2006-02-17, 18:20
Medlem
Byfånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Såg ni Efterlyst där dom intervjuade en tidigare kvinna som torterades av mannen i fråga? Fyfan vilket svin han är, hoppas verkligen det blir ett hårt fängelsestraff och inte något fjantigt rättspsyk.

Han kommer nog lallas runt på diverse rättspsykavdelningar ! "Ack - Vad synd om dig det är ! " - "Vi förstår dina trauman - du skall få bra vård "

Flum Flum Flum !!!! Titta bara på dåren Matija Sovdat som numera anses vara en "frisk" samhällsmedborgare. Jo jävlar, aset har bestialiskt mördat folk !

Jävla lallande med dårar , återinför dårhus och låt dårarna sitta där tills gud kallar på dem !
Citera
2006-02-17, 18:24
Medlem
fluke12s avatar
Tipset

om Lovsjön kanske kom fråm mamman under häktningen...
Märkligt annars....
Citera
2006-02-17, 18:26
Medlem
Jag tror att bara modern kommer dömas till rättspsyk. Plastfadern kommer att dömas till livstids fängelse eftersom de kommer att kunna ge den psykvården inom fängelsets ram, d.v.s. att han kommer aldrig att få gå fri igen.
Det finns en viss kategori livstidsdömda som aldrig kommer att få gå fria mer någonsin.
Citera
2006-02-17, 18:28
Medlem
Sigrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
om Lovsjön kanske kom fråm mamman under häktningen...
Märkligt annars....

Jo jag tror att det kom redan under tiden hon var anhållen i Göteborg, men tiden får utvisa.
Citera
2006-02-17, 18:34
Medlem
Barabbass avatar
[quote=NavierStokes Jag har jobbat på ett par lrv-avdelningar så jag kan med säkerhet fastslå att det finns väldigt tossiga kvinnor också. [/QUOTE]

Vad är Irv-avdelningar?
Citera
2006-02-17, 18:38
Medlem
Otrolig historia det här. Dock känns det bättre i eländet att de inte har eldat upp honom. Det verkade så osannolikt grymt - även om Bobby redan var borta.
Citera
2006-02-17, 18:38
Medlem
Sigrids avatar
Klockan 14.45 häktades båda och vid ungefär samma tid hittades Bobby.
Det tar väl några timmar för kustbevakningen i Göteborg att skicka ner dykare till Lovsjön.
Jag tror mamman berättade det tidigare innan häktiningen i Eksjö.

http://www.jonkoping.nu/
Vid 15-tiden hittades en kropp som bärgades en och en halv timme senare. Polisen är mycket förtegen om fyndet och vad som ledde fram till Lovsjön.
– Varför vi letat just här vill jag inte gå in på, men jag kan bekräfta att vi hittat en kropp, säger Mats Gaard - polisinspektör vid Jönköpingspolisen till Jönköping nu.
Dykare från kustbevakningen i Göteborg bärgade kroppen.
Citera
2006-02-17, 18:43
Avslutad
Vad jag har läst, så verkar styvpappan vara en "äkta psykopat", dvs en person med anti-social personlighetsstörning (detta har vi disskuterat mycket i psykologi-forumet, om vad en riktig psykopat är). Och en person med en sådan störning döms sällan till rättspsykiatrisk vård, utan till fängelse.

Dels för att störningen inte går att bota eller mildra, samt för att personen har full kontroll över verkligheten och alltså t.ex inga sjukliga vanföreställningar.

Hoppas i alla fall han får fängelse, för han verkar minst sagt ha med saken att göra!
Citera
2006-02-17, 18:48
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Vad jag har läst, så verkar styvpappan vara en "äkta psykopat", dvs en person med anti-social personlighetsstörning (detta har vi disskuterat mycket i psykologi-forumet, om vad en riktig psykopat är). Och en person med en sådan störning döms sällan till rättspsykiatrisk vård, utan till fängelse.

Dels för att störningen inte går att bota eller mildra, samt för att personen har full kontroll över verkligheten och alltså t.ex inga sjukliga vanföreställningar.

Hoppas i alla fall han får fängelse, för han verkar minst sagt ha med saken att göra!

Jag förstod det, de skyller på psykisk störning
Bunta ihop snubben och slå ihjäl honom :shoot2:
Citera
2006-02-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudeheaven
Mamman ska straffas av samhället även hon. Det var hon som indirekt mördade sin son genom att slå sig ihop med det psykot, att sedan låtsas som om Bobby försvunnit osv allt för att skydda svinet visar bara vilken känslokall psykopat även hon är. Vilken mor... Hennes straff ska vara minst lika hårt, livstid för överlagt mord på bägge två.

Du missförstod mig. Självklart ska även mammas straffas enligt lag för vad hon är skyldig till. Jag menade att hon straffat sig själv så till den grad att fängelsestraffet inte kommer beröra henne. Som en zombie kommer hon låta sig ledas vart som helst resten av livet... I frihet eller i ett fängelse gör ingen skillnad när det gäller henne. Sjuk eller godtrogen, verkligheten exploderade i ansiktet på henne. Vi pratar om hennes son!
Citera
2006-02-17, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NavierStokes
Ajajaj vilket könsdiskriminerande resonemang, det finns visst mammor som kan bära en sådan börda. Jag har jobbat på ett par lrv-avdelningar så jag kan med säkerhet fastslå att det finns väldigt tossiga kvinnor också. I ett fall var den farligaste personen på avdelningen faktiskt en kvinna, hon var helt empatilös. I detta fall så visst, mannen verkar synnerligen otrevlig. Detta innebär inte att mamman automatiskt blir något "offer", hon KAN vara precis lika jävlig som han.

Resonemanget "person med kuk = ond, person med fitta = god" är så gammaldags och verklighetsfrämmande.

Det här var ett ovanligt korkat svar på mitt inlägg. Så här skrev jag:

" Det tror jag också. Ingen mamma kan bära en sådan börda.
Känner mig lättad på något sätt... ledsen men ändå glad över att Bobby slapp bli försvunnen och bortglömd.
Den känslokalle mannen ska ha ett hårt straff. Mamman har straffat sig själv för resten av livet. "

Det handlar inte om kön, jag skulle sagt samma sak i omvänd ordning om Bobby varit biologisk son till mannen.
Det är just det biologiska bandet som är skillnaden och som, om inte förr, kommer att flyta upp till ytan.
Mannen i det här fallet kan inte anses ha några djupare känslor för Bobby.
(läs även inlägg 605 så det inte blir ett nytt missförsånd)
Citera
2006-02-17, 18:57
Medlem
ojvamysigts avatar
Jag tror att det handlar om ett bråk som gått för långt. Det som jag anser talar för att Bobbys död inte var planerad eller avsiktlig är det faktum att de slängde honom i sjön. En människa som med berått mod har ihjäl sitt eget barn har också sinnesnärvaro nog att fatta att det är ett väldigt dumt sätt att göra sig av med kroppen på. Mannen verkar ju vara rätt kallsinnig, så hade han/hon/dom haft ihjäl Bobby avsiktligt kan man tänka att han hade löst det hela på ett mer utstuderat sätt (läs: förstört kroppen och gjort sig av med den så permanent som möjligt).

Även om föräldrarna är förståndshandikappad resp psykopat så borde de väl för fan fatta att de skulle åka dit av bara helvete.

RIP Bobby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in