.

https://www.youtube.com/watch?v=naT7ha7jW70
Ja för fan, ingen tvekan!
Citera
2023-04-03, 10:51
Medlem
Il.Malizias avatar
Är inne på säsong 3 nu och jäklar vad mycket bättre denna är än Billions.
Mycket roligare dialog, bättre karaktärer och handling.
Så oerhört skönt att det är mycket mindre woke. Klart det är lite politik, men med tanke på handlingen så hade det kunnat vara så mycket mer. Billions är nästan bara wokepolitik, Succession har i sammanhanget nästan ingenting.
I det sammanhanget är karaktärerna mycket mer nyanserade. Logan Roy hade kunnat vara en generisk elak högermiljardär, men han är betydligt mer komplex än så. Den som är mest "woke" är Shiv, men hon målas inte upp som en ängel och hennes "moderna livsstil" visas inte upp okritiskt.
"Bernie Sanders"-kopian till presidentkandidat är inte heller någon hjälte. Eller Logans bror för den delen.

Och så oerhört skönt med en normal dialog. Folk pratar nästan mänskligt i Succession. Visst kan det vara lite väl mycket "Umm, yeah, ehrm" (särskilt från Greg), men tar det alla dagar i veckan framför Billions där varenda rad har 500 populärkulturella eller idrottsmssiga referenser. Jag anser mig väldigt allmänbildad, men jag gör inte ständigt referenser till 70-talsmusik, en boxningsmatch från 80-talet eller 1800-talsgeneraler. Give it a fucking rest.

Synd att 4an är sista säsongen. Hade gärna sett mer.
Citera
2023-04-03, 22:30
Medlem
Balonzos avatar
Kul att apotekarens julmust och ahlgrens bilar fick lite utrymme i Succession
Citera
2023-04-03, 23:11
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Är inne på säsong 3 nu och jäklar vad mycket bättre denna är än Billions.
Mycket roligare dialog, bättre karaktärer och handling.
Så oerhört skönt att det är mycket mindre woke. Klart det är lite politik, men med tanke på handlingen så hade det kunnat vara så mycket mer. Billions är nästan bara wokepolitik, Succession har i sammanhanget nästan ingenting.
I det sammanhanget är karaktärerna mycket mer nyanserade. Logan Roy hade kunnat vara en generisk elak högermiljardär, men han är betydligt mer komplex än så. Den som är mest "woke" är Shiv, men hon målas inte upp som en ängel och hennes "moderna livsstil" visas inte upp okritiskt.
"Bernie Sanders"-kopian till presidentkandidat är inte heller någon hjälte. Eller Logans bror för den delen.

Och så oerhört skönt med en normal dialog. Folk pratar nästan mänskligt i Succession. Visst kan det vara lite väl mycket "Umm, yeah, ehrm" (särskilt från Greg), men tar det alla dagar i veckan framför Billions där varenda rad har 500 populärkulturella eller idrottsmssiga referenser. Jag anser mig väldigt allmänbildad, men jag gör inte ständigt referenser till 70-talsmusik, en boxningsmatch från 80-talet eller 1800-talsgeneraler. Give it a fucking rest.

Synd att 4an är sista säsongen. Hade gärna sett mer.

+1

Billions var bra i början men har verkligen bara blivit sämre varje säsong som gått. Värst är att det är så skitnödigt semi-hippt. Med det menar jag att det bara är hippt på ytan, vet man det minsta lilla om det som tas upp framstår det som extremt töntigt alltihop.

Slutade kolla i vrede i säsong 4 eller 5 när det diskuterades någon slags ayahuasca-investering om att göra kemisk massproducerad ayahuasca (MAOI+DMT). Vet man något alls om ayahuasca och den scenen var det så jävla fel som det bara kan bli. Ingen vill ta någon jävla ICA-ayahuasca.

Den där jävla henen var också för störig.

När det gäller Succession: Säsong 4 har börjat lovande, hoppas den i likhet med tidigare säsonger kommer lyckas bli bättre för varje avsnitt som går.

Bra att det blir avslut också, en del saker börjar ju gå lite i repris nu.
Citera
2023-04-10, 19:50
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Hoppla!

Citera
2023-04-10, 21:45
Medlem
sassafrass avatar
[quote=CaptainInsane-o|84112463]Hoppla!

Ja, vad fan? Inte bra för serien, det är väl en handfull avsnitt kvar.
Citera
2023-04-10, 23:46
Medlem
sebastian_s avatar
Senast redigerad av sebastian_ 2023-04-10 kl. 23:49.
Citera
2023-04-11, 22:10
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Mycket överraskande vändning, ett av de bästa avsnitten i TV serie historien dock, intensivt.
Citera
2023-04-12, 01:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Mycket överraskande vändning, ett av de bästa avsnitten i TV serie historien dock, intensivt.
Ett av de sämre avsnitten i serien tyvärr.
Citera
2023-04-12, 07:53
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich

Varför tycker folk det? Det var bra men inte mer än så.
Citera
2023-04-12, 13:00
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Varför tycker folk det? Det var bra men inte mer än så.
Smaken är tydligen fortfarande som baken, inget konstigt med det va.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in