Citat:
Ursprungligen postat av
Fidde23055
Min bästa tjej kompis har gjort mig sjukt kär i henne och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med tanke på att jag är rädd för att förstöra vår relation och det är på riktigt det sista jag vill för det är den bästa människan jag träffat någonsin. Vi är riktigt bra vänner och har känt varandra i 2 år men på senaste tiden så har de gått över till kärlek för mig och jag vet inte riktigt vad jag ska göra eller hur jag ska ta reda på om hon tycker samma. Hon säger att hon tycker jag ser bra ut, är extremt snäll, hon säger att hon älskar mig och när vi umgås så håller hon på med andra killar och pratar om andra killar framför mig när vi pratar eller är på fester så vet inte riktigt vad hon tycker om mig.
Tjejer som säger att dom älskar dig nu, älskar dig troligen mest som vän i dagsläget. Det är ju inte konstigt att hon pratar med andra killar eftersom hon inte vet (fast hon känner nog av det ändå) att du gillar henne.
Du frågar flashback eftersom du inte vill gå runt och vara kär utan att få den besvarad, samt att du blir svartsjuk när hon umgås med andra killar. Bara det kommer ju förstöra er relation ifall du låter svartsjuka infektera relationen.
Som jag ser har du två val - antingen fortsätter du vara smygkär och bli svartsjuk, samt väntar i hopp och tro att hon helt plötsligt kysser dig och ni lever lyckligt för resten av era dagar.
Eller säger du lite causal i rätt läge att "jag tror att jag har fått känslor för dig men är rädd att det ska förstöra relationen vi har. Vet inte vad jag ska göra" Dom är vana att hantera sådant där. Speciellt ifall hon är en keeper. Svaret kanske inte blir som du tänkt dig, sådant är livet.