2006-02-17, 18:57
Medlem
EchoC:|FormatC:s avatar
Det som förbryllar mig är att kära mor och far Bobby inte har gått ut och gråtit krokodiltårar i media. Om man ser till liknande fall så brukar den här typen av "undermänniskor" alltid vädja om hjälp från allmänheten och gråta en skvätt i tv.

Om dom nu döms så tycker jag att återbetalning av kostnaden för sökandet av Bobby ska betalas av föräldrarna. Blir bara förbannad när man tänker på hur många som ställt upp i sökandet.

Lämpligt straff, utöver fängelse, borde minst va skampåle på Sergelstorg i en vecka.
Citera
2006-02-17, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Vad jag har läst, så verkar styvpappan vara en "äkta psykopat", dvs en person med anti-social personlighetsstörning (detta har vi disskuterat mycket i psykologi-forumet, om vad en riktig psykopat är). Och en person med en sådan störning döms sällan till rättspsykiatrisk vård, utan till fängelse.

Dels för att störningen inte går att bota eller mildra, samt för att personen har full kontroll över verkligheten och alltså t.ex inga sjukliga vanföreställningar.

Hoppas i alla fall han får fängelse, för han verkar minst sagt ha med saken att göra!

Okej att anti-socal personlighetsstörning är i princip obotlig, men nog går symptomen att mildra.. Finns en del forskning som visar på det...
Btw, vem har "full kontroll på verkligheten"?
Citera
2006-02-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Du missförstod mig. Självklart ska även mammas straffas enligt lag för vad hon är skyldig till. Jag menade att hon straffat sig själv så till den grad att fängelsestraffet inte kommer beröra henne. Som en zombie kommer hon låta sig ledas vart som helst resten av livet... I frihet eller i ett fängelse gör ingen skillnad när det gäller henne. Sjuk eller godtrogen, verkligheten exploderade i ansiktet på henne. Vi pratar om hennes son!
Jag fäller en tår för Bobby och hans mamma. Eller, i ärlighetens namn, hela jävla floder....
Citera
2006-02-17, 19:45
Medlem
Evaristos avatar
Nu funderar man ju lite över den där 2-dagarsbrasan. Vad var det de brände om det inte var grabben? Och de där lille asiatiske pojken som setts hos familjen under julhelgen, vart tog han vägen?
Citera
2006-02-17, 19:46
Medlem
Polisen hittade kropp i sjön.

http://sydsvenskan.se/sverige/article143099.ece

´Polisen bekräftade i ett pressmeddelande senare på kvällen att man hittat ett paket i Lovsjön som man tror innehåller pojkens kropp´
Citera
2006-02-17, 19:47
Medlem
xavi8222s avatar
Det är väl ganska klart att killen är mycket svårt psykiskt sjuk. Han kommer, tyvärr, att dömas till vård. Det är så det fungerar i Sverige. Ja, om man inte dödar någon stor politiker då (läs: Anna Lindh).
Citera
2006-02-17, 19:50
Medlem
Tacoritzs avatar
Här är aftonbladets länk: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,780427,00.html

Det verkar som mamman har pratat med polisen och sannolikt erkänt allt. Tur att dom verkar ha fått tag på pojken i alla fall.
Citera
2006-02-17, 19:51
Bannlyst
Herregud, det här är ju så fruktansvärt tragiskt. Stackars barn!
Även om inte mamman varit med och begått sjävla mordet så har hon ju iskallt gått omkring och hållt masken när alla poliser och halva bygden varit runt och letat efter hennes son. Bara en sån sak...
Hon måste ju ha varit med på historien de drog för polisen. En normalt funtad människa kan omöjligt gå omkring och hålla masken i ett sånt läge, när ens son mördats. Hon måste ju vara hur sjuk som helst, fy fan säger jag bara!

Tänder ett ljus för Bobby ikväll.
Citera
2006-02-17, 20:19
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Tyvärr tror jag nog att du får rätt, i detta dårarnas paradis kan ju experter på våta jobb mörda hela befolkningen och sedan bara dömas till några år på Säters sjukhus :shoot2:

Den rättspsykriatiska undersökningen kommer nog att visa att man mördade ungen i ett tillstånd av sinnesförvirring
Ibland önskar man ju att sharialagarna infördes här också så folk fick ett relevant straff för sina brott

Vad är sharialagar för något?
Sen tycker jag att detta är fruktansvärt stackars lille pojke vilket öde. Jag vet att det är svårt att bryta med män som är psykopater men en liten klocka borde ringa när ens barn är i fara.

Jag undrar fortfarande om den lille asiatiske pojken som öppnade dörren är för någon.
Citera
2006-02-17, 20:20
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Nu funderar man ju lite över den där 2-dagarsbrasan. Vad var det de brände om det inte var grabben? Och de där lille asiatiske pojken som setts hos familjen under julhelgen, vart tog han vägen?
Det är tydligen bara du och jag som har läst om det Evaristo.
Citera
2006-02-17, 20:23
Medlem
P4iNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Dags att börja dragga i Mörkgölen...
Nästan rätt...det är imponerande!
Citera
2006-02-17, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag fäller en tår för Bobby och hans mamma. Eller, i ärlighetens namn, hela jävla floder....

... så gör vi... *deep breath*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in